Lucas Boon

Lucas Boon

Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune

Functie: redacteur

Biografie Sinds mei 2016 werk ik voor MarketingTribune en in het bijzonder voor het platform contentmarketing. Voor nieuw(tje)s, blogs, ideeën of gewoon een goede kop koffie ben ik altijd in, mail me op: lucas@marketingtribune.nl.

 

Recente artikelen van Lucas Boon

[Interview] Koeweiden en Postma zijn terug met re-startup PKCDesign

1mei 201709:16
  • Bureaus
  • 37002 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • StrategieInterviewNieuwkomers

nieuws Jacques Koeweiden en Paul Postma zijn terug. Ditmaal niet als KoeweidenPostma, maar met een nieuw bureau, samen met hun compagnon Lu Chen. Laatstgenoemde in gesprek met MarketingTribune over PKCDesign, dat vandaag (1 mei) het levenslicht ziet. 'We willen de stap maken naar de internationale arena met een focus op China en Zuid-Oost Azië.'

KesselsKramer & Bever: 'We willen in die koppies komen'

26apr 201709:53
  • Algemeen
  • 24843 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • StrategieCampagnes

nieuws 'Niet iedereen is een buitenmens, maar niemand is een binnenmens', het is de pakkende slogan van de campagne voor Bever, ontworpen door KesselsKramer. Het merk wil af van het ietwat extreme karakter; de buitenketen is er niet voor louter professionals, maar voor iedereen die van ‘buiten’ houdt. Oftewel: Buiten begint bij Bever. Natuurlijk, uiteindelijke stijging van de verkoop is het doel, maar er gaat ook een maatschappelijk belang schuil in de campagne van het merk en het bureau. Mensen zitten gemiddeld 21 uur per dag binnen, en daar moet verandering in komen.

[panel] Wat levert een reclameprijs nu eigenlijk echt op?

24apr 201709:32
  • Content
  • 33157 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Awards

nieuws In het reclamewereldje geven we maar wat graag prijzen aan elkaar weg. De Esprix Awards en SpinAwards werden gisteravond (20 april) zelfs op hetzelfde moment uitgereikt. Het desbetreffende winnende bureau en merk stormen steevast laaiend enthousiast het podium op en het feestje na afloop mag er ook zijn, maar wat is de volgende dag nog de echte waarde van de prijs?

KPN combineert verhalen uit WOII met social media: 'Nu een keer niet aan het merk denken'

20apr 201711:51
  • Content
  • 18682 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Social mediaVideoStrategieContent

nieuws De eerste vlogs en foto's van Evert_45 zijn vandaag op YouTube en Instagram verschenen. Evert_45 vertelt het verhaal van een dertienjarige jongen die in de laatste weken van de Tweede Wereldoorlog op pad gaat met zijn broer. Zijn ervaringen deelt hij met jongeren van 2017 in een vorm die aansluit bij de belevingswereld en mediagebruik van vandaag; via vlogs dus. Evert_45 is een initiatief van KPN dat wordt ondersteund door het Nationaal Comité 4 en 5 mei en het Verzetsmuseum. Tussen 19 april en 5 mei is de serievlog te bekijken via eerder genoemde kanalen. Aan het woord Frank van der Post, lid van de Raad van Bestuur van KPN.

PauwR neemt Eddit over: 'Contentmarketing staat bij veel adverteerders bovenaan het wensenlijstje'

20apr 201710:20
  • Content
  • 6314 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • StrategieContentKlant

nieuws PauwR Digital Marketing uit Tilburg heeft contentmarketingbureau Eddit uit Eindhoven overgenomen. PauwR voegt hiermee contentmarketing en leadkwalificatie toe aan het dienstenpakket. MarketingTribune in gesprek met PauwR managing partner Pieter Voogt (rechts op de foto) en Ron Groot, oprichter van Eddit.

[interview] 'Dit is een heerlijke tijd om in te werken'

19apr 201709:30
  • Design
  • 13091 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Interview

nieuws Jacques Koeweiden (links op de foto) en Paul Postma draaien al even mee in het creatieve wereldje. Sinds 1987 om precies te zijn, het jaar waarin de twee het invloedrijke designbureau KoeweidenPostma oprichtten en aan de slag gingen voor opdrachtgevers in de wereld van film, theater en kunst. Het bureau uit Amsterdam bestaat nog altijd, maar Koeweiden en Postma zijn er ieder in respectievelijk 2014 en 2003 uitgestapt. Tegenwoordig werken de mannen - op projectbasis - nog altijd samen, onder meer voor de ADCN waar zij eind 2016 werden opgenomen in de Hall Of Fame. In gesprek met MarketingTribune praten zij over hun oude bureau, designen voor Club RoXY in de roerige jaren tachtig en de voordelen van de digitale wereld waarin we nu leven.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content