Nivea waarschuwt voor zonkracht met smeerlied
- Bureaus
- 18 apr 2018 @ 11:17
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - AppsActivatieCampagnesMerken
- 18 apr 2018 @ 11:17
- Redactie Bureaus
Meer dan de helft van de Nederlanders smeert zich niet altijd in wanneer ze tijd doorbrengen in de zon. Om ouders hieraan te herinneren lanceert Nivea een campagne rondom de Nivea Zonkracht Alert, ontwikkeld door bureau Ride. Zing mee met het insmeerlied!
Wanneer de zon schijnt, is het van belang jezelf goed in te smeren en je zo te beschermen tegen UV-straling. Niet alleen op het strand, maar ook in de achtertuin, in het park en op het sportveld. Het blijkt dat het gebruik van zonbescherming op zonnige dagen nog niet voor iedereen een gewoonte is.
Als content voor de Nivea Zonkracht Alert creëerde Ride – naast de inhoud van de WhatsApp-berichten – in samenwerking met Babette Labeij Music Academy het insmeerlied met als titel ‘Elke Mooie Dag’; een vrolijk lied met bijpassend dansje, dat de kinderen spelenderwijs het belang van goed insmeren leert.
Nivea Zonkracht Alert
Op dagen met een zonkracht UV-index van 5 of hoger krijg je ’s ochtends vroeg via WhatsApp een bericht ter herinnering om je in te smeren. Handig, want zo weet je dat je op dagen met sterke zonkracht je zeker niet vergeet in te smeren. Om de Zonkracht Alerts te ontvangen voeg je simpelweg 06-57622911 toe aan je contactpersonen en stuur je een WhatsApp-berichtje met ‘NIVEA AAN’.
'De kinderhuid is veel dunner en gevoeliger dan de huid van volwassenen. Het is daarom extra belangrijk dat kinderen goed worden ingesmeerd wanneer de zon schijnt', aldus Kiki Crijns, brandmanager Nivea Sun. 'Kinderen ervaren insmeren niet altijd als een pretje.' Dus daarom ontwikkelde Ride in samenwerking met Nivea Sun het insmeerlied met de titel ‘Elke Mooie Dag’, voor ouders en kinderen.
Het insmeerlied maakt kinderen op speelse wijze bekend met het belang van insmeren en bevat een leuke, handige ‘insmeerroutine’. Deze is gemakkelijk aan te leren middels de bijbehorende videoclip. Crijns: 'Zo leren kinderen niet alleen wanneer en waarom ze moeten insmeren, maar wordt het insmeren ook nog eens een leuke activiteit.'
De campagne zal via YouTube, Social, Blogs en Kids channels bij de doelgroep onder de aandacht gebracht worden.
Het is voor het eerst dat Nivea samenwerkt met Ride. 'Het was heel fijn om samen te werken met een klant die openstaat voor onze innovatieve ideeën', aldus Pim de Graaf, creatief directeur van Ride. 'Het is geweldig om iets leuks te mogen maken wat consumenten echt zal helpen.'
Credits
Klant: Nivea (Beiersdorf)
Verantwoordelijk bij klant: Kiki Crijns, Sophie Plender-Janse, Ivo Wesemann
Bureau: Ride
Creatie: Pim de Graaff & Lee Plaschek
Account: Sander van de Weijer, Fiona Jacob
Productiebedrijf: RIDE Motion
Producer: Fiona Jacob
Director: Lee Plaschek
D.O.P: Roy van Egmond
Edit: Robin Vrachtdoender
Post-productie: RIDE Motion
Muziek: Babette Labeij Music Academy
Mediabureau: Wavemaker
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing