Redactie Contentmarketing

Redactie Contentmarketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/content/ geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c).

Recente artikelen van Redactie Contentmarketing

Infographic: De Perfect Viral Share

30jun 201413:34
  • Content
  • 11574 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Trends

nieuws Content viraal laten gaan is ontzettend moeilijk, en is afhankelijk van een groot aantal factoren. Zo moet je de goede emoties aanspreken, het goede format en lengte kiezen en de goede visuals inzetten. Deze infographic, ontwikkeld door Gryffin Media, geeft een overzicht van de factoren waar je op moet letten.

SuperTrash Girls en Campina lanceren 'Cool to school' collectie

26jun 201413:21
  • Content
  • 10097 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Branded content

nieuws Onder het motto ‘Die komt er wel’ lanceren Campina en SuperTrash Girls samen een collectie voor kinderen, die vanaf vandaag exclusief te verkrijgen is via het Eurosparen platform, het in 2014 gelanceerde spaarprogramma van Campina. Speciaal voor deze samenwerking komt ST. Girls nu ook met een Boys collectie voor jongens in de leeftijd van 7 tot 12 jaar. De ‘cool to school’ items uit deze ST. Girls en Boys collecties zijn exclusief verkrijgbaar via Eurosparen, tegen een aantrekkelijke prijs.

Interactieve bedrijfs- en promotiekleding met augmented reality

26jun 201413:10
  • Content
  • 10207 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • TrendsBranded content

nieuws VERSvdPERS introduceert een nieuw fenomeen in Nederland: kleding met interactieve prints op basis van Augmented Reality. Mirjam Buter van VERSvdPERS: "We voegen beleving toe aan (promotie- en bedrijfs)kleding door een extra virtuele laag op de kleding te creëren die zichtbaar wordt met de camera van de smartphone of tablet dankzij een speciale app. Als de print is gescand, zorgt de app voor aanvullende informatie op smartphone of tablet, zoals filmpjes, foto's, links naar websites of aanbiedingen."

Rol van Chief Communications Officer steeds belangrijker

26jun 201412:34
  • Content
  • 9386 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • OnderzoekTrends

nieuws Chief Communications Officers (CCO’s) wereldwijd, passen steeds meer digitalisatie en sociale media toe in hun dagelijks werk en verantwoordelijkheden. CCO’s stellen dat zij, in vergelijking met eerdere jaren, veel meer digitale en sociale media experts inhuren (73%) en dat ze meer relaties ontwikkelen met Twitter influentials en bloggers (55%). Dit is een van de vele bevindingen van het onderzoek dat internationaal communicatie-adviesbureau Weber Shandwick en executive search bureau Spencer Stuart samen hebben uitgvoerd. Het onderzoek richtte zich op CCO’s van de grootste bedrijven over de hele wereld, waaronder ook Nederland, naar hun rollen, verantwoordelijkheden en meningen in onze steeds veranderende samenleving.

Einde aan groei smartphone- en tabletbezitters

26jun 201412:01
  • Content
  • 9420 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • TrendsOnderzoek

nieuws Er is een einde gekomen aan de groei van het aantal tabletbezitters. Vorig jaar groeide de tabletmarkt nog met zo'n 10% (dec. 2013 vs. juni 2013), inmiddels is met 7,4 miljoen tabletbezitters (56%) deze markt aan het stabiliseren. Onder de ouderen (65+) neemt het tabletbezit nog wel toe en bezit meer dan de helft (52%) van deze groep inmiddels een tablet. Dit blijkt uit resultaten van het onderzoek 'GfK Trends in Digitale Media & Entertainment' die vandaag bekend worden gemaakt. Dit onderzoek verschaft inzicht in het bezit en gebruik van mobiele apparaten en digitale media.

Delta Lloyd en branded content: zeilserie voor jongeren

23jun 201412:34
  • Content
  • 10900 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Branded content

nieuws Vanaf 19 juli is elke zaterdag en zondag de nieuwe jeugdserie ‘w.s.v. De Optimist' te zien. De serie speelt zich af op een zeilschool en wordt uitgezonden door RTL Telekids. De jeugdserie maakt ook deel uit van het zomerprogramma van Delta Lloyd en het Watersportverbond om jeugd te enthousiasmeren voor de zeil- en watersport.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content