Redactie Contentmarketing

Redactie Contentmarketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/content/ geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c).

Recente artikelen van Redactie Contentmarketing

Vic: een dealermagazine voor Mercedes-Benz

10dec 201311:47
  • Content
  • 18777 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Print

nieuws Vijf jaar geleden lanceerde Mercedes-Benz Belgium Luxembourg een interne campagne om nummer één te worden inzake customer satisfaction binnen het segment van de luxe-auto's. Daar hoorde meteen ook een magazine bij om het thema klantvriendelijkheid bij de dealers op de agenda te plaatsen. Intussen is de doelstelling bereikt en is de focus verlegd naar loyaliteit. Dat vraagt om een nieuwe bladformule en een nieuw concept. Het Belgische bureau Stapel kwam op de proppen met Vic: Very Important Customers

Contentmarketingvoorbeelden: ondanks een klein budget, grote resultaten

9dec 201312:48
  • Content
  • 22937 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • StorytellingVerdienmodellen

nieuws Op de weblog StorytellingMatters staan vaak mooie cases over contentmarketing en storytelling. De auteurs van de blogartikelen krijgen wel eens het commentaar dat ze vooral schrijven over (te) grote bedrijven met (te) grote budgetten. Natuurlijk kunnen kleine merken leren van de grote merken en in dit blog wordt een drietal voorbeelden van kleine merken die het goed doen beschreven door Jesse van der Wulp.

Einde van digitale magazines?

9dec 201312:17
  • Content
  • 18882 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • DigitaalPrint

nieuws Het FD bericht dat businessblad Newsweek terugkeert in papieren vorm. Het heeft een jaar als digitaal magazine bestaan en het was blijkbaar een moeilijk jaar. Nu wil de uitgever weer naar een papieren versie, als aanvulling op de digitale uitgave. De toekomst ligt blijkbaar in een crossmediale mix?

8 redenen om NIET aan contentmarketing te doen in 2014

9dec 201311:19
  • Content
  • 18054 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Trends

nieuws Volgens de vele marketingblogs zijn er veel redenen om wel aan contentmarketing te doen. Ik hoef ze hier niet op te noemen, denk ik;-) Gelukkig zijn er ook nog wat tegengeluiden te horen voor de nodige verfrissing. Trevor Young van Expermedia geeft 8 redenen om het juist niet te doen. Conclusie: doe het niet als je het niet waar kunt maken!

Magazines op Twitter: wie heeft de meeste doorkliks en waarom?

5dec 201310:39
  • Content
  • 25451 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • OnderzoekPrint

nieuws Twitteraccounts van tijdschriften met de meeste doorkliks lijken zich vooral direct op de lezer te richten en geven de lezer ook echt een duidelijke reden om tot doorklikken over te gaan. Dit blijkt uit een analyse op Online Journalism Blog. De uitkomsten blijken ook nuttig te voor relatiemedia of customer media met een bijbehorend twitteraccount.

CustomerMediaCongres: een verslag

5dec 201310:00
  • Content
  • 27522 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • StorytellingBranded content

nieuws In krap een uur tijd viel tenminste elf keer het S-woord. Storytelling slaagt niet zonder aandacht voor de luisteraar, klonk het tijdens het Customer Media Congres, donderdag 21 november in de Fabrique in Utrecht. Zo kwamen er meer statements voorbij. Een verslag van een aantal presentaties door Galiëne Gerritsen op bedrijfsjournalistiek.nl.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content