Ook Renault start HR-campagne voor autoverkopers

Ook Renault start HR-campagne voor autoverkopers
  • Bureaus
  • 14 mrt 2018 @ 10:55
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • MerkenDoelgroepenCampagnesRecruitment

Autoverkopers zijn in trek. Na Opel (met de Jade-campagne) stort ook Renault zich actief op deze doelgroep. Onder het motto 'Passion for people' mikt de Franse autofabrikant niet op de klassieke verkoper. Net als Opel trouwens, dat zich specifiek op vrouwen richt.

De samenloop van beide campagnes is opmerkelijk. Waar Opel in de week voor internationale vrouwendag met de Jade-campagne kwam, waarmee het bedrijf de mannelijke dominantie in de showroom wil doorbreken, zoekt nu ook Renault diverser personeel. Afgelopen week startte Renault trouwens ook al een B2B-campagne waarbij bedrijfsauto's specifiek bij vakvrouwen werden gepromoot.

Er zijn grote veranderingen gaande in de autowereld, aldus Renault. Daarom zoekt de automaker mensen met een ‘Passion for Life’, die uit ervaring zien dat de wereld snel verandert. mensen die veranderingen niet uit de weg gaan, maar met passie omarmen en samen met Renault naar vernieuwing zoeken.

'Wij zoeken geen autoverkopers'

De campagne heet verrassend: 'Wij zoeken geen autoverkopers.' Zoals deze titel al doet vermoeden, gebruikt Renault de autoverkoper als kapstok om ook andere typen medewerkers te zoeken voor de dealerorganisatie in Nederland. Mensen die 'écht willen connecten met klanten, begrijpen dat iedere klant uniek is en met oprechte interesse een gesprek aangaan'. Voor dat soort kandidaten organiseert de fabrikant het Renault Recruitment Event op woensdag 25 april in Hoofddorp.

Het Renault Recruitment Event is een informele bijeenkomst waar kandidaten worden uitgedaagd om hun energie, ideeën en creativiteit te tonen aan de hand van diverse workshops en activiteiten. Zo krijgen de recruiters inzicht in de kwaliteiten van de deelnemers. Tegelijkertijd ontdekken de deelnemers of de 'Passion for Life' van Renault bij hen past.

Nicolien van Duinen, directeur HR van Renault Nederland: ‘In deze campagne staat de klant centraal, maar dat kan alleen als je de medewerkers ook centraal zet. Om klanten tevreden te stellen en fan te maken van het merk, heb je gepassioneerde, betrokken medewerkers nodig. Onze medewerkers zijn het gezicht van Renault. Wat onze klanten ervaren, is het resultaat van wat wij samen met onze Renault dealerorganisatie doen voor medewerkers. Wij hebben passion for people.’

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken