Redactie Contentmarketing

Redactie Contentmarketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/content/ geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c).

Recente artikelen van Redactie Contentmarketing

Nieuw magazine voor Koninklijke Drukkerij Em. de Jong

5aug 201414:30
  • Content
  • 16175 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Print

nieuws Half juni rolde de eerste uitgave van het magazine Em. van de drukpers bij Koninklijke Drukkerij Em. De Jong, een van de grootste drukkerijen van Nederland. Het nieuwe magazine vervangt voorganger Puur. Concept en realisatie van Em. zijn in handen van Label.

John Oliver over Native Advertising

5aug 201412:49
  • Content
  • 14824 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • VideoBranded content

nieuws Er wordt veel gezegd en geschreven over native advertising en deze vorm komt er niet altijd even goed vanaf. Bedriegen en oneerlijkheid zijn termen die er vaak mee geassocieerd worden, vooral door media(mensen) die zeggen onafhankelijk te zijn. John Oliver doet hier in Last Week Tonight op HBO nog een schepje bovenop in deze hilarische video. Kijk hoe hij native advertising op de hak neemt!

Fantastische content gaat niet zomaar viraal

5aug 201412:35
  • Content
  • 11649 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Branded content

nieuws ‘Zelfs merken die beschikken over fantastische content, kunnen niet verwachten dat deze zomaar viraal gaat. Er is teveel concurrentie die allemaal dingt naar de aandacht van dezelfde online kijker, zowel van merken als vrienden en familie in de verschillende social feeds. Een wetenschappelijke, data gedreven benadering van contentcreatie en -distributie is daarom een must,’ zegt Victor Bakhuis, managing director van Blueprint Media. Daarom gaan marketingtechnologie-bedrijf Unruly en creative agency Blueprint Media samenwerken.

Podcast: hoe buyer persona's je contentmarketing kunnen verpesten

4aug 201411:24
  • Content
  • 10000 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Trends

nieuws Kopers zijn niet hetzelfde als een publiek. Daarom zou je ook niet moeten spreken van een 'contentstrategie', maar van een 'publieksstrategie'. Je moet achterhalen welke mensen klant zouden kunnen worden en waarin ze geloven, wat ze denken en voelen en waarom dat zo is. Buyer persona's kunnen hier een onderdeel van uitmaken, maar niet in het begin wanneer mensen nog gewoon publiek zijn. Buyer persona's moeten pas opgebouwd worden als de publiekssegmenten zijn gedefinieerd. Daarover gaat deze podcast van Marketing Companion.

Tips van de top 10 contentmarketeers van 2014

1aug 201408:00
  • Content
  • 12036 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Trends

nieuws "What is the most important factor in succeeding as a content marketer?" Deze vraag staat centraal in de tips die 10 contentmarketeers geven in onderstaande presentatie. Voldoe jij er aan?

Diergaarde Blijdorp heeft 'wild life' experience in interactieve abri

31jul 201413:02
  • Content
  • 13105 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Geen tag

nieuws Het is best schrikken, een tetterende olifant in hartje Rotterdam terwijl je rustig wacht op de tram of bus. Reizigers die in de halte plaatsnemen worden verrast door een olifant die tot leven komt op een digitaal scherm. Door middel van wind en geluid reageert de olifant op de bewegingen van mensen in de abri. Deze interactieve abri is onderdeel van de publiekscampagne 2014 “Zomer in Diergaarde Blijdorp”. De campagne is maandag 21 juli gelanceerd en de ‘wild life’ experience in de abri is tot en met 17 augustus 2014 te beleven.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content