Arag en True Ideas staan op tegen bullebakken
- Bureaus
- 19 apr 2018 @ 12:03
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesCommercialsMerkenReclame
- 19 apr 2018 @ 12:03
- Redactie Bureaus
True Ideas heeft voor Arag een nieuwe campagne ontwikkeld voor televisie en in diverse (vak)bladen. Daarin wordt het juridische bedrijf neergezet als een bestrijder van bullebakken.
De campagne introduceert een compleet nieuwe thematiek, die toch helemaal vertrouwd is omdat hij teruggaat naar de reden waarom Arag in 1935 is opgericht. Oprichter Heinrich Fassbender zei toen: 'Ik wil ieder individu de mogelijkheid geven om voor zijn of haar rechten op te komen. Niet alleen de mensen die een advocaat kunnen betalen.' Daarom luidt de nieuwe pay-off: 'Arag voor iedereen.'
'Niet alleen de bullebakken moeten hun recht kunnen halen'
De insights zijn als volgt geformuleerd: Iedereen krijgt er wel een keer mee te maken: die aannemer die zijn afspraken niet nakomt, een webshop die zijn eigen garantiebepalingen niet toepast, of die ene buurman die zijn schutting een metertje op jouw erf heeft gezet: Bullebakken. Ze hebben een grote mond, geld genoeg, of de juiste vriendjes waardoor ze denken er wel mee weg te komen. Maar Arag vindt dat iedereen zijn recht moet kunnen halen.
Gert-Jan Siebelink, manager Corporate Communicatie en Marketing Manager van Arag: 'Met deze campagne starten we een nieuw hoofdstuk voor Arag. We onderstrepen waar we voor staan en wat we doen: het recht toegankelijk en betaalbaar maken voor iedereen en het oplossen van juridische problemen. We gaan daarmee terug naar de reden waarom ons bedrijf in 1935 is opgericht.'
Van verzekering naar oplossing
Waar Arag zich tot dusver positioneerde als rechtsbijstandsverzekeraar, komt de nadruk nu te liggen op de juridische oplossingen die ze haar klanten biedt. Want als het nodig is, staan er ruim 450 juristen klaar. Verdeeld over specialistische teams in alle rechtsgebieden, maar met een belangrijke overeenkomst: ze staan voor hun klanten en hebben een broertje dood aan onrecht.
Gedurende heel 2018 is de campagne zichtbaar. Er wordt gestart op televisie, met een ‘manifest-film’ van 40 seconden, waarna de boodschap ook in andere middelen en kanalen zal worden uitgerold.
Credits
Klant: Arag
Bureau: True Ideas
Creatives: Bart te Riele, Bas Derks
Agency Producer: Niels Scheide
Account: Maaike Veenstra, Mariska Wilschut
Creative director: Pieter Dingemans
Designer: Chris van der Werff, Bas de Ligt
Verantwoordelijk bij klant: Gert-Jan Siebelink, Evert Franken, Peter van Houdt
FIlm en fotografie: HazazaH
Regisseur: Victor Vroegindeweij
Director of Photography: Gregg Telussa
Executive Producer: Jeroen van den Idsert
Producer: Marty Keizer, Cynthia Fidder
Edit: Fatih Tura, Patrick Schonewille
Grading: De Grot
Colorist: Joppo
Music & sound design: Audentity
Online: De Franse Kamer
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- [branded content] Mediahuis x Bever... 19-03-2024
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
- Knorr zet groenten bovenaan in-game... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing