Lucas Boon

Lucas Boon

Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune

Functie: redacteur

Biografie Sinds mei 2016 werk ik voor MarketingTribune en in het bijzonder voor het platform contentmarketing. Voor nieuw(tje)s, blogs, ideeën of gewoon een goede kop koffie ben ik altijd in, mail me op: lucas@marketingtribune.nl.

 

Recente artikelen van Lucas Boon

Contentbureau breidt uit met twee copywriters: 'Content is helemaal geen koning'

5apr 201710:28
  • Content
  • 12057 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentPersonalia

nieuws Contentbureau heeft twee nieuwe content creators aangesteld: Suzanne Wijers en Koen Louage. Deze uitbreiding sluit aan op de groeiambitie van de LVT Group, waar het bureau onderdeel van is. Een korte introductie van de nieuwe krachten. Over hun persoonlijke doelen, favoriete merken en misvattingen over contentmarketing.

The Experience Conference: 'Live communicatie heeft nog altijd de meeste schwung'

4apr 201711:25
  • Content
  • 12126 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • CommunicatieEvenementContent

nieuws Met een bezoekersaantal van 150+ zat de 'Wicked Grounds - The Warehouse' ramvol, gistermiddag tijdens de tweede editie van The Experience Conference. Live interactie met de doelgroep, dat moeten marketeers in de vingers krijgen.

[roundup] Dit was contentmarketing in maart 2017

31mrt 201709:36
  • Content
  • 10474 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Content

nieuws Wat is er de afgelopen maand gebeurd op het vlak van contentmarketing? Het was in ieder geval verstandig om MarketingTribune in de gaten te houden, daar verschenen liefst vier interviews over influencer marketing. Ook schreven we over de Tweede Kamerverkiezingen en lieten we diverse (content)bureaus aan het woord over hun strategie op dit gebied. Richard Otto publiceerde zijn boek 'Kutreclames' en vertelde MT daarover... en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Bekijk een volledig overzicht hieronder, veel leesplezier!

Monica Geuze: 'Marketeers zijn nog teveel gericht op traditionele media'

30mrt 201710:49
  • Content
  • 13204 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentVloggenVideoSocial media

nieuws Om hun doelgroep te bereiken doen marketeers er verstandig aan influencers in te zetten, zoveel is nu wel duidelijk. Maar hoe dan? En waar gaat het eigenlijk heen met die razendsnel veranderende wereld van YouTube? Aan het woord vlogger Monica Geuze (290.000 abonnees). 'Adverteren op tv is als schieten met hagel.'

Giel Beelen: 'Marketeers nemen influencers niet serieus'

28mrt 201709:31
  • Content
  • 13312 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • VloggenVideoDigitaalContent

nieuws Om hun doelgroep te bereiken doen marketeers er verstandig aan influencers in te zetten, zoveel is nu wel duidelijk. Maar hoe dan? En waar gaat het eigenlijk heen met die razendsnel veranderende wereld van YouTube? Aan het woord radio-dj en presentator Giel Beelen. 'Sommige vloggers pakken meer views dan Jeroen Pauw, dat zegt in feite al genoeg.'

W Amsterdam Hotel: 'Influencer is betrouwbaarder dan merk'

27mrt 201711:15
  • Content
  • 14696 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ConsumentenSocial mediaContentInterviewCommunicatie

nieuws Ook W Amsterdam gaat met z'n tijd mee; het 5* hotel aan de Amsterdamse Spuistraat zet influencers in om de doelgroep te bereiken. Aan het woord Ellen den Teuling - Bruens, director communications Benelux bij Starwood Hotels & Resorts. 'Influencer marketing is het snelst groeiende onderdeel van marketing geworden.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content