Nivea waarschuwt voor zonkracht met smeerlied

Nivea waarschuwt voor zonkracht met smeerlied
  • Bureaus
  • 18 apr 2018 @ 11:17
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • AppsActivatieCampagnesMerken

Meer dan de helft van de Nederlanders smeert zich niet altijd in wanneer ze tijd doorbrengen in de zon. Om ouders hieraan te herinneren lanceert Nivea een campagne rondom de Nivea Zonkracht Alert, ontwikkeld door bureau Ride. Zing mee met het insmeerlied!

Wanneer de zon schijnt, is het van belang jezelf goed in te smeren en je zo te beschermen tegen UV-straling. Niet alleen op het strand, maar ook in de achtertuin, in het park en op het sportveld. Het blijkt dat het gebruik van zonbescherming op zonnige dagen nog niet voor iedereen een gewoonte is.

Als content voor de Nivea Zonkracht Alert creëerde Ride – naast de inhoud van de WhatsApp-berichten – in samenwerking met Babette Labeij Music Academy het insmeerlied met als titel ‘Elke Mooie Dag’; een vrolijk lied met bijpassend dansje, dat de kinderen spelenderwijs het belang van goed insmeren leert.

Nivea Zonkracht Alert

Op dagen met een zonkracht UV-index van 5 of hoger krijg je ’s ochtends vroeg via WhatsApp een bericht ter herinnering om je in te smeren. Handig, want zo weet je dat je op dagen met sterke zonkracht je zeker niet vergeet in te smeren. Om de Zonkracht Alerts te ontvangen voeg je simpelweg 06-57622911 toe aan je contactpersonen en stuur je een WhatsApp-berichtje met ‘NIVEA AAN’.

'De kinderhuid is veel dunner en gevoeliger dan de huid van volwassenen. Het is daarom extra belangrijk dat kinderen goed worden ingesmeerd wanneer de zon schijnt', aldus Kiki Crijns, brandmanager Nivea Sun. 'Kinderen ervaren insmeren niet altijd als een pretje.' Dus daarom ontwikkelde Ride in samenwerking met Nivea Sun het insmeerlied met de titel ‘Elke Mooie Dag’, voor ouders en kinderen.

Het insmeerlied maakt kinderen op speelse wijze bekend met het belang van insmeren en bevat een leuke, handige ‘insmeerroutine’. Deze is gemakkelijk aan te leren middels de bijbehorende videoclip. Crijns: 'Zo leren kinderen niet alleen wanneer en waarom ze moeten insmeren, maar wordt het insmeren ook nog eens een leuke activiteit.'

De campagne zal via YouTube, Social, Blogs en Kids channels bij de doelgroep onder de aandacht gebracht worden.

Het is voor het eerst dat Nivea samenwerkt met Ride. 'Het was heel fijn om samen te werken met een klant die openstaat voor onze innovatieve ideeën', aldus Pim de Graaf, creatief directeur van Ride. 'Het is geweldig om iets leuks te mogen maken wat consumenten echt zal helpen.'

Credits

Klant: Nivea (Beiersdorf)

Verantwoordelijk bij klant: Kiki Crijns, Sophie Plender-Janse, Ivo Wesemann

Bureau: Ride 

Creatie: Pim de Graaff & Lee Plaschek

Account: Sander van de Weijer, Fiona Jacob

Productiebedrijf: RIDE Motion

Producer: Fiona Jacob

Director: Lee Plaschek

D.O.P: Roy van Egmond

Edit: Robin Vrachtdoender

Post-productie: RIDE Motion

Muziek: Babette Labeij Music Academy

Mediabureau: Wavemaker



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken