Lucas Boon

Lucas Boon

Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune

Functie: redacteur

Biografie Sinds mei 2016 werk ik voor MarketingTribune en in het bijzonder voor het platform contentmarketing. Voor nieuw(tje)s, blogs, ideeën of gewoon een goede kop koffie ben ik altijd in, mail me op: lucas@marketingtribune.nl.

 

Recente artikelen van Lucas Boon

5 vragen aan... Jordi Bron (Contany.nl): 'Waarom zie ik reclames van inlegkruisjes?'

23aug 201712:02
  • Content
  • 11140 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • PersonaliaStrategieContent

nieuws Met zijn bureau Contany.nl helpt Jordi Bron bedrijven in het mkb met het uitstippelen en implementeren van hun contentstrategie. daarnaast is hij mede oprichter van Hulc.nl, een marktplaats voor influencers en seo. Een man met een visie op contentmarketing dus, reden hem te vragen voor '5 vragen aan'.

MarketingTribune goes Content Marketing World USA

22aug 201709:19
  • Content
  • 16618 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • CreatieContent

nieuws Dat contentmarketing een hot item is in Nederland is weinig nieuws, niet voor niets besteedt MarketingTribune in samenwerking met Platform Content er een volledig nummer (eind augustus) aan. Maar ook over de grens is het onderwerp veelbesproken; in de tweede week van september is Cleveland, Ohio namelijk het toneel van het Content Marketing World 2017. Naar CMWorld komen naar verwachting 4.000 (content)marketingprofessionals uit meer dan vijftig verschillende landen tezamen om inspiratie op te doen voor hun contentmarketingstrategie voor het komende jaar. Ook MarketingTribune-redacteur Lucas Boon stapt samen met veel leden van Platform Content in september in het vliegtuig naar Cleveland om daar ter plekke de laatste ontwikkelingen te volgen. Tijd om vast voor te beschouwen.

Damesvolleybal en ICT: een natuurlijke verbinding

17aug 201709:34
  • Sponsoring
  • 10034 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • SportSponsoring

nieuws ICT-dienstverlener ilionx is sinds januari 2016 hoofdsponsor van het nationale damesvolleybalteam. Er is een partnership voor vier jaar aangegaan. Informatietechnologie en damesvolleybal; een niet geheel voor de hand liggende combinatie wellicht, hoewel Wiebe de Boer (sinds 2003 algemeen directeur van ilionx) daar anders over denkt. ICT mag gezien worden en is allang niet meer het terrein van en voor louter stoffige mannen. Het is vooral ‘leuk’, en de combinatie met damesvolleybal moet gaan bijdragen aan dat gedachtegoed.

5 vragen aan... Raymond Bresching (Counter Content): 'Ik ben altijd op zoek naar het rauwe randje van merken'

15aug 201710:14
  • Content
  • 6501 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • PersonaliaContent

nieuws Raymond Bresching heeft een lange staat van dienst in de marcom-wereld. Zo werkte hij voor Randstad, Brunel en Manpower. Sinds 2013 is hij partner van b2b- en contentmarketingbureau Counter Content en pakt hij als zelfstandig communicatieadviseur projecten op voor onder andere dance pr-bureau The Media Nanny en chefkok John Halvemaan. Reden genoeg hem te vragen voor '5 vragen aan'.

[#8 Content Rally] Michan Tolman (SalesKracht): 'We worden tegenwoordig overspoeld met content'

9aug 201710:14
  • Content
  • 9188 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentPersonen

nieuws In de Content Rally laten we contentmarketeers aan het woord over hun favoriete merken en uitdagingen en misvattingen op het vlak van hun eigen vakgebied: content. Vervolgens geeft hij/zij het stokje door en komt er een nieuwe contentmarketeer- of creatief aan het woord. Ditmaal: Michan Tolman, eigenaar van contentbureau SalesKracht.

[longread] Sander Schimmelpenninck: 'Iedereen heeft een mening over Quote'

4aug 201715:18
  • Content
  • 22649 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • PersonaliaMakersContent

nieuws Sander Schimmelpenninck (33) werkt eigenlijk nog helemaal niet zo lang bij Quote. Na een wat bumpy road als advocaat op de Zuidas en ondernemer in de horeca startte hij in 2013 bij ‘het bijtertje onder de zakenbladen’, waar hij na drie jaar al zijn opwachting maakte als hoofdredacteur. In de afgelopen maanden verscheen Schimmelpenninck regelmatig in de media, opvallend vaker dan zijn voorgangers (met uitzondering van Jort Kelder natuurlijk). Zit daar een bepaalde strategie achter? Ziet hij ‘zijn’ Quote maar ook zichzelf als merk? En hoe is zijn kijk op de journalistiek van dit moment?


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content