Porsche lanceert webwinkel die niet bezorgt
- Bureaus
- 13 mrt 2018 @ 00:05
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - WebwinkelCampagnesVideoStorytelling
- 13 mrt 2018 @ 00:05
- Jeroen Mirck
Een webshop die niet bezorgt. Dat is wat Porsche samen met reclamebureau Achtung McGarryBowen heeft gelanceerd. Klanten moeten verplicht hun aankoop ergens in Europa komen ophalen, via de ultieme testrit in een Porsche Macan.
'It’s not about the destination, it’s all about the drive', zei Porsche-oprichter Ferdinand Porsche ooit. Zo gezegd, zo gedaan. Dus zijn Porsches gemaakt om te rijden, het liefst elke dag. Porsche stelt dan ook de vraag: ‘Waarom zou je een bijzondere aankoop laten bezorgen als je het ook kunt ophalen in een Porsche Macan?’
In de door Achtung McGarryBowen bedachte webshop staan zes producten centraal. Wat hebben ze gemeen? De producten worden op verschillende unieke plekken in Europa gemaakt. Bij elke aankoop nodigt Porsche je uit om je product vervolgens op te gaan halen in een door de autofabrikant aangeboden Porsche Macan.
Onder de noemer ‘Goods picked by Porsche. Picked up by you’ presenteert de webshop een selectie aan bijzondere producten op basis van de reis er naar toe. Zo koop je bijvoorbeeld ‘s werelds beste macarons, op te halen bij Ladurée in Parijs (5 uur rijden), de bekroonde Isle of Harris Gin, op te halen op het Schotse eiland Harris (ten noorden van het Schotse vasteland, 20 uur rijden) of kun je kiezen voor een massieve messing vulpen, gemaakt in Nürnberg (6 uur rijden).
Iedereen die een aankoop doet in de webshop maakt kans om het gekozen product op te halen in een Porsche Macan. Een select gezelschap zal daadwerkelijk de reis naar de maker van het product maken, een ander deel van de kopers krijgt een Porsche Macan ter beschikking om het product in Nederland bij een geselecteerde winkel op te halen.
De webshop wordt aangejaagd middels online video, DM en digital advertising.
Credits
Klant: Porsche | Bureau: Achtung McGarryBowen | Verantwoordelijk bij klant: Anne Pellekoorn | Concept: Wilmar Versprille & Matthijs Groos, Scott Kooken & Martin Stuk | Creative Director: Mervyn ten Dam | Account: Sven Vening | Content Producer: Kim Buijs | Design Director: Chris Mezöfi | Designer: Jack McAuliffe | Production house: Joffra Creative Management | Directors: Pim Hendriksen | Producer: Roderick Weener | D.O.P: Pim Hendriksen | Edit: Rob van der Voort | Online & grading: Pim Hendriksen | Sound & music: Paraphrase | Photography: Pim Hendriksen | Website: 51 North
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing