Natwerk en Boomerang bouwen feest met Desperados
- Bureaus
- 23 jul 2018 @ 11:21
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - StorytellingVideoCampagnesMerken
- 23 jul 2018 @ 11:21
- Redactie Bureaus
Wat verandert een feestje in eene cht feest? Die ene track waarbij iedereen uit z’n dak gaat, vindt Desperados. Daarom ontwikkelde het biermerk samen met Natwerk en Boomerang Create een video-campagne waarin die 'D-track' wordt gezocht.
Do It Yourself (DIY) is het thema van een langer lopende campagne die eerder dit jaar werd afgetrapt met het evenement Desperados Sound Stage W.T.F. (Watt The Frequency). In Amsterdam vond een interactief DIY-muziekexperiment plaats onder begeleiding van DJ KiNK, één van de meest gevraagde elektronische houseproducers van het moment.
Nieuwe trend: DIY-feestjes
Steeds meer mensen organiseren hun eigen feestjes thuis omdat ze hier het heft in eigen handen kunnen nemen en aan alle elementen op het feestje hun eigen draai kunnen geven. Desperados is gek op deze partystarters en DIY-cultuur, en wil met D-track alle huisfeesten naar een hoger level tillen.
In de online show komt dan ook uitvoerig aan bod hoe je van je woonkamer een Party Palace maakt. Van partytent tot lichtshow, alles kan. 'Alvast oprechte excuses aan alle buren van Nederland', aldus Desperados.
D-Track Show
In de nieuwe campagne worden huis, tuin en keuken-DJ’s en producers opgeroepen om hun allerbeste zelfgemaakte track in te sturen en mee te dingen naar de titel 'Dé partytrack van 2018', oftewel D-track. De D-track Show biedt een platform aan de volgende generatie om hun tracks aan een groot publiek te laten horen, want de grootste Nederlandse dj’s en producers begonnen ooit ook op hun slaapkamer.
In de serie worden de ingestuurde tracks 'geroast of geproost' door de hosts Abelmanbroer en Mikey Dinero, zelf artiesten die hun eigen nummers produceren en daardoor weten wat daar bij komt kijken. Elke aflevering worden ze geholpen door gasten zoals Bizzey, Tony Junior, Geraldine Kemper, Gierige Gasten en Yung Internet. Elke aflevering kiezen ze een winnaar en bouwen ze een feestje in hun zelfgemaakt club.
Elke niet-ontdekte dj of producer kan een soundcloud of youtube link naar zijn of haar track insturen naar dtrack@desperados.com of vanaf de eerste aflevering deze link in de Youtube-comments droppen. De track doet dan mee en komt misschien wel langs in één van de volgende afleveringen.
'Drankje voor partystarters'
'Desperados is hét drankje voor partystarters. Op festivals is Desperados een gevestigde naam met vaak een eigen stage, maar we willen ook graag jouw huisfeest naar een hoger level tillen. Daarom inspireren we met de online show D-track feestend Nederland om nog creatiever te worden bij het starten van het feestje en geven we Do it Yourself DJ talent een podium om te shinen', aldus Frida Boeke, Brand Manager Desperados.
'Het is te gek om voor Desperados te werken, omdat ze net als wij niet denken in "tvc + outdoor = campagne", maar juist in een echte (en hechte) samenwerking het allerbeste ding verzinnen voor hun doelgroep', zegt Frank e Ruwe van Natwerk. 'Dit keer is dat een serie YouTube shows geworden waar wij binnen de Natwerk burelen al 100 keer huilend om hebben gelachen. Maar bij een volgende samenwerking is het weer iets héél anders. Als het maar niet normaal effectief is.'
Desperados is het eerste Tequila Flavoured bier ter wereld en het ultieme partydrankje voor in clubs, op festivals en op het feestje thuis. Al ruim twintig jaar is Desperados dankzij de evenwichtige combinatie van een volle lager met een boost tequilasmaak geliefd onder jonge volwassenen. Desperados is een internationaal succes en wordt verkocht in 84 landen wereldwijd.
Natwerk ontwikkelde de campagne voor Desperados. Voor de social uitrol van het concept werkte het samen met Boomerang Create. Het PR traject is ingevuld door Iconic studios. Starcom is de mediapartner.
Credits
Opdrachtgever: Desperados
Verantwoordelijke marketeers: Etienne Bachellier, Frida Boeke
Creatief bureau: Natwerk
Productiebedrijf: New Amsterdam Film Company
Regisseur: Kevin Boitelle
Editor: Kevin Boitelle
Soundstudio: Earforce
Grading: Smoke & Mirrors
Animatie: Stolen Goods
Social bureau: Boomerang Create
PR-bureau: Iconic
Mediabureau: Starcom
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing