Peter Kan (FDOS): 'Entertainment geeft waarde een communicatie'

Peter Kan (FDOS): 'Entertainment geeft waarde een communicatie'
  • Bureaus
  • 14 mrt 2018 @ 10:43
  • 9312 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • EvenementPersonalia

First Day of Spring bestaat vijf jaar en om dat te vieren houdt het bureau vijf avonden achtereen open huis, te beginnen op 21 maart ofwel de eerste dag van de lente. We vroegen managing director Peter Kan ernaar.

Vijf dagen feest, daar gaat nogal wat organisatie in zitten. Wat wil je er als bureau zelf uit halen?

We programmeren acts die we zelf, als team, te gek vinden. En dat doen we met een open huis, waarbij iedereen die wil -gratis- naar binnen kan. Die open cultuur past bij ons en onze manier van werken. Door ons kantoor open te stellen hopen we leuke momenten te kunnen delen met zoveel mogelijk enthousiaste mensen.

FDOS is met de jaren van event- naar reclamebureau gegaan. Vanwaar deze switch?

We begaven ons altijd al op het snijvlak van entertainment, marketing en reclame. Voorheen bouwden we zelf entertainment merken en organiseerden we evenementen en festivals in een opkomende dance-scene. Ons doel was toen al om mensen emtoioneel te raken. Nog steeds initiëren we zelf projecten, zoals Underworld in het Rijksmuseum. Zo'n project staat voor ons synoniem aan marketing en reclame anno nu: spraakmakende dingen doen die resoneren in popcultuur en daar (digitaal) verhalen over vertellen. Projecten die wezenlijk bijdragen aan de relevantie en uniciteit van merken.

De entertainmentindustrie kent ook een wat oppervlakkig karakter. Moeten jullie weleens -meer klassieke- marketeers overtuigen van het tegendeel?

We gebruiken onze ervaring in en liefde voor entertainment als grootste inspiratie voor reclame en marketing, maar zien entertainment als een breed begrip. We werken voor jonge, progressieve merken maar juist ook voor traditionele merken die bewust voor ons kiezen omdat ze iets anders, nieuws en verfrissends willen.

De consument is steeds moeilijker te bereiken met communicatie; of dat nou komt door versnippering van kanalen of door het feit dat nieuwe generaties zeer marketing bewust zijn. Entertainment geeft waarde aan communicatie die keihard moet raken om resultaat te halen. Wij geloven daarom in de kracht van entertainment als inspiratie voor impactvolle communicatie.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken