ADCN Grand Prix voor Evert_45 van KPN
- Bureaus
- 17 apr 2018 @ 23:00
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CreatieDigitaalAwardReclameStorytellingBranding
- 17 apr 2018 @ 23:00
- Jeroen Mirck
Het project Evert_45 van creatief bureau N=5 voor KPN heeft de Grand Prix van de ADCN Awards 2018 gewonnen. In totaal zijn er dinsdag 61 Lampen uitgereikt, waaronder drie keer goud.
De ADCN Awards, de Lampen, zijn de Nederlandse vakprijzen voor creativiteit in advertising en design. Er zijn 61 Lampen uitgereikt in verschillende creatieve disciplines en media: één Grand Prix, 3 gouden Lampen, 18 zilver en 39 brons verdeeld over 37 categorieën.
'Mainstream en Social Impact'
Managing Director Dinesh Sonak van ADCN: 'Wij zijn zeer verheugd over de diversiteit en rijkheid aan creatieve projecten. De zeitgeist van 2017 gaat over het verleggen van grenzen. Er zijn steeds meer internationale samenwerkingen en co-producties tussen verschillende creatieve disciplines. Dat is gezond voor de ontwikkeling van de Nederlandse creatieve industrie. Bovenal zien wij dat steeds meer merken sociaal-maatschappelijke uitdagingen te lijf gaan met hun bedrijf, producten, diensten en campagnes. Daarin experimenteren ze in mainstream media en zoeken ze naar de juiste inzichten, ethische koers en impact. Dat is de creativiteit van nu en de toekomst.'
Grand Prix: Evert_45
Evert_45 is de grote winnaar van de ADCN Awards 2018. Het project won Lampen in de Advertising-categorieën Brand Activation & Experience, Branded Content & Entertainment, Digital & Social & Mobile, Integrated, Media en in de Craft-categorie Digital Production.
KPN introduceerde met Evert_45 een jongen die vanuit de Tweede Wereldoorlog zijn persoonlijke verhaal deelt via YouTube en Instagram. Gebaseerd op waargebeurde verhalen van mensen die de oorlog hebben meegemaakt. Binnen drie weken is meer dan 70% van de Nederlandse jongeren bereikt. Via het YouTube kanaal van Evert_45 hebben zij 1,3 miljoen minuten geschiedenisles gekeken.
De jury’s zeiden over het project: 'Het maakt een zwaar thema toegankelijk, het verbindt het verleden met het heden in op educatieve, fraaie en overtuigende wijze. Het maakt historische verhalen relevant in een moderne visuele taal en met moderne media, tastbaar en recht in het hart van het digitale leven en de cultuur van jonge mensen. Het idee past goed bij het merk en is mooi vertaald naar de mediaplatformen.'
Andere winnaars
N=5 is het bureau met de meeste Lampen: acht in totaal. DDB & Tribal Amsterdam won zeven Lampen en Dawn won vier Lampen. In Craft won het festival Appelsap drie Lampen in drie verschillende categorieën. KPN is de adverteerder met de meeste Lampen met negen in totaal.
Er werden voor het eerst Lampen uitgereikt in drie nieuwe categorieën: Business (voor creatieve ideeën die voor business transformatie zorgen), Experimental (voor creatieve projecten en experimenten gestart door de bureaus zelf) en Strategy, voor strategie als creatieve ‘craft’.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Zwitserleven en Selmore lanceren een nieuw Zwitserleven-gevoel
- De marketingtransfers van week 10, 2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen: markt voor 'good food'...
- Voorjaarscampagne Hornbach zet lentegevoel centraal
- Gouden Loeki naar Hema en Hotel LAmour
- Praxis: ‘Van Grijs naar Groen’ is beter voor de kinderen
Laatste Nieuws
- Natwerk belooft totale creatieve... 19-03-2024
- [branded content] Mediahuis x Bever... 19-03-2024
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing