Redactie Contentmarketing

Redactie Contentmarketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/content/ geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c).

Recente artikelen van Redactie Contentmarketing

Lezeressen Fashionista willen graag bloggen

28jan 201412:09
  • Content
  • 22310 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • PrintDigitaal

nieuws Uit onderzoek van het magazine Fashionista is gebleken dat 82% van de lezeressen zelf een blog wil starten óf al een blog is gestart. De meest populaire onderwerpen om over te bloggen zijn Fashion & Beauty. Ook geeft 80% aan een product te hebben gekocht naar aanleiding van een review van een blogger. Hierbij geeft 90% aan het oordeel van bloggers betrouwbaar te vinden. Fashionista komt met de tweede editie van BlOGazine.

Hoe kleuren de conversie beinvloeden

28jan 201411:55
  • Content
  • 22188 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • OnderzoekVerdienmodellen

nieuws Kleur schijnt voor 85% te verklaren waarom je dat specifieke product hebt gekocht. En gekleurde advertenties in magazines worden voor 26% beter herkend dan zwart-witte advertenties. En kleuren hebben ook specifieke betekenissen: blauw straalt kalmte uit, zwart exclusiviteit. De echte vraag is dan ook welke kleur je in je marketing zou moeten gebruiken? De infographic op quicksprout.com verschaft hier meer duidelijkheid over.

Hoe meet je het succes van je digitale contentmarketing?

27jan 201413:53
  • Content
  • 16042 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • OnderzoekDigitaal

nieuws Natuurlijk bestaat contentmarketing uit meer dan alleen het online aanbieden van content. Toch richten de schaarse blogartikelen over de ROI van contentmarketing zich vooral op de digitale variant. Zo ook de nuttige infographic op socialmediatoday.com, die vertelt hoe je het succes van digitale contentmarketing kunt meten.

Recensie: Handboek Webredactie

27jan 201413:38
  • Content
  • 12303 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Digitaal

nieuws Online communicatie is meer dan een goede website. Wie (nieuwe) klanten wil bereiken, benut ook social media, mobiele sites, apps en digitale nieuwsbrieven. Hoe haal je het beste uit online kanalen en hoe stroomlijn je de content? De nieuwe editie van Handboek webredactie beantwoordt deze en andere vragen en geeft praktische adviezen aan webredacteuren en online professionals. Cecile Bol beveelt het boek, op verrassendgenoeg.nl van harte aan. Een recensie!

Complete IKEA catalogus beschikbaar op Instagram

27jan 201413:16
  • Content
  • 15327 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Digitaal

nieuws IKEA Noorwegen heeft op een creatieve manier de complete catalogus online beschikbaar gemaakt. Via Facebook en Instagram werden mensen opgeroepen om een foto te maken van hun favoriete product uit de catalogus, en om deze foto te posten op Instagram met de hashtag #IKEAKATALOGEN.

Nieuwe vorm van contentmarketing? Interactieve etalages

27jan 201412:23
  • Content
  • 15146 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • DigitaalTrends

nieuws Etalages hoeven zeker geen passieve ervaring meer te zijn. Bij +rehabstudio hebben ze namelijk een prototype van een interactieve digitale display ontwikkeld, die de consumenten activeert door de content van de display aan te passen aan wie er voor de etalage staat. Het ziet er veelbelovend uit, maar gaat het ook werken? Het lijkt namelijk nogal omslachtig. Maar toch leuk om eens te bekijken.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content