Redactie Contentmarketing

Redactie Contentmarketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/content/ geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c).

Recente artikelen van Redactie Contentmarketing

Nieuw: digitaal Sochi magazine

3feb 201410:02
  • Content
  • 12777 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Digitaal

nieuws Voor de Olympische Spelen van Sotsji 2014 komt Sanoma met het digitale Sochi Magazine voor op de tablet. Een digitale doorontwikkeling van het officiële olympische magazine Olympic TeamNL/Paralympic TeamNL.

Advertenties in tijdschriften op tablets: onderzoek

31jan 201413:39
  • Content
  • 18269 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • OnderzoekPrintDigitaal

nieuws Onderzoek van Gfk MRI toont aan dat advertenties op tablets net zo makkelijk herinnerd worden door lezers dan printadvertenties. De interactiviteit die op tablets mogelijk is creeert echter meer mogelijkheden dan printadvertenties; zo kan de boodschap uitgebreid worden, kan een diepere engagement verkregen worden en maakt het de lezers makkelijker om actie te ondernemen bij het zien van de advertenties.

Tijdschriftcijfers: betaald, gratis en ongelezen

29jan 201414:40
  • Content
  • 20479 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • PrintOnderzoek

nieuws Piet Bakker trakteert ons op een mooie infographic over tijdschriftcijfers, met een overzicht van betaalde en gratis magazines en de top 5 van magazines die ongelezen vernietigd worden.

Red Bull TV is eerste branded content kanaal van Apple TV

29jan 201414:25
  • Content
  • 23876 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • DigitaalBranded content

nieuws Apple TV voegt zijn eerste branded content kanaal toe: Red Bull TV, het digitale actiesport- en entertainmentnetwerk dat geproduceerd en gedistribueerd word door de energiedrankfabrikant.

Lezeressen Fashionista willen graag bloggen

28jan 201412:09
  • Content
  • 22359 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • PrintDigitaal

nieuws Uit onderzoek van het magazine Fashionista is gebleken dat 82% van de lezeressen zelf een blog wil starten óf al een blog is gestart. De meest populaire onderwerpen om over te bloggen zijn Fashion & Beauty. Ook geeft 80% aan een product te hebben gekocht naar aanleiding van een review van een blogger. Hierbij geeft 90% aan het oordeel van bloggers betrouwbaar te vinden. Fashionista komt met de tweede editie van BlOGazine.

Hoe kleuren de conversie beinvloeden

28jan 201411:55
  • Content
  • 22240 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • OnderzoekVerdienmodellen

nieuws Kleur schijnt voor 85% te verklaren waarom je dat specifieke product hebt gekocht. En gekleurde advertenties in magazines worden voor 26% beter herkend dan zwart-witte advertenties. En kleuren hebben ook specifieke betekenissen: blauw straalt kalmte uit, zwart exclusiviteit. De echte vraag is dan ook welke kleur je in je marketing zou moeten gebruiken? De infographic op quicksprout.com verschaft hier meer duidelijkheid over.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content