BVA wil eigentijdse netwerkorganisatie zijn
- Bureaus
- 20 apr 2018 @ 00:52
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ReclameMarketingStrategie
- 20 apr 2018 @ 00:52
- Redactie Media
De Bond van Adverteerders (BVA) wil een meer actieve en eigentijdse netwerkorganisatie worden. Tijdens de ALV op 18 april zijn de plannen aan de leden voorgelegd. BVA zal per direct invulling geven aan deze plannen via de nieuwe programmering voor het najaar.
Doel van de beoogde netwerkorganisatie is om kennisdeling centraal te stellen. De kennisdeling richt zich met name op verantwoorde en effectieve communicatie van adverteerders. Leden werken samen op actuele, afgebakende en relevante onderwerpen in de vorm van taskforces. De verwachting is dat er nog meer een digitale focus komt, gezien de grote vraagstukken die er op dat gebied voor adverteerders liggen. Afhankelijk van het onderwerp zoekt de taskforce de samenwerking op met andere relevante partijen. Het voorstel voor de vernieuwde koers werd tijdens de ALV omarmd door de leden; het is logisch en sluit aan bij de maatschappelijke ontwikkelingen.
Eerste stappen
BVA kijkt terug op een succesvol jaar met meer relevante bijeenkomsten die goed gewaardeerd worden door de leden. En waarin de eerste stappen naar een actievere netwerkorganisatie al zijn gezet. Met Ebiquity Nederland is afgelopen zomer het modelcontract mediabureau gelanceerd. Daarnaast participeert BVA met IAB en DLA Piper in de taskforce Privacy met als doel de markt te adviseren op het gebied van de General Data Protection Regulation (GDPR) en de e-Privacy Verordening. Dit soort thema’s en bijeenkomsten vormen de basis voor de verdere programmering.
Frenkel Denie, voorzitter Algemeen Bestuur BVA: 'We hebben een goed jaar achter de rug, maar zien ook dat het hele medialandschap steeds ingewikkelder wordt en moeilijker te overzien is. Veel adverteerders ‘worstelen’ met de vraag hoe om te gaan met de digitale transformatie. Antwoorden waar je als adverteerder mee verder kunt, vind je sneller samen. Het doel van de taskforces is met een onderwerp aan de slag te gaan en de uitkomsten terug te rapporteren aan de leden van BVA en aan de branche, om zo de branche weer verder te helpen.'
Wisselingen in BVA-bestuur
Naast de aangekondigde netwerkorganisatie keurde de ALV de benoeming van twee bestuursleden goed: Valerie van Schaick, Head of Marketing and Communication Nestlé, en Brenda Smith, Director Marketing and Customer Experience AS Watson, treden officieel toe tot het bestuur van BVA. Met dank voor hun inzet werd afscheid genomen in het bestuur van Roland van Maanen (Business Openers) en Debbie de Wagenaar (FrieslandCampina).
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 10, 2024
- Zwitserleven en Selmore lanceren een nieuw Zwitserleven-gevoel
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen: markt voor 'good food'...
- Voorjaarscampagne Hornbach zet lentegevoel centraal
- Gouden Loeki naar Hema en Hotel LAmour
- Praxis: ‘Van Grijs naar Groen’ is beter voor de kinderen
Laatste Nieuws
- Natwerk belooft totale creatieve... 19-03-2024
- [branded content] Mediahuis x Bever... 19-03-2024
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing