GVR nomineert Jonge Hanen

GVR nomineert Jonge Hanen
  • Bureaus
  • 15 mrt 2018 @ 10:35
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ReclameNieuwkomersAwardVirtual RealityInnovatie

Het Genootschap voor Reclame (GVR) heeft de genomineerden voor Jonge Hanen bekend gemaakt. Drie kandidaten dingen mee naar de prijs voor de meest opvallende verschijning in het vak onder de dertig jaar.

Dit drietal zal tijdens het Hanendiner van het Genootschap in de Adam Toren op 19 maart presenteren waarom zij deze prijs verdienen. Vorig jaar viel de eer ten deel aan Rein Hannah Bojahr (Ahold) die toen won van Tim Degenaars (Rumag) en Ebel Slijp (Hyperloop) Dit jaar zijn de genomineerden:

Liam Tjoa (21) is medeoprichter van GoSpooky, een creatief bureau en software studio, gericht op (Instagram/ Snapchat) Stories. Inmiddels werken ze met grote merken zoals Hema, KLM en Hudson's Bay. Nog op de middelbare school startte hij zijn eigen bedrijf. Vorig jaar gaf het Amerikaanse zakenblad Forbes hem een plek in hun 30 Under 30 lijst en won GoSpooky de SAN New Kids on the Block Accent. Eerder was hij werkzaam voor onder andere Juramy B.V. (433/BALR) en de NOS.

Jip Samhoud (28) is de oprichter en directeur van &Samhoud Media en de VR-cinema. Vanuit de droom om mensen te inspireren en de wereld beter te maken creeert zijn bureau VR- en AR-ervaringen voor bedrijven en consumenten. Bekende campagnes zijn de Ruimte- en Dino-campagnes voor Albert Heijn en een VR-ballet in samenwerking met Samsung en het Nationaal Ballet. Zijn VR-cinema was wereldwijd de eerste bioscoop waarbij je permanent een virtual reality-ervaring kunt ervaren en heeft inmiddels een internationaal netwerk van VR-cinema’s.

Nadine Bol (30) is postdoc-onderzoeker op het ‘Personalised Communication’-project verbonden aan de Universiteit van Amsterdam. Haar onderzoek richt zich vooral op het gebruik en de effecten van gezondheidstechnologie in een steeds toenemender data-klimaat. In haar werk kijkt zij niet alleen naar hoe deze resultaten interessant kunnen zijn voor de wetenschap, maar ook naar de implicaties voor de praktijk en beleid. Zo organiseerde zij onlangs een symposium over ‘Mobile Health’ waarin wetenschap en praktijk samen werden gebracht om te discussiëren over technologische ontwikkelingen rondom gezondheid.

Naast de uitreiking van de Jonge Haan wordt op 19 maart ook de Coq d’Honneur (jaarprijs) en Coq de Grand Honneur (oeuvreprijs) uitgereikt. Deze prijzen vormen sinds de jaren zeventig van de vorige eeuw de belangrijkste prijzen voor personen die zich verdienstelijk hebben gemaakt in het marketing communicatievak. Bekijk hier de eerdere winnaars.

Foto: Jeroen Mirck (Flickr/CC)

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken