Lucas Boon

Lucas Boon

Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune

Functie: redacteur

Biografie Sinds mei 2016 werk ik voor MarketingTribune en in het bijzonder voor het platform contentmarketing. Voor nieuw(tje)s, blogs, ideeën of gewoon een goede kop koffie ben ik altijd in, mail me op: lucas@marketingtribune.nl.

 

Recente artikelen van Lucas Boon

5 vragen aan... Cor Hospes: 'De beste contentmakers zouden de merken zelf moeten zijn'

3jul 201710:17
  • Content
  • 7708 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentPersonaliaInterview

nieuws Cor Hospes is oprichter van contentmarketingbureau Merkjournalisten, maar ook bekend als spreker en trainer bij onder meer Nima en als schrijver van boeken als 'Contentbijbel' en 'De Guerrillamarketingrevolutie'. 'Maar ik ben vooral maker en verteller van verhalen.' Een man met een mening over contentmarketing dus, genoeg reden hem te vragen voor de '5 vragen aan'-rubriek.

Vacature Via Ginny: 'Welkome verfrissing op ingekakte banenmarkt'

27jun 201711:20
  • Content
  • 14567 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • VideoContentArbeidsmarkt

nieuws Wie op zoek is naar een baan als marketeer of creatief heeft vast weleens een kijkje genomen bij Vacature Via Ginny: 'het vrolijke en leuke banenplatform voor (droom)carrières in de creatieve industrie'. De website en Facebook-pagina valt op door haar losse en persoonlijke stijl en heeft sinds kort ook nog eens een YouTube-kanaal opgezet. Oprichter Ginny Ramkisoen vertelt MarketingTribune over de plannen en solliciteren in het marketingwereldje in het algemeen.

[#5 Content Rally] Jort Koopman (NU.nl): 'Word niet een opdringerige gesprekspartner'

22jun 201710:18
  • Content
  • 9481 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • InterviewContentPersonalia

nieuws In de Content Rally laten we contentmarketeers aan het woord over hun favoriete merken en uitdagingen en misvattingen op het gebied van hun eigen vakgebied: content. Na het beantwoorden van de vragen geeft hij/zij het stokje door en komt er een nieuwe contentmarketeer of -creatief aan het woord. Ditmaal: Jort Koopman, commercieel manager bij NU.nl (Sanoma) en tevens verantwoordelijk voor NUstudio, het branded content label van NU.nl & NUsport.

[interview Sara Mok] Hema op Insta: grootgebruiker van user generated content

21jun 201715:02
  • Content
  • 13103 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Social mediaContent

nieuws Sara Mok (29) is sinds drie jaar social media manager bij Hema, waar ze verantwoordelijk is voor alle social media kanalen van het warenhuis, zowel in Nederland als internationaal. ‘Ik houd me eigenlijk bezig met ieder Hema-onderwerp dat aan social gelinkt kan worden.’ Hema zet alle mogelijke social kanalen in, van Instagram tot Pinterest. LinkedIn ook, maar dan niet voor marketingdoeleinden, maar meer voor corporate business. Eerstgenoemde is het meest opvallend; op ‘Insta’ maakt Hema gebruik van ‘user generated content’, ofwel afbeeldingen in eerste instantie gepost door de consument.

[roundup] Keuzestress op Nima Marketing Day 2017

20jun 201710:46
  • Algemeen
  • 7711 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Evenement

nieuws Waarom zou je als marketeer op het strand van Cannes liggen, als je ook naar de Nima Marketing Day kunt gaan? Zo denken in ieder geval ruim 1.350 geregistreerde marketingprofessionals erover, die vandaag (20 juni) naar DeFabrique te Maarssen zijn afgereisd. Een roundup tot nu toe.

Snippet Media: 'Deels bureau deels uitgeverij'

20jun 201710:31
  • Content
  • 8118 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • DoelgroepenMakersContent

nieuws Online uitgeverij Snippet Media heeft tishiergeenhotel.nl gelanceerd, een humoristische website voor ouders van pubers. 'Over het algemeen zijn pubers best aardige en zelfs grappige huisgenoten' - en die kant gaat de nieuwe website laten zien. Aan het woord Barbara van Erp (rechts), oprichter en managing partner van Snippet Media, over vrouwelijke lezers, samenwerkingen met merken en influencers en de marketinguitdaging van de titels.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content