Lucas Boon

Lucas Boon

Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune

Functie: redacteur

Biografie Sinds mei 2016 werk ik voor MarketingTribune en in het bijzonder voor het platform contentmarketing. Voor nieuw(tje)s, blogs, ideeën of gewoon een goede kop koffie ben ik altijd in, mail me op: lucas@marketingtribune.nl.

 

Recente artikelen van Lucas Boon

Merel Braakman commercial director bij MPG.: 'Consument bepaalt zelf moment van aandacht'

18apr 201714:16
  • Content
  • 16969 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • DigitaalStrategiePersonalia

nieuws Contentmarketingbureau MPG. heeft het team uitgebreid met commercial director Merel Braakman (43). Ze werkte voorheen onder meer bij Sanoma en voor MPG. gaat Braakman het commerciële beleid vormgeven en uitvoeren.

MassiveMusic meets Joss Stone: 'In minder dan drie weken was alles geregeld'

18apr 201709:47
  • Bureaus
  • 39134 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • KlantenVideoInterviewCommercials

nieuws Muziekbureau MassiveMusic heeft voor een internationale merkcampagne van de Zwitserse bank UBS samengewerkt met zangeres Joss Stone. In de campagne staan verschillende levensvragen (‘Did I only get the job because I’m a woman?’) die vrouwen zichzelf stellen centraal en het viel samen met International Women’s Day 2017. Samen met Stone en Publicis London produceerde MassiveMusic een nieuwe versie van 'Free Me'. In de campagne wordt ‘de kracht van muziek’ gebruikt om de boodschap op de juiste manier te versterken. Luc van Stiphout, global account director bij MassiveMusic, vertelt over de totstandkoming van de campagne.

Joey Verhulsdonck (Philips): 'Ik hou van het competitieve aspect in marketing'

13apr 201711:29
  • Algemeen
  • 20015 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • InterviewPersonalia

nieuws Joey Verhulsdonck (30) kunnen we met recht een talent noemen, afgaande op het feit dat hij het bij Philips binnen vier jaar heeft geschopt tot senior marketingmanager. Zelf bekijkt hij dit gegeven wat nuchterder: ‘Ik loop er niet graag mee te koop, maar weet gewoon waar mijn krachten liggen.’

4 vragen aan... Meindert Kennis (CMO Spinnin' Records): 'De marketingmix in dance verandert dagelijks'

12apr 201709:31
  • Content
  • 19932 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • MarketingcommunicatiePersonenMarketing

nieuws Dance is populairder dan ooit, maar zijn marketeers zich ook doordrongen van dit feit? Is de dance-markt al volwassen en welk merk doet het goed? Aan het woord Meindert Kennis (39), chief marketing officer bij Spinnin' Records, het platenlabel van top-dj's als Sander van Doorn en Don Diablo.

Kluun: ‘Het is helemaal niet lelijk om reclame voor literatuur te maken’

10apr 201709:09
  • Content
  • 31856 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentStrategieInterview

nieuws 'DJ', de nieuwe roman van Kluun ligt in de winkels. De schrijver en tevens oud-reclameman pakt de marketingstrategie rondom zijn boek niet bepaald bescheiden aan. Zo rijdt er een 'DJ'-tram door Amsterdam en het ontwerp van zijn boek (knalrood design) is ook opvallend te noemen. Kluun in gesprek met MarketingTribune over waarom je als schrijver weldegelijk ook een merk kunt zijn.

Stelling van de week: Hoe meer een merk publiceert, hoe succesvoller het is

7apr 201709:16
  • Content
  • 18649 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • StrategieContent

nieuws Content, content, content... Laten merken zichzelf wel genoeg zien? Contentmarketing biedt uitkomst, maar tevéél content kan door de consument weer als storend beschouwd worden. Niemand zit te wachten op iedere dag een nieuwsbrief van hetzelfde merk. Of toch wel?


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content