Redactie Contentmarketing

Redactie Contentmarketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/content/ geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c).

Recente artikelen van Redactie Contentmarketing

Nieuwe speler in veld van customer media: Great Magazines

20dec 201313:17
  • Content
  • 13780 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Print

nieuws Mobility Media, de uitgever van het autobrancheblad Automotive, start onder de naam Great Magazines met het uitgeven van relatiemagazines. Deze magazines worden gemaakt in opdracht van bedrijven en bekostigd uit advertentie-inkomsten.

Asos geeft consument live kledingadvies in Google Helpouts

16dec 201314:30
  • Content
  • 20801 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • DigitaalBranded content

nieuws Online modewinkel Asos gaat persoonlijke kledingadviezen geven via de live chatdienst Google Helpouts. Klanten kunnen blokken van vijftien minuten boeken voor videochats met stylisten van de webshop. De retailer wil hiermee de persoonlijke relatie met zijn klanten versterken.

Trending Topics inzetten voor je Twittermarketing

16dec 201313:54
  • Content
  • 19165 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • DigitaalBranded content

nieuws Wat zijn trending topics? Dit zijn de populairste onderwerpen waar de meeste mensen over praten op Twitter. Je vindt ze aan de linkerkant op de site, je kunt ze wereldwijd, nationaal of in sommige gevallen lokaal zien. Ze laten zien wat op dat moment ‘hot’ is op Twitter. Vanuit een marketingstandpunt, refereren de ‘trending topics’ of ‘trends’ ook aan de top 10 keywords waar gebruikers momenteel over tweeten. Maaike Gulden geeft op twittermania.nl een aantal tips om dit goed te doen.

Content advertising agency: Het hybride bureau van de toekomst

16dec 201313:28
  • Content
  • 24008 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • TrendsStorytelling

nieuws Kirk Cheyfitz, Clobal CEO & Chief Storyteller van Story WorldWide, schreef een prikkelende blog over het succesvolle bureau van de toekomst. Hij stelt dat de huidige contentmarketingbureaus de boor in de toekomst missen. Hij is namelijk van mening dat contentspecialisten goede merkverhalen kunnen creeren, maar dat ze niet begrijpen dat content alleen niet voldoende is. Zoals Kirk zegt: "None of these content experts has engaged with branding and brand management, media planning, research and strategy or, ultimately, producing the sales results that brands demand."

Kunnen bedrijven straks alleen nog betaalde aandacht krijgen met hun Facebook Pages?

13dec 201313:44
  • Content
  • 29564 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • DigitaalVerdienmodellen

nieuws Facebook is nog steeds, en terecht, erg populair aangezien het het grootste sociale netwerk ter wereld is. Ook in Nederland. Facebook is dus ‘The Place To Be’ als je als merk/ bedrijf/ organisatie via social media consumenten wilt bereiken, en vormt vaak een belangrijk kanaal binnen de crossmediale strategie. Herman Couwenbergh vraagt zich op Apostle.nl echter wel af hoe lang dat nog zo zal zijn.

Europese prijzenregen voor Proof Reputation

13dec 201313:26
  • Content
  • 29802 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Awards

nieuws Proof Reputation ontving afgelopen week acht awards, uitgereikt door FEIEA, the federation of internal communications associations across Europe. Proof kreeg de awards voor producties in samenwerking met ING, ABN en Delta Lloyd.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content