Redactie Contentmarketing

Redactie Contentmarketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/content/ geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c).

Recente artikelen van Redactie Contentmarketing

Nederlanders kunnen niet zonder huis-aan-huis folder

6jun 201411:48
  • Content
  • 21562 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • OnderzoekPrint

nieuws Wie denkt dat door de digitalisering de huis-aan-huis folder zijn langste tijd heeft gehad, heeft het mis. Met 11,5 miljoen Nederlanders is de huis-aan-huis folder het middel met veruit het grootste bereik. 3,8 miljoen Nederlanders lezen bovendien een digitale folder. Gemiddeld wordt aan het lezen van folders (papier en digitaal) 17 minuten per week besteed. Bijna twee derde overweegt hierdoor een aankoop. Anderen kopen regelmatig een aanbieding uit de folders (48%). Dit blijkt uit de NOM Folder Monitor 2014, uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK, die vandaag in Amsterdam werd gepresenteerd door DDMA Businessgroep Verspreidingen.

Infographic: Mythen over hoe mensen content delen

6jun 201411:28
  • Content
  • 29241 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Onderzoek

nieuws Millennials delen niet meer content online dan andere generaties. Dat doen juist de babyboomers. In een infographic van ragan.com worden deze en 5 andere mythen over content sharing ontkracht.

LinkedIn als contentmarketing platform

6jun 201410:31
  • Content
  • 27976 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • VerdienmodellenTrends

nieuws LinkedIn heeft het afgelopen jaar content een centrale rol toebedeeld in het sociale netwerk. Zo kregen blogs van influencers een prominente plaats en werden relevante suggesties van Pulse toegevoegd aan de persoonlijke stroom van updates. Ook werden onlangs de Content Marketing Score en Trending Content-indexen geïntroduceerd. Hoe kunnen bedrijven hun content en connecties optimaal combineren?

Infographic: user generated content om sales te verhogen

2jun 201413:27
  • Content
  • 16032 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Storytelling

nieuws Hoe zet je user generated content in om je verkoop te stimuleren? Offerpop heeft een infographic gemaakt over de inzet van foto's en video's van klanten en over de aggregatie van klantreacties op je social-mediacampagnes.

5 tips om content te creeren die sales genereert

2jun 201412:50
  • Content
  • 27346 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Accountability

nieuws Tegenwoordig lijkt iedereen content te willen creeren. Uiteindelijk is het doel van die content om leads en omzet te genereren. Hoe doe je dat? Patrick Cahill van Beep Directed Voicemail deelt zijn 5 tips in een aardige to-the-point video. Wellicht biedt het jou geen nieuwe inzichten, maar je kunt hem ook inzetten om anderen van het nut van contentmarketing en hoe je dat doet, te overtuigen.

Een infographic over infographics

30mei 201410:25
  • Content
  • 18837 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Trends

nieuws Waarom zou je een infographic maken? Niet omdat het moet, of omdat anderen het ook doen. Maar vaak is er wel een goede reden: mensen zijn gevoelig voor dit soort beeld en het beklijft beter. Daarom een infographic over infographics;-)


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content