Lucas Boon

Lucas Boon

Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune

Functie: redacteur

Biografie Sinds mei 2016 werk ik voor MarketingTribune en in het bijzonder voor het platform contentmarketing. Voor nieuw(tje)s, blogs, ideeën of gewoon een goede kop koffie ben ik altijd in, mail me op: lucas@marketingtribune.nl.

 

Recente artikelen van Lucas Boon

[#2 Content Rally] Claudia Leurink (Yuca): 'Uiteindelijk valt alles terug op oude marketing'

16mei 201711:41
  • Content
  • 10457 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • PersonaliaContent

nieuws Nieuw op MT/content: de Content Rally. Contentmarketeers aan het woord over hun favoriete merk en uitdagingen en misvattingen op het gebied van hun eigen vakgebied: content. Na het beantwoorden van de vragen geven zij het stokje door en komt er een nieuwe contentmarketeer of -creatief aan het woord. Ditmaal: Claudia Leurink, eigenaar van online marketingbureau Yuca.

Jochem Hövels (Schaal+): 'Above the line marketing is wat zweverig'

9mei 201715:38
  • Algemeen
  • 11357 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentRecruitmentPersonalia

nieuws Op het moment dat wij spreken met Jochem Hövels (24) is hij nog maar net begonnen aan zijn tweede week bij pensioenuitvoeringsorganisatie PGGM. Jochem volgt het Digital Talent Development Programma, een initiatief van werving- en selectiebureau SchaalX. Hier krijgen digitale talenten de kans om ervaring op te doen bij multinationals die digitalisering hoog op de agenda hebben staan. Hoe bevalt het traject tot dusverre en misschien nog wel interessanter: hoe ziet de samenwerking met zijn manager Annemarieke van der Ven eruit?

Namespotting werkt samen met Upcoming: 'We willen een volwassen internetfenomeen worden'

8mei 201713:12
  • Content
  • 12900 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • MakersContent

nieuws Upcoming.nl - de 'sfeermaker van je tijdlijn' en tevens onderdeel van TMG - heeft Namespotting geadopteerd. Het online verschijnsel voor 'opmerkelijke merknamen' stond vijf jaar op zichzelf en gaat nu een nieuw leven leiden. Hans Prummel (r) licht de plannen toe.

Erik Zwennes (Top Notch) over miljard YouTube views: 'Veel merken zijn nog te voorzichtig'

4mei 201711:21
  • Content
  • 15473 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • VideoContent

nieuws Platenlabel Top Notch heeft een miljard views behaald op het YouTube-kanaal. Is dat nieuws? Wel als je je bedenkt dat dit het eerste Nederlandstalige muziekkanaal is dat deze status bereikt heeft. Daarbij is het label het zesde Nederlandse YouTube-kanaal ooit dat een dergelijk aantal views behaalt. Aan het woord Erik Zwennes, verantwoordelijk voor creatie en strategie bij Top Notch.

5 vragen aan... Eline Deijs (director marketing RAI A'dam): 'We willen de beste matchmaker ter wereld zijn'

4mei 201709:03
  • Food-en-retail
  • 15291 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Personalia

nieuws Eline Deijs is sinds februari dit jaar in dienst als directeur marketing & digital bij de RAI Amsterdam. Sinds 2000 is ze al werkzaam in het digitale speelveld, onder meer als commercieel directeur van het ANP, maar nu dus pas sinds kort in de eventmarketing. 'Heel anders en toch hetzelfde. Een-op-een marketing geldt zowel voor de digitale als de fysieke ontmoeting.'

4 vragen aan... Eelco Kingma (founder Dutch YouTube Gathering): 'Online video inzetten is lastiger dan je denkt'

3mei 201710:48
  • Content
  • 12219 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • VideoContent

nieuws Eelco Kingma is founder van de Dutch YouTube Gathering, het online video event dat in het laatste weekend van april 17.000 bezoekers naar de Jaarbeurs Utrecht wist te trekken. We vroegen hem naar zijn event en waarom (en hoe) marketeers meer met online video zouden moeten doen.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content