Lucas Boon

Lucas Boon

Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune

Functie: redacteur

Biografie Sinds mei 2016 werk ik voor MarketingTribune en in het bijzonder voor het platform contentmarketing. Voor nieuw(tje)s, blogs, ideeën of gewoon een goede kop koffie ben ik altijd in, mail me op: lucas@marketingtribune.nl.

 

Recente artikelen van Lucas Boon

Hema's Vlog Academy: 'YouTube is verweven in dagelijks leven jongeren'

12jul 201711:16
  • Content
  • 7218 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • VloggenVideoContent

nieuws De Vlog Academy van HEMA is van start gegaan. Sinds 1 juli kunnen middelbare scholieren wekelijks lessen via een livestream volgen en zodoende de 'skills van het vak' leren. Acht populaire YouTubers leren scholieren daarbij hoe zij hun eigen kanaal kunnen beginnen en verbeteren. Miranda Schreuder, campagneleider marketing & communicatie, vertelt over het idee.

Mokum Magazine bestaat 5 jaar: 'Ook wij willen tevreden klanten'

11jul 201712:12
  • Content
  • 16922 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • StrategiePrintContent

nieuws Mokum Magazine, 'het grootste gratis tijdschrift van Amsterdam', bestaat vijf jaar. In juli 2012 kwam het eerste nummer van het Amsterdamse entertainmentblad uit, dat met eigen financiële middelen werd opgezet door Martijn van Stuyvenberg en Robert Plat. Eerstgenoemde over de marketing, strategie en toekomst van het magazine.

[interview] Zeeman excelleert al 50 jaar in 'normaal'

10jul 201710:36
  • Food-en-retail
  • 22439 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • DoelgroepenKlantConsumentenAwards

nieuws Zeeman bestaat vijftig jaar en won recent ook nog eens een San Accent (Beste Adverteerder) én Esprix Award (goud voor de trouwjurk). Een merk dat staat als een huis dus, maar wat is nu eigenlijk het geheim van de (spot)goedkope retailer? MarketingTribune in gesprek met manager marketing & communicatie Caroline van Turennout.

[#6 Content Rally] Camiel Verhey (MEC Wavemaker): 'Niet één supermarkt die contentmarketing volledig beheerst'

6jul 201710:20
  • Content
  • 6960 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • InterviewPersonalia

nieuws In de Content Rally laten we contentmarketeers aan het woord over hun favoriete merken en uitdagingen en misvattingen op het vlak van hun eigen vakgebied: content. Vervolgens geeft hij/zij het stokje door en komt er een nieuwe contentmarketeer- of creatief aan het woord. Ditmaal: Camiel Verhey, head of production en content director bij MEC Wavemaker.

Komkommertijd? De zomer van Achtung mcgarrybowen: 'We zijn nieuwsgierig naar alternatieven'

5jul 201710:42
  • Bureaus
  • 11755 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • StrategieInterviewPersonalia

nieuws Geen bureau zal over zichzelf te kennen geven het rustig aan te doen gedurende de zomermaanden. Toch zijn de maanden juli en augustus anders dan andere. Waarom? Omdat de helft van het personeel op vakantie is bijvoorbeeld, Cannes net achter de rug is of omdat het mediaseizoen weer van start gaat en daar weldegelijk een hoop op voorbereid moet worden. Nummer twee van deze serie: Achtung mcgarrybowen.

Komkommertijd? De zomer van SuperHeroes: 'Alle merken willen straks weer knallen'

3jul 201711:08
  • Bureaus
  • 7410 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • InterviewStrategie

nieuws Geen bureau zal over zichzelf te kennen geven het rustig aan te doen in de zomermaanden. Toch zijn de maanden juli en augustus anders dan andere. Waarom? Omdat de helft van het personeel op vakantie is bijvoorbeeld, Cannes net achter de rug is of omdat het mediaseizoen straks weer van start gaat en daar weldegelijk een hoop op voorbereid moet worden. En we trappen af met SuperHeroes.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content