Redactie Contentmarketing

Redactie Contentmarketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/content/ geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c).

Recente artikelen van Redactie Contentmarketing

Relevante content maken blijkt lastige uitdaging

27nov 201313:23
  • Content
  • 22746 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Trends

nieuws Contentmarketing is tegenwoordig een buzz word. Maar hoe zorg je ervoor dat content king is en blijft? Waar komt content vandaan en hoe zorg je ervoor dat de juiste content op het juiste moment beschikbaar is? Deze vragen stonden centraal tijdens de kennissessie ‘Content de Baas’ die Fullservice internetbureau eFocus organiseerde op 21 november. Voor velen van jullie die MarketingTribune.nl/content regelmatig bezoeken zullen de antwoorden op deze vragen niet onbekend zijn, maar wellicht geldt dat niet voor iedereen.

Het moeizame bestaan van sporttijdschriften in Nederland

27nov 201309:00
  • Content
  • 24209 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • PrintTrendsDigitaal

nieuws Op Villamedia is een analyse geplaatst over het moeizame bestaan van papieren sportmagazines in Nederland. Want Frankrijk heeft L’Equipe, de Amerikanen lezen Sports Illustrated. Maar in ons land, waar Voetbal International de voorkeur krijgt, is een toonaangevend wekelijks spórtmagazine nooit écht van de grond gekomen. Hoe komt dat? En waar zijn straks de achtergrondverhalen nog te lezen? De analyse biedt een aantal interessante aanknopingspunten voor marketeers die worstelen met de offline en online media van hun merk: hoe breng je kwaliteitsverhalen en welke digitale kansen zijn er?

Print versus online magazines: infographic

26nov 201315:24
  • Content
  • 14477 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • DigitaalPrint

nieuws Hoe zitten mensen erbij als ze een tijdschrift lezen? En doe je dat dan anders als je een papieren tijdschrift leest of een digitaal magazine? Onderstaande infographic brengt dat aardig in beeld.

Contentmarketing zal nooit werken!

25nov 201315:07
  • Content
  • 18637 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • DigitaalVerdienmodellen

nieuws In al het contentmarketinggeweld, met de bijbehorende hosanna-verhalen, kwam ik deze blogpost van Mark Higginson tegen. Hij stelt "Content marketing on the web does not work and will not work for brands. Closing your eyes and wanting it to be true won't make it work either." Een nuttig stuk met stof tot nadenken.

Marketeers en bladenmakers staan voor grote uitdagingen

25nov 201314:55
  • Content
  • 14983 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • PrintDigitaal

nieuws “De communicatie tussen merken en hun publiek is de afgelopen jaren sterk veranderd. En daarmee de eisen van het publiek. Als bladenmaker of marketeer is het niet meer voldoende je ‘kunstje’ te blijven doen." Aldus Lobke Heisen, creatief directeur van contentmarketingbureau Label.

Recensie: Epic Content Marketing, van Joe Pulizzi

25nov 201314:42
  • Content
  • 12963 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Print

nieuws Opperhoofd in contentmarketing Joe Pulizzi belooft ons te helpen met tips over een epische aanpak. Hij schrijft het allemaal lekker aanstekelijk op en komt, in tegenstelling tot veel soortgelijke boeken, met veel bruikbare tips op tactisch niveau. Beetje jammer is de overmaat aan zelfverheerlijking en het feit dat het boek niet zo uitmuntend bijzonder of verrassend is dat het zelf het label epic mag dragen.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content