Thijs Gussenhoven van Amstel: 'De maatschappelijke zwaarte mag er weer een beetje vanaf in 2024'
Thijs Gussenhoven is Marketing Manager Amstel bij The Heineken Company. Voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ reageert hij op een aantal steekwoorden: ‘In 2023 kroop ik voor het eerst over de finishlijn van een marathon en nu wil ik terug in het zadel om een Gran Fondo in de bergen te fietsen.’
Burger King en Joe Public starten retro-, prijsgebaseerde campagne
Burger King lanceert in februari een campagne om het laaggeprijsde assortiment onder de aandacht te brengen. De keten is hiervoor een nieuwe samenwerking met Joe Public Amsterdam aangegaan.
Intertoys Introduceert Valentijnsdag-campagne voor volwassenen
In aanloop naar Valentijnsdag lanceert Intertoys zijn eerste social campagne gericht op volwassenen, de Love Challenge. In een speciale bloemenkas voor de markthal in Rotterdam, ondergaan koppels de ultieme relatietest: samen de nieuwe Lego Botanical-roos in elkaar zetten.
[branded content] “Met één creatief team bedienen we de klant 360 graden”
Om klanten zowel offline als op social media vlak te kunnen bedienen, werkt het activatie bureau Hokra samen met de social creatives van zusterbureau Fresh Lemon. Waarom deze gouden combinatie zo goed werkt, vertellen Martin de Winter (directeur Hokra) en Nicole Roubos-van der Stelt (partner Fresh Lemon).
KLM werpt AI in de strijd tegen voedselverspilling
KLM verspilt minder voedsel aan boord door het toepassen van kunstmatige intelligentie. Het percentage loopt op tot 63 procent en op jaarbasis gaat dit om een besparing van ruim 100.000 kilo aan maaltijden gaan.
Esther Overmars sluit zich aan bij Here als Director of Strategy
Creatief bureau Here, opgericht in 2020 door John de Vries (Creative Director) en Willemijn Reuvers (Managing Director), heeft Esther Overmars aangesteld als Director of Strategy.
[CMO] Celvin de Bie van Intertoys: 'Marketing is een spel, dat speel je vooral met een glimlach'
Celvin de Bie (28) is Head of Marketing bij de grootste speelgoedketen van Nederland, Intertoys. Hij is het nieuwe type marketeer en een eigenzinnige Millennial: wars van klassieke marketingtheorieën en gecompliceerde mediastrategieën.
Havas Lemz ontwikkelt campagne Dubbel beveiligd is dubbel zo veilig
De nieuwe campagne van de Rijksoverheid, ‘Dubbel beveiligd is dubbel zo veilig’, speelt in op de ellende die een gehackt e-mailaccount met zich meebrengt. Havas Lemz ontwikkelde de campagne in opdracht van het Ministerie van Justitie en Veiligheid.
TommyTomato bezorgt miljoenste warme groentelunch op basisschool
TommyTomato heeft als missie van kinderen groente-eters te maken via hun warme lunches. Co-founder Bas Turk: ‘Maar heel weinig kinderen eten de dagelijks aanbevolen hoeveelheid groenten en de lunchtijd blijkt een veel beter moment voor de groentemaaltijd dan ‘s avonds. Het draagt bij aan meer energie, een hogere concentratie, minder stress en vermoeidheid en een betere sfeer in de klas.’
Amsterdamse jury Gerety Awards 2024 bekend gemaakt
De volledige Amsterdamse jury van de Gerety Awards 2024 is bekend. Ook de early bird deadline is aangekondigd: vrijdag 8 maart 2024.
A-Team's Mr. T hoofdrol in Super Bowl-commercial Skechers
11 februari 2024 kunnen we weer genieten van de Super Bowl-commercials (of de wedstrijd natuurlijk). Skechers zet Mr T in die even haarfijn uitlegt of je Skechers nou met of zonder T in het midden schrijft.
[branded content] ‘Werken met buitenlandse medewerkers gaat niet alleen om de kosten’
Ook bureaus beperken zichzelf niet langer tot de eigen landsgrenzen en werken met internationale medewerkers hoort daarbij. Agency’s formeren steeds vaker internationale teams en dan maakt het niets uit hoe je dat precies noemt. Doen ze het uit noodzaak of als bewust strategische zet?
[Esprix] 'We moeten in positieve alternatieve scenario's gaan denken'
Het is weer inzenden geblazen voor de Esprix (de inzendtermijn is overigens verlengd tot 22 februari 2024!). Vandaar de Drie Vragen-gesprekjes met juryvoorzitters. Dit keer is juryvoorzitter Regina Romeijn in gesprek met Nancy Poleon, juryvoorzitter van de categorie Business for good.
AdForum PHNX Awards 2024 open voor inzendingen
Voor het vijfde jaar biedt de competitie PHNX met een bijzondere jurysamenstelling deelname aan de internationale competitie met gratis toegang tot de shortlist. Dit laagdrempelige idee ontstond tijdens de pandemie en is geprolongeerd.
Publicis Health moet 322 miljoen euro schadevergoeding in VS betalen
Reclamebureau Publicis Health, onderdeel van de Publicis Group, moet 350 miljoen dollar (322 miljoen euro) aan diverse Amerikaanse staten betalen. Het bureau heeft jarenlang zware, verslavende pijnstillers gepromoot in de VS.
Esprix deadline verlengd: Inzenden kan nog tot 22 februari!
Vanwege een aantal aanvragen voor uitstel, wordt de deadline voor het inzenden van een jaloersmakende case voor de Esprix Awards verlengd tot aan donderdag 22 februari - 17.00 uur.
Fitzroy wordt onderdeel van United Playgrounds
Het strategisch creatieve bureau Fitzroy wordt onderdeel van marketing solutions groep United Playgrounds. Fitzroy is het zevende bureau dat zich aansluit bij deze relatief nieuwe groep.
Dries Poels (Nederlandse Loterij): 'AI is absoluut een aanvulling op onze marketing'
Marketeers gebruiken al volop AI, maar hoe dan en in welke mate? Bij Nederlandse Loterij is AI een handige partner in creatie en optimalisatie bijvoorbeeld, maar het bedrijf bekijkt ook of straks met AI kan worden voorspeld welke spelers problematisch speelgedrag kunnen gaan ontwikkelen. Dries Poels, Head of Marketing bij Nederlandse Loterij, licht toe.
[Esprix] 'Gamification en storytelling zijn in deze categorie al tijdje beproefde strategieën'
De inschrijving voor de Esprix 2024 voor de beste cases is weer gestart. Tijd om te starten met ‘Drie vragen aan…’. Dit keer juryvoorzitter Boris Nihom in gesprek met Regina Romeijn, juryvoorzitter van de categorie Business to business & Employee experience.
Sonos van Charly PR naar Ovide Agency
Audiomerk Sonos neemt Ovide Agency in de arm als PR-partner in de Benelux. Na een samenwerking van 11 jaar verruilt Sonos Charly PR (voorheen LVTPR) in Nederland en Progress Communications in België voor een nieuw bureau.
Prominent focust op zitplezier
Prominent bestaat 25 jaar en viert dat met een nieuwe positionering en pay off: Alle aandacht voor jouw zitplezier. Een thema dat naar eigen zeggen aansluit bij het DNA van het merk.
Klaartje Kuypers toegevoegd aan Management Team Kinesso
Klaartje Kuypers is aangesteld als Director Media Activation & People van IPG Mediabrands’ performance marketingbureau Kinesso.
Ierse Springboard Communications bij Worldcom Public Relations Group
De Worldcom Public Relations Group, wereldwijd netwerk van onafhankelijke PR-bureaus, heeft het Ierse Springboard Communications aan het netwerk toegevoegd. In 2023 is Springboard nog benoemd tot PRCA Agency of the Year.
Coebergh Communicatie & PR heeft vier nieuwe opdrachtgevers
Coebergh Communicatie & PR voegt vier nieuwe opdrachtgevers aan haar portfolio toe: Kinderpostzegels, Urban Arrow, Momentum Capital en Nextens.
YouLynq.me doneert boodschappen aan Braziliaans dorp
Het Amsterdamse online marketingbureau YouLynq.me is een initiatief gestart waarbij het bedrijf een Braziliaans dorp van boodschappen voorziet. Het bureau werkt voor het project samen met de lokale supermarkt Maia.
Total Design doet brand refresh voor Kooyman DHZ-winkels
Kooyman DHZ-winkels in het Caribisch gebied heeft een brand refresh gekregen met hulp van Total Design. De winkelketen had behoefte aan een verbreding van haar identity, inclusief heldere guidelines.
Merkactivatiebureau Barracuda werkt samen met Duvel
Strategisch merkactivatiebureau Barracuda gaat samenwerken met biermerk Duvel Moortgat, dat sinds 1871 bestaat.
Tilda Nederland kiest Ad your service voor online marketing
Tilda Nederland, leverancier van diverse rijstsoorten, heeft Ad your service uitgekozen als hun nieuwe partner in online marketing. Tilda legt de hele SEA-strategie bij het jonge Amsterdamse bedrijf neer.
Vervolg merkcampagne ASN Bank: ‘groene bedoelingen’
In het najaar van 2023 introduceerde ASN Bank de nieuwe merkstrategie om duurzaamheid bereikbaar te maken voor iedereen. In de vervolgcampagne ‘groene bedoelingen’ laat de bank zien dat dat ook eenvoudig is.
[branded content] Hoe integreer je AI op een slimme manier in jouw agency?
Dat AI niet alle banen zal doen verdwijnen, is duidelijk, maar wat is dan wel de concrete impact op bureaus en hoe kan je als ondernemer voordeel halen uit de technologie?
Upfield benoemt The Romans als PR bureau voor Blue Band
The Romans Amsterdam is na een pitchproces door Upfield aangesteld als het vaste PR bureau voor Blue Band. Upfield, gevestigd in Amsterdam, produceert plantaardige voeding en is actief in diverse categorieën, zoals margarine, plantaardige romen en plantaardige kazen.
Undo the Firewall gaat Russische internetcensuur tegen
Designstudio Hello Monday/Dept en nieuwsaggregator The True Story zijn onder de naam Undo the Firewall een initiatief gestart om ongefilterd nieuws beschikbaar te maken voor Russische internetgebruikers.
BCE24: 'Trial & error essentieel onderdeel van groei en innovatie'
Carlijn Prins is Marketing Communicatie Specialist bij Samsung Mobile Nederland en een van de sprekers tijdens het Branded Content Event editie 2024 op dinsdag 19 maart in het Media Plaza in Utrecht.
Nieuwe Managing Director en Head of Productions bij NL Film
Dennis Cornelisse is met ingang van 2024 Managing Director bij NL Film. Daarnaast verwelkomt het productiebedrijf Wynand Chocolaad, die per 1 januari 2024 is aangetrokken als Head of Productions.
SteamTalmark wint RAD Award voor campagnevideo DJI
De campagnevideo ‘Er zit meer achter het werken bij DJI’ is in Londen bekroond met een RAD Award in de categorie ‘Single use of Video’.
Mediaplus Netherlands nieuw branding-mediabureau VanHaren
Mediaplus Netherlands gaat aan de slag voor schoenenretailer VanHaren. De Deichmann groep, waar VanHaren onderdeel van is, koos voor Mediaplus Netherlands na een pitchtraject in verschillende landen.
Audify Audiojaarrapport 2023: Audioreclamebestedingen stijgen 7,2 procent
De audioreclamebestedingen over 2023 bedragen netto 242 miljoen euro. Dit is wederom een record en ruim 16 miljoen euro meer dan in 2022, een stijging van 7,2%. Dat blijkt uit het Audify Audiojaarrapport 2023.
Happy Horizon Non-profit maakt campagne over gebrek aan aandacht in de jeugdzorg
Ter gelegenheid van de Week van het Vergeten Kind ontwikkelde Happy Horizon Non-profit voor Stichting Het Vergeten Kind een agenderingscampagne. Centrale boodschap: kinderen in de jeugdzorg voelen zich niet gezien, gehoord en gesteund en belanden daardoor in een neerwaartse spiraal.
[Esprix] Drie essentiële tips om inzenders een handje te helpen
De inschrijving voor de Esprix 2024 voor de beste cases is weer gestart. Tijd om te starten met ‘Drie vragen aan…’. Dit keer juryvoorzitter Annette Menheere in gesprek met Boris Nihom, juryvoorzitter van de categorie New business concepts
PR-strateeg Hartley start bureau For the Right Reasons
For the Right Reasons gaat van start: een PR-studio uit Amsterdam, opgericht door PR-strateeg Jessica Hartley. Zijn brengt 25 jaar ervaring mee.
Kwartaalwinnaars Q4 2023 Gouden Loeki bekend
De kwartaalwinnaars van het laatste kwartaal voor de Ster Gouden Loeki 2023 zijn bekend. TBWA scoort weer goed en ook Kruidvat is weer genomineerd.
Freek Wessels van Johnny Cashew: 'Onze cashew is de eerste carbonneutrale noot in Nederland’
Dat duurzaam, transparant en inclusief opereren een gezonde business case is, staat ondertussen vast en experts te over die voorzien dat deze trend het aangezicht van dit decennium zal bepalen. Maar hoe doe je het goed? In de serie Marketeer van een betere wereld interviewt Gijs de Swarte marketeers van duurzame merken. In deze aflevering Freek Wessels van Johnny Cashew.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing