Lucas Boon

Lucas Boon

Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune

Functie: redacteur

Biografie Sinds mei 2016 werk ik voor MarketingTribune en in het bijzonder voor het platform contentmarketing. Voor nieuw(tje)s, blogs, ideeën of gewoon een goede kop koffie ben ik altijd in, mail me op: lucas@marketingtribune.nl.

 

Recente artikelen van Lucas Boon

Lucien Spee (directeur Pride Amsterdam): 'Je moet ballen hebben om je voor ons in te zetten'

3aug 201711:21
  • Algemeen
  • 25251 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • EntertainmentMaatschappijEvenement

nieuws De Pride Amsterdam, voorheen Gay Pride, is deze week van start gegaan. Aanstaande zaterdag (5 augustus) vindt de botenparade plaats. De Pride is een mensenrechten organisatie, wat maakt dat het naar eigen zeggen niet aan marketing doet maar evengoed is het evenement alom bekend, ook over de grens. Lucien Spee, directeur van de stichting, over de media aandacht, sponsoring en uitdagingen van de Pride.

De Vermogensmonitor van ABN AMRO MeesPierson: 'Inzicht in de belevingswereld van de klant'

31jul 201712:07
  • Content
  • 10472 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • StrategieContent

nieuws ABN AMRO MeesPierson heeft samen met contentmarketingbureau Zandbeek een vermogensonderzoek (en bijbehorend magazine) ontwikkeld en uitgevoerd, om zodoende inzicht te krijgen in de belevingswereld van hun klant. 'Ultieme content waarmee we vermogenden kunnen inspireren.' Ferdinand Parijs, directeur marketing strategie, over de noodzaak van De Vermogensmonitor, het bureau waarvoor hij koos en de marketinguitdaging van zijn bank.

5 vragen aan... Morris Nieuwenhuis (Neuhaus PR): 'Er valt nog veel te verbeteren op het gebied van hospitality'

26jul 201709:51
  • Content
  • 9477 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • FoodPRStrategiePersonen

nieuws Morris Nieuwenhuis (rechts op de foto), 30 jaar, Amsterdammer, is sinds 2012 eigenaar van Neuhaus PR, een pr-bureau met klanten als Comedy Central, Jan des Bouvrie en &samhoud. We vroegen hem naar zijn visie op pr in het algemeen en waarom het belangrijk is je neus te laten zien op feestjes in het society circuit.

Komkommertijd? De zomer van Cheil A'dam: 'We werken nu in een andere cyclus'

19jul 201709:41
  • Bureaus
  • 6540 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • PersonenStrategie

nieuws Geen bureau zal over zichzelf te kennen geven het rustig aan te doen gedurende de zomermaanden. Toch zijn de maanden juli en augustus anders dan andere. Waarom? Omdat de helft van het personeel op vakantie is bijvoorbeeld, Cannes net achter de rug is of omdat het mediaseizoen weer van start gaat en daar weldegelijk een hoop op voorbereid moet worden. Nummer vier van deze serie: Cheil Amsterdam.

Komkommertijd? De zomer van Blauw Gras: ‘Om vier uur laptop dicht en met z'n allen het water op'

18jul 201711:11
  • Bureaus
  • 6413 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Strategie

nieuws Geen bureau zal over zichzelf te kennen geven het rustig aan te doen gedurende de zomermaanden. Toch zijn de maanden juli en augustus anders dan andere. Waarom? Omdat de helft van het personeel op vakantie is bijvoorbeeld, Cannes net achter de rug is of omdat het mediaseizoen weer van start gaat en daar weldegelijk een hoop op voorbereid moet worden. Nummer drie van deze serie: Blauw Gras.

[exclusief] Dumpert: 'Onze content is sympathiek'

12jul 201712:30
  • Content
  • 9652 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • MakersDoelgroepStrategieSocial MediaContent

nieuws Dumpert, 'de allercoolste filmpjesportal van Nederland', komt niet altijd even positief in het nieuws. Zo ontstond er in mei dit jaar een advertentieboycot vanwege een seksistische video-rubriek op de website. Evengoed zijn de cijfers van Dumpert indrukwekkend te noemen, met een maandelijks bereik van 2,2 miljoen mensen en ruim 1,7 miljoen likes op de Facebook-pagina. Milan Boot, zelfbenoemd 'Eindbaas' van de website, zal toch iets goed doen. In een exclusief interview met MT bespreekt hij de werkwijze, het succes en de ophef rondom de veelbesproken website.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content