Lucas Boon

Lucas Boon

Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune

Functie: redacteur

Biografie Sinds mei 2016 werk ik voor MarketingTribune en in het bijzonder voor het platform contentmarketing. Voor nieuw(tje)s, blogs, ideeën of gewoon een goede kop koffie ben ik altijd in, mail me op: lucas@marketingtribune.nl.

 

Recente artikelen van Lucas Boon

5 vragen aan... Wybe Sallows (Code D'Azur/Adnight): 'Jongeren vinden reclame niet meer zo sexy als vroeger'

19jun 201710:17
  • Algemeen
  • 7279 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • PersonaliaInterview

nieuws Wybe Sallows is strategy director bij Code D'Azur, oud-bestuurslid bij RA*W en heeft samen met vier vakgenoten Adnight opgezet, de avond (vrijdag 6 oktober) waarop 25 bureaus in Amsterdam hun deuren opengooien voor publiek. Reden genoeg voor '5 vragen aan...'!

5 vragen aan... Annemieke Deering: 'Digitale transformatie staat overal hoog op de agenda'

15jun 201712:29
  • Algemeen
  • 10327 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • PersonaliaInterview

nieuws Annemieke Deering is eigenaar van Brand Nomad, waar ze de marketing en pr voor verschillende digital agencies verzorgt. Daarnaast is ze twee dagen in de week werkzaam voor Dutch Digital Agencies, waarmee ze onder meer Dutch Digital Day (30 juni in de Undercurrent te Amsterdam) en The Embassy of Dutch Creativity tijdens Cannes Lions organiseert. Reden genoeg voor '5 vragen aan'.

Jasper de Rooij (Simpel.nl): 'Big data is een modedingetje geworden'

8jun 201711:46
  • Algemeen
  • 11560 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • DigitaalContentBig data

nieuws Telecommer Simpel.nl is de aanbieder van ‘voordelige sim only-abonnementen zonder gedoe’. Een organisatie met een schat aan big data, waar eigenaar en oprichter Jasper de Rooij (46) alles over kan én wil vertellen aan MarketingTribune. 'Als ik data niet slim inzet, overleef ik niet.'

MPG: 'In de Efteling draait alles om storytelling'

8jun 201709:56
  • Content
  • 9916 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentDoelgroepen

nieuws De Efteling bestaat 65 jaar: 'feest' dus. MPG ontwikkelde ter ere van dit heuglijke feit een gelijknamig jubileummagazine. Met honderd pagina's en een oplage van 105.000 stuks is 'feest' in heel Nederland verkrijgbaar via verschillende verkooppunten. MarketingTribune in gesprek met Mandy van Koningsbrugge, contentmanager bij MPG en als hoofdredacteur verantwoordelijk voor het magazine.

Stelling van de week: marketeers die millennials niet weten te bereiken doen hun werk niet goed

1jun 201712:40
  • Content
  • 10007 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • StrategieDoelgroepen

nieuws De 'millennial' is een lastig te bereiken doelgroep. De generatie geboren tussen 1980 en 2000 staat bekend als sociaal, maatschappelijk betrokken en creatief maar tegelijkertijd ook als lui, narcistisch en ongeduldig. Op het eerste gezicht wellicht moeilijk benaderbaar, toch kun je er als merk niet omheen; het gaat hier immers om een groep van ruim vier miljoen Nederlanders...

[interview] Zeeman 50 jaar: 'Bellenblaas voor iedereen'

30mei 201711:15
  • Bureaus
  • 14128 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • CreatieCampagnesDoelgroepen

nieuws Zeeman bestaat vijftig jaar. En dus is het feest: 'Er is bellenblaas voor iedereen en we vieren een feestje in alle 1.285 winkels.' Bureau Persuade uit Den Bosch ontwikkelde de nieuwe crossmediale jubileumcampagne voor Zeeman die 26 mei van start ging. Aan het woord managing director Michiel Rijshouwer.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content