'Amstel Bier is niet sexy'
- Bureaus
- 19 apr 2018 @ 00:39
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - StorytellingMerkenCampagnesCommercials
- 19 apr 2018 @ 00:39
- Redactie Bureaus
Het draait maar om één ding in de nieuwe Amstel-commercial: de smaak van Amstel Bier. Het draait niet om de marketing, niet om een nieuwe verpakking. Niet om een nieuw logo of een nieuw krat. Niet om sexy of cool. Nee, gewoon om het bier.
De campagne gaat live met een commercial via de social media kanalen van Amstel en is woensdag ook voor het eerst te zien op de Nederlandse televisie. De nieuwe campagne is ontwikkeld door reclamebureau Indie Amsterdam.
David Lette, marketingdirecteur Amstel: 'We lanceren een campagne waarmee we terug gaan naar het hart van Amstel. Het merk dat gaat over voor jou en mij en over de gewone mens, en dat iedereen kan zijn wie hij of zij is. Het gaat bij Amstel niet om de buitenkant, het gaat om de binnenkant. Zo kijkt Amstel naar mensen, zo kijkt Amstel naar bier. Dit wordt in de commercial uitgedragen door verschillende Amstel drinkers, geen ingehuurde modellen, maar de échte Amstel drinker. Mensen zoals ze bij elkaar waren tijdens De Vrienden van Amstel Live.'
In de commercial vertellen verschillende Amstel-drinkers wat Amstel allemaal niet is: dat Amstel Bier niet hip, niet stoer, niet cool en al helemaal niet episch is. ‘Ben je besodemieterd.’ Het gaat ze om de smaak van het bier en die is lekker van zichzelf.
Credits
Klant: Heineken Nederland
Verantwoordelijke bij opdrachtgever: David Lette, Josefien Olij, Steven van Leeuwen, Friederike Offermanss
Bureau: Indie Amsterdam
Producer: Indie Amsterdam
Productiemaatschappij: Hazazah
Regisseur: Krijn van Noortwijk
D.O.P.: Kevin Kimman
Producer: Margreet Ploegmakers
Editor: Fatih Tura
Geluid: REC Sound
Muziek: Nando Eweg
Post productie: Smoke and Mirrors
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
- Knorr zet groenten bovenaan in-game... 15-03-2024
- ING-campagne rond en in Schiphol... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing