Redactie Contentmarketing

Redactie Contentmarketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/content/ geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c).

Recente artikelen van Redactie Contentmarketing

Case: Gastologie, gastvrijheidsspel voor horecamedewerkers

13jan 201410:25
  • Content
  • 11120 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Branded content

nieuws Gastologie is een ouderwets bordspel bedoeld voor professionals in de horeca. Het doel is om je als speler het belang van goede gastvrijheid in de horeca te laten inzien. Spelenderwijs krijgt de horecamedewerker bruikbare tips om de eigen gastvrijheid te herkennen en eventueel te optimaliseren. Het spel is genomineerd voor Horecava Innovatie Award.

Wat is native advertising? Een antwoord van Joe Pulizzi

10jan 201410:53
  • Content
  • 16869 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Branded contentDigitaal

nieuws Volgens 'contentmarketinggoeroe' Joe Pulizzi (en met hem vele anderen) geloven in native advertising. Maar het is nog steeds onduidelijk wat het precies is en uit welke vormen het bestaat. Joe Pulizzi doet een goede poging om hier duidelijkheid in te scheppen.

Een review van de gesponsorde content van NYT

10jan 201410:32
  • Content
  • 14252 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Branded contentJournalistiek

nieuws Vanaf eind 2013 bevat de New York Times gesponsorde content. Op contently.com wordt de eerste poging, gesponsorde content van Dell, onder de loep genomen. Conclusie: de Times geeft de gesponsorde content duidelijk weer en de artikelen van Dell zijn gedegen, maar niet erg spectaculair.

KLM kiest G+J Custom Content als partner voor Holland Herald

9jan 201417:10
  • Content
  • 17947 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Print

nieuws Holland Herald, het inflight magazine van luchtvaartmaatschappij KLM, verandert na 48 jaar van bureau. G+J Custom Content won de pitch die KLM uitschreef om het Engelstalige maandblad uit te geven. Het eerste, gerestylede nummer ligt op 1 mei 2014 in het vliegtuig.

Holland Herald en MediaPartners Group na 48 jaar uit elkaar

8jan 201413:52
  • Content
  • 19814 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Print

nieuws KLM heeft onlangs besloten, na een pitch, om de realisatie van het inflight magazine Holland Herald bij een andere partij onder te brengen. MediaPartners Group was sinds het eerste nummer van het magazine, dat verscheen in 1966, betrokken bij de Holland Herald. Per mei 2014 houdt de samenwerking op. Update: KLM brengt Holland Herald bij Gruner + Jahr (G+J) onder.

Content kan geen koning zijn, wel een behulpzame lakei

7jan 201413:07
  • Content
  • 17318 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Trends

nieuws Reg van Steen pleit op Marketingfacts voor een herwaardering van de term 'content'. Content kan geen koning zijn, maar is een lakei, want content is het middel om je doel te bereiken – en niet het doel op zich. "Doe je lakei dus niet de deur uit, maar zet hem voor je in", is het advies.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content