Biografie De redactie van marketingtribune.nl/content/ geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c).
Redactie Contentmarketing

Persgroep en EndemolShine aan de slag met videocontent
De Persgroep en EndemolShine gaan een langdurige samenwerking aan rondom hun wederzijdse online videostrategie. Naast nieuwe formats gaan beide mediabedrijven meer dan 3.000 uur aan bestaande videocontent via de Persgroep-platformen delen.
LVB en VodafoneZiggo breiden b2b-campagne uit
LVB gaat aan de slag met de zakelijke kant van het Vodafone-merk. In de b2b-campagne wordt de vraag gesteld: hoe klaar is ondernemend Nederland voor de toekomst?
Iens en Coopr slaan handen ineen
Online restaurantgids Iens heeft Coopr gevraagd als pr-partner. Het bureau is verantwoordelijk voor onder meer de introductie van Insider en het Iens Festival.
LVB verwelkomt 7 nieuwe collega's
Het contentmarketingbureau uit Amersfoort heeft zeven talenten aan zich verbonden.
SocialBrands lanceert Influencers Platform
Social media marketing tool Social Brands zet een volgende stap in het toegankelijk maken van online marketing campagnes.
Welke influencer is de beste bowler?
21 en 22 april gaan YouTubers, Instagrammers en andere influencers op bowlingbanen door heel Nederland strijden om de titel Beste Influencer Bowler. Iedereen met meer dan 5.000 volgers op social media kan zich tot en met 25 maart inschrijven.
C2B verzorgt social media voor Casillero del Diablo
Social marketingbureau C2B gaat het social media beheer verzorgen voor wijnproducent Casillero del Diablo.
Kasimir Vermeulen strategy director bij Energize
Contentmarketingbureau Energize heeft Kasimir Vermeulen als strategy director aangenomen. Vermeulen gaat voor strategische verdieping zorgen op het gebied van branded content en merkstrategie.
Yossip de Jong partner van The Post
Yossip de Jong heeft een belang van veertig procent verworven in contentmarketingbureau The Post.
Oprichter Mojo Concerts gaat verder als storyteller
Berry Visser, oprichter van Mojo Concerts, opent aanstaande zondag (11 maart) zijn eigen museum genaamd Madame de Berry. Storytelling avant la lettre staat hierin voorop.
Bram Ladage gaat voor nieuwe online doelgroep
Patatzaak Bram Ladage wil meer volgers aan het merk koppelen en werkt daartoe samen met fashion stylist en tevens vlogger Fred van Leer.
LVB breidt uit met 3 senior collega's
LVB heeft drie nieuwe collega's aangenomen: Maurits Rinders, Leonie Rotermundt en Daniëlle Vreeken gaan het team versterken als resp. art director, projectmanager en pr & online marketing adviseur.
Hulc publiceert onderzoek naar seo tools
Hulc, online marktplaats voor content, heeft een onderzoek gepubliceerd naar de populairste seo tools onder specialisten.
Blauw Gras aan de slag voor Menzis en Anderzorg
Menzis en Anderzorg brengen per januari hun social media activiteiten onder bij contentmarketingbureau Blauw Gras.
Storyboard lanceert creatieve hub
Met de komst van René van der Mark (foto, voorheen creatief bij RTL) is Storyboard een 'creatieve hub' gestart.
Dumpert en Viceland lanceren docuserie
Dumpert en Viceland hebben Boxing '82 gelanceerd, een wekelijkse docuserie ontwikkeld en geproduceerd door Wefilm.
Proof breidt team uit
Bij contentmarketingbureau Proof zijn dit jaar drie nieuwe talenten gestart: Camille van de Loo, Door van Dinten en Charissa Tetteroo.
Counter Content aan de slag voor Zaanse Schans
Counter Content gaat dit jaar aan de slag voor de Zaanse Schans. Het bureau uit Zaandam gaat de toeristische attractie helpen met advies voor de dagelijkse communicatie en pr-werkzaamheden.
MPG aan de slag voor ANWB
ANWB heeft contentmarketingbureau MPG als partner gekozen voor een vernieuwde bladformule en vormgeving van de Kampioen.
William Linders weg bij VodafoneZiggo
William Linders, directeur content & programming bij VodafoneZiggo, heeft besloten per 1 mei de operator te verlaten.
Zandbeek verwelkomt 6 nieuwe collega's
Zandbeek is groeiende. Het contentmarketingbureau uit Eindhoven heeft zes nieuwe werknemers aangenomen die gaan meebouwen aan de geïntegreerde aanpak van merk, content en media.
Nationale Postcode Loterij en Ambassadors maken animatiefilm
De Nationale Postcode Loterij en Ambassadors hebben een geanimeerde korte film gemaakt, genaamd 'Het geluk van Harry en Barry'. Het bureau uit Amsterdam kruipt in de huid van deze twee vogelspotters en bouwt een wereld in muziek en beeld.
Efteling verwelkomt influencers
De Efteling introduceert in de maanden april en mei 2018 het Efteling International Blog House. In het vakantiepark wordt een dorpshuis bewoond door bloggers en vloggers uit binnen- en buitenland.
Content platform Hulc in de lift door angel-investeerders
Online marktplaats voor bloggers Hulc heeft het vertrouwen van twee angel-investeerders gewonnen. De Amsterdamse start-up stelt zich als doel om nog dit jaar de grootste marktplaats voor online content in Nederland te worden.
Richard de Jong creative director Wavemaker Content
Richard de Jong is de nieuwe creative director van Wavemaker Content. De Jong wordt hiermee creatief eindverantwoordelijk voor het label van Wavemaker.
Top 19 Nederlandse Contentmarketing deel 2
Wat zijn de beste contentmarketing cases van 2017? Voor het vijfde jaar op rij stelt Robbert Zantinge, directeur van ZB Communicatie & Media de Nederlandse Contentmarketing Top 19 samen. Dit is deel 2 met cases van onder andere Artsen zonder Grenzen, Artis en Bloomon.
Blauw Gras aan de slag voor Bavaria
Contentmarketingbureau Blauw Gras is vanaf december aan de slag voor Bavaria. Het bureau uit Amsterdam gaat het biermerk ondersteunen op het gebied van social media en campagnes, voor de Bavaria-merken in zowel Nederland als wereldwijd.
Top 19 Nederlandse Contentmarketing 2017 (deel I)
De Nederlandse Contentmarketing Top 19 is al jaren één van de populairste blogs op MarketingTribune. Ook dit jaar zet Robbert Zantinge, directeur van ZB Communicatie & Media, weer de mooiste voorbeelden op een rij. In deel 1 cases van de marketing- en communicatiebazen van onder meer Coca-Cola, Nespresso en Praxis.
Blauw Gras brengt ode aan de duim
Contentmarketingbureau Blauw Gras heeft 2017 afgesloten met een ode aan de duim. Daarmee bedankt het bureau 'de duim' voor bewezen diensten in 2017.
Neckermann en G+J Custom Content lanceren online platform 'Je gaat'
Met het nieuwe inspiratieplatform 'Je gaat' wil Neckermann Reizen lezers inspireren bij het kiezen van hun vakantiebestemming. Niet met reclames en advertenties, maar door middel van luchtige en persoonlijke inspiratie.
Hardwell zet Bynder in voor betere fanbeveling
DJ Hardwell gaat de software van Bynder inzetten om de interactie met zijn 8 miljoen Facebookfans naar een hoger niveau te tillen. Fans van de populaire dj hebben voortaan met één druk op de knop toegang tot zijn muziek, video's en beeldmateriaal.
Voicebooking.com lanceert online sound designbureau
Voicebooking.com, webshop voor voice-overs, breidt de dienstverlening uit met online sounddesign. Het wil hiermee inspelen op de snel groeiende en volwassen wordende videoproductiemarkt.
Bol.com komt met contentplatform 'kersthuis'
Bol.com wil het ultieme kerst- en thuisgevoel creëren en lanceert daarom 'bol.com kersthuis'; een contentplatform dat volledig in het teken staat van de feestdagen.
Chatbot voor sukkels in de liefde
Voor de MTV-show 'Single AF' lanceert SuperHeroes New York de Cupid Bot, een chatbot op Facebook Messenger die pechvogels in de liefde helpt.
Eventbrite vergroot partnernetwerk
Eventbrite, aanbieder van ticketing- en event technologie, breidt zijn partnernetwerk in Nederland uit. Festicket, Verve en Ticketrunner worden aan het netwerk van partners toegevoegd.
G+J Custom Content wint International Content Marketing Award
G+J Custom Content heeft een gouden award in de wacht gesleept tijdens de International Content Marketing Awards in Londen. Msafiri, het inflight magazine van Kenya Airways, won de eerste prijs in de categorie Best Use of Photography.
LVB pakt prijs bij internationale Content Marketing Awards
LVB ontving gisteravond in Londen een bronzen award in de categorie Best Distribution Strategy met Journey of Blood voor Sanquin. Winnaars in deze categorie werden door de Content Marketing Association (CMA) beloond vanwege optimale inzet van owned, earned en paid voor maximaal bereik en effect van content. De CMA International Content Marketing Awards is de grootste wereldwijde awardceremonie op het gebied van contentmarketing.
Nieuw mediabedrijf Talpa Network komt met 'content in het hart'
Talpa Network is de naam van het nieuwe, Nederlandse mediabedrijf dat de consument content aanbiedt via events, radio, tv, digital, social en e-commerce. Binnen deze organisatie gaan onder meer 538, Veronica, SBS6 en Sky Radio elkaar versterken.
Wayne Parker Kent breidt personeel WPK/The Agency uit
Het Amsterdamse mediabedrijf Wayne Parker Kent breidt haar contentmarketingbureau WPK/The Agency uit van vier naar vijftien mensen. Daan Zoetmulder gaat het bureau leiden. De nieuwe creatieve directie wordt gevormd door Mark Schoones en Bart Visser.
De Persgroep en Vice gaan samen videocontent aanbieden
De videocontent van Vice en Viceland is vanaf vandaag beschikbaar op AD.nl. Het betreft een selectie van series, documentaires en films van Viceland en online videocontent van de inmiddels tien digitale kanalen van Vice, waaronder Noisey en Broadly.
GPCM17: bekijk hier de foto's
De feestelijke uitreikingsavond van de Grand Prix Content Marketing vond afgelopen donderdagavond plaats, in DeFabrique te Utrecht. Bekijk hier de foto's gemaakt door Giueseppe Toppers.
Onderzoek: contentmarketeers maken content zonder strategie
Bij het maken van content door marketeers blijken een slimme strategie of indicatoren of de aanpak werkt, vaak te ontbreken. Dat blijkt uit het Grote Content Marketing Onderzoek 2017, dat onder bijna tweehonderd Nederlandse en Belgische marketeers en communicatie-professionals de rol van contentmarketing in hun organisatie onderzocht.
Zandbeek twee keer genomineerd bij European Excellence Awards 2017
Contentmarketingbureau Zandbeek is twee keer genomineerd voor een European Excellence Award. Deze awards belonen de meest opvallende en succesvolle pr- en communicatiecampagnes binnen Europa. Zandbeek ontving nominaties in de categorieën 'External Publication' en 'Travel & Tourism' met werk voor ABN Amro MeesPierson en Eindhoven365.
- AlgemeenNieuws NMD2018 Bas Brinkman van BinckBankNieuws Micael Dahlén keynote speaker Nima...Nieuws NMD 2018 Interview Joep Langen van...Nieuws Winnaars CustomerFirst Awards 2018...Nieuws NMD 2018 Van het Leger tot het Leger...Nieuws [New creative hub 6] Brand New Telly...
- Business-to-BusinessNieuws Onderzoek: 60% millennials bezorgd...Nieuws Tuinmeubelshop opent 10e vestigingNieuws Eventbrite neemt Ticketea overNieuws Salesforce World Tour: van Girls Day...Nieuws Recap Multichannel Conference 2018Nieuws Dominique Hermans nieuwe algemeen...
- BureausNieuws Dept wint Webby met Oxxio en MondriaanNieuws Joe Public groeit Weblog Picnic moet Max Verstappen 1,5 ton...Nieuws Jan-Pieter Komen over The Smallest...Nieuws MediaMonks en DDB grote winnaars bij...Nieuws SNS grijpt Koningsvrijmarkt aan om...
- ContentmarketingWeblog Supermarktketen misbruikt met...Weblog Contentmarketeer, denk in stemmen...Nieuws Lukas Foks over XmpleNieuws Content Rally met Mark van der WerffNieuws Persgroep en EndemolShine aan de...Weblog Heb je al een content detox plan
- DesignNieuws Studio Piraat geeft vorm aan OV...Nieuws Designbureau Skybox wordt onderdeel...Nieuws Logo Johan Cruijff ArenA door VBATNieuws Redesign Arla Biologisch door...Nieuws KauwgomschoenNieuws winner Zilveren Lamp voor Studio de...
- Food en RetailNieuws Erik van Houten nieuwe cmo Nespresso...Nieuws Spaanse familiebedrijf Diego Zamora...Nieuws Nieuwe betaalapp OK definitief van...Nieuws [video report Cityguys 7] Alles over...Nieuws [interview] JuiceBrothers keten...Weblog Hoe data een groeiende invloed...
- MediaNieuws Jubileumeditie LHOMO over status...Nieuws Luistercijfers: nieuw dieptepunt...Nieuws Volvo tovert Amsterdam om tot...Weblog Complex radiolandschap biedt juist...Nieuws Tina strikt vlog-tweeling Lisa en LenaWeblog Buitenreclame dankzij digitale...
- Online MarketingNieuws Kalvijn wint Digital Celebrity...Nieuws Speciale doodle op 100e geboortedag...Nieuws marketingscience E commerce Belgie...Nieuws Thuisbezorgd.nl kiest het ruime sop...Nieuws Boatsters blijft concurrentie voor...Nieuws Cortina zet WhatsApp challenge Spot...
- SponsoringNieuws Arriva en ING hoofdpartners van...Nieuws Max Verstappen in commercial voor...Nieuws Janneke Staarink verruilt IFFR voor...Nieuws Verstappen, Ricciardo en Coulthard...Nieuws Roompot blijft hoofdsponsor...Nieuws Peugeot steunt nieuwe tennisgeneratie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
- Abonneren
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
- ✔ Gratis tablet versie
Meest gelezen
- NieuwsIens en Coopr slaan handen ineen16272x
- BlogNext level contentmarketing is...14322x
- NieuwsBol.com haakt in op Dotan-gate13671x
- NieuwsLVB en VodafoneZiggo breiden...13317x
- NieuwsLVB verwelkomt 7 collega's 12429x
- NieuwsKinetic lanceert Out of Home...12425x
Vacatures
- Market Development Manager,...
- Enthousiaste Projectmanager Events...
- (Recruitment) Marketeer (Utrecht)
- Marketing en Communicatie Specialist...
- Senior Marketing Analyst...
- Head of SEA (Amsterdam)
- Omnichannel Manager - Fashion Europe...
- Directeur Communications &...
- Studio Piraat zoekt ervaren senior...
- Brand Manager Benelux (Harderwijk)
- Vacature plaatsenAlle vacatures »
Laatste Nieuws
- Lukas Foks over Xmple26-04-2018
- Content Rally met Mark van der Werff24-04-2018
- Persgroep en EndemolShine aan de... 23-04-2018
- LVB en VodafoneZiggo breiden... 19-04-2018
- Kinetic lanceert Out of Home handboek19-04-2018
- Hoofdredacteur Vice ontslagen wegens... 18-04-2018
MarketingTribune Events
- 17mei 2018
Nationaal Customer Contact Congres
- 21jun 2018
NIMA Marketing Day
- 11sep 2018
Influencer Marketing Event
- Toon alle events »