Redactie Contentmarketing

Redactie Contentmarketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/content/ geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c).

Recente artikelen van Redactie Contentmarketing

Hoe betaalde en eigen media elkaar versterken

30sep 201313:31
  • Content
  • 13077 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Onderzoek

nieuws Het Engelse contentmarketingbureau Seven heeft onderzoek uitgevoerd naar de samenwerking tussen betaalde en eigen media in een contentmarketingstrategie. Het onderzoek presenteert inzichten in de rol van betaalde media versus eigen media, en welke voorkeuren consumenten hebben voor wat betreft de verschillende typen media en hoe deze voorkeuren verschillen in de customer journey en tussen verschillende sectoren.

Epische contentmarketing: zes principes

30sep 201313:22
  • Content
  • 13212 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Storytelling

nieuws Vorige week is het nieuwe boek van contentmarketing-goeroe Joe Pullizi gelanceerd: Epic Content Marketing. Reden voor Jesse van der Wulp om op StorytellingMatters de zes principes van epische content marketing, zoals geformuleerd door Pullizi, te beschrijven.

Axioma Custom Media neemt Boomerang Content over

27sep 201313:47
  • Content
  • 19146 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Trends

nieuws Vanaf 1 oktober 2013 heeft Axioma Custom Media uit Baarn het bureau Boomerang Content, onderdeel van Boomerang Nederland overgenomen. Samen gaan zij verder onder de naam Axioma Communicatie. Het bureau wordt geleid door Coen Zeevenhooven (50), algemeen directeur van Axioma en Olivier Wegloop (45), creatief directeur van Boomerang.

Onderzoek: advertenties in magazines veranderen consumentengedrag

27sep 201313:20
  • Content
  • 14672 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • OnderzoekPrint

nieuws Veranderen advertenties in een magazine nu echt het gedrag van consumenten? Zijn printadvertenties echt krachtig in het verhogen van engagement en de RIO voor adverteerders? Volgens onderzoek dat werd gepresenteerd op het FIPP Congress in Rome wel: "Magazines zijn zeer geschikt om merken dichter bij consumenten te krijgen".

Communiceer niet alles digitaal

27sep 201311:20
  • Content
  • 13095 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • DigitaalPrint

weblog Veel bedrijven willen 100 procent digitaal, maar klanten willen dat niet altijd. Riens Koopman beargumenteert dan ook op Frankwatching dat je als bedrijf niet alles digitaal zou moeten communiceren. Kijk bijvoorbeeld naar de karakteristieken van diverse communicatiekanalen, en kies vervolgens welk kanaal het meest geschikt is om in te zetten.

De digitale zeepbel

27sep 201311:07
  • Content
  • 12327 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • DigitaalJournalistiek

weblog Piet Bakker vraagt zich op De Nieuwe Reporter af of de oplagedaling bij papieren kranten echt wel gecompenseerd wordt door de groei van de digitale oplage. Hij concludeert van niet en spreekt over een digitale zeepbel. Zijn blogartikel geeft nuttige inzichten die wellicht ook door te trekken zijn naar de vervanging van papieren customer media door digitale versies; het digitale klantenbestand zal een stuk kleiner zijn dan het klantenbestand dat de papieren versie omarmt.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content