KesselsKramer vernieuwt sportmerk Lotto
- Bureaus
- 9 mrt 2018 @ 12:25
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesStorytellingMerken
- 9 mrt 2018 @ 12:25
- Redactie Bureaus
Lotto, een grote speler in sport- en vrijetijdskleding uit Italië sinds 1973, vindt dat het tijd wordt om de grootste sportprestatie van allemaal te omarmen: je dagelijkse leven. Dit is de gedachte achter de nieuwe schoenen- en kledinglijn ‘Life's collection’. KesselsKramer ontwikkelde de campagne.
Lotto's lente- en zomercampagne vooe 2018 heeft als tagline ‘Life's for living’ en wordt vandaag gelanceerd in Italië, Spanje, Frankrijk, Portugal, Griekenland en Zuid-Amerika. De communicatie wordt uitgerold over verschillende digitale media, bevat een social en digital PR-strategie plus de lancering van een nieuwe webwinkel. Offline is er gekozen voor een sterke instore aanwezigheid, verschillende print advertenties en selectieve outdoor.
‘Life's for living’ speelt met het contrast tussen competitieve sport en je gewone dagelijkse leven. Hierdoor is de campagne luchtig en licht ironisch, wat aansluit bij de nieuwe aanpak van Lotto om het dagelijkse leven als kans te zien om te bewegen en te trainen, zonder daar al te moeilijk of serieus over te doen.
De campagne is ontwikkeld door KesselsKramer, een onafhankelijk communicatiebureau opgericht in 1996 met vestigingen in Londen en Amsterdam en een productie-hub in Los Angeles. De fotografie was in handen van de Britse fotografe Steph Wilson.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing