Dikke tieten
- Bureaus
- 3 jan 2016 @ 06:11
- Link
-
Lodewijk van der Peet
Managing Director
BeyenMeyer - CreatieContentReclame
- 3 jan 2016 @ 06:11
- Lodewijk van der Peet
Heel 2015 mocht ik op deze plek mijn hart luchten. Als direct marketeer in hart en nieren vind ik het geweldig dat er precies bijstaat hoeveel lezers de column heeft. Ondubbelzinnig krijg ik de neiging het aantal lezers van de vorige column te willen verslaan bij het bedenken van een nieuwe.
Sommige columns gaan over de 20.000 lezers heen op Marketingtribune. Op Nederlands MediaNetwerk kom ik rond de 5000 gemiddeld. Als de column wordt doorgeplaatst, op Quotenet bijvoorbeeld, dan haal ik de 100.000 met gemak.
Een grof woord in de headline werkt als een booster. De best scorende column van het afgelopen jaar heette ‘Kuttekoppen’, gevolgd voor ‘De Telegraaf gaat dood’ en op nummer drie staat ‘Karretje in de poep’. Ik verwacht dat ik met bovenstaande kop ook goed ga scoren. Als je nog steeds aan het lezen bent en zoekt naar het stukje over die tieten, hou er dan maar weer mee op, dat stukje komt niet.
Ik krijg weleens te horen dat het ‘soms zo negatief’ is. Daar zit ik mee. Mijn moppercolumns worden namelijk veel beter gelezen dan de positieve. En ik ga, zoals je begrepen hebt voor aantallen. Kijkcijfers zijn uiteindelijk belangrijker dan waarderingscijfers.
Is het leuk dat ik onze burgemeester een compliment wil geven, omdat ik nooit meer een zwerver op straat zie slapen of is het leuker om te lezen hoe Loek Hermans in Zutphen als kandidaat-burgemeester keihard wordt afgeserveerd?
Is het leuk om te lezen dat ik er blij van word dat (het lijkt wel afgesproken werk) Sunweb én Neckermann én D-reizen ineens leuke, warme commercials uitzenden? Of is het leuker om de nieuwe, ridicule campagne van KPN te fileren waarin mensen hun verzonden appjes aan elkaar voorlezen?
Voor 2016 heb ik grote plannen. De meest gelezen columnist van allemaal worden is er één van. Zal ik in mijn volgende column de loftrompet of de azijnpisser van stal halen? Zeg het maar! Reageer hieronder, ik beloof je dat ik de uitslag zal respecteren.
-
Lodewijk van der Peet
- Werkt bij: BeyenMeyer
- Functie: Managing Director
- Website:http://www.beyenmeyer.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing