Lucas Boon

Lucas Boon

Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune

Functie: redacteur

Biografie Sinds mei 2016 werk ik voor MarketingTribune en in het bijzonder voor het platform contentmarketing. Voor nieuw(tje)s, blogs, ideeën of gewoon een goede kop koffie ben ik altijd in, mail me op: lucas@marketingtribune.nl.

 

Recente artikelen van Lucas Boon

Wies Gruppen (Axioma): 'Contentmarketing is zoveel meer dan verkopen wat je verkoopt'

9nov 201709:09
  • Content
  • 8785 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Grand Prix Content MarketingContentAwards

nieuws Het zal u niet ontgaan zijn: de genomineerden voor de Grand Prix Content Marketing zijn bekend. En dat betekent ook dat de uitreikingsavond niet meer lang op zich laat wachten: op donderdag 16 november is het zover, in DeFabrique te Utrecht. Een van 'de vrienden' van de GPCM is Axioma Communicatie, we maken vast de balans op met creative director Wies Gruppen.

[Influencer van de Week] Rudi de Groot: 'Twitter kan nog altijd waardevol zijn'

6nov 201709:31
  • Content
  • 8206 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Social mediaContent

nieuws In zijn nieuwe baan als contentmarketing consultant bij S&D Interactive Media helpt Rudi de Groot klanten met het vinden en inzetten van influencers. Daarvoor werkte hij onder meer als social media manager bij IPG Mediabrands en als social media specialist bij Mindshare. Hoe is zijn visie op influencer marketing in het algemeen?

'Lezers zien een bezoekje aan Funda als ontspanning'

3nov 201712:00
  • Content
  • 18220 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • DigitaalStrategieContent

nieuws Funda heeft deze week 'Funda thuis' gelanceerd, een platform voor de 'totale wooncyclus'. Funda was altijd al een sterk merk, getuige bijvoorbeeld de naamsbekendheid van 93%. Waarom dan toch deze nieuwe stap? Marketingdirecteur Jacqueline Post licht toe.

Ferdi Ertekin (Gazelle): 'Van minder goede producten is geen sprake meer'

1nov 201711:16
  • Food-en-retail
  • 6966 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • StrategieInnovatie

nieuws Gazelle heeft de CityGo stadsfiets gelanceerd. Die moest natuurlijk even getest worden, daarom reisde MarketingTribune af naar Rotterdam voor een heuse lifestyle CityGo Tour. Na afloop spraken we met commercieel directeur Ferdi Ertekin over de huidige staat van het fietsmerk.

Oenobiol Paris in zee met Epidemie: 'We doen het bewust op de Nederlandse manier'

30okt 201713:55
  • Algemeen
  • 10360 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ReclameCampagnes

nieuws Het Franse beautymerk Oenobiol Paris werkt samen met bureau Epidemie uit Amsterdam. De eerste campagne - start september 2017 - die het bureau samen met Vemedia Consumer Healthcare Group heeft ontwikkeld, is voor een voedingssupplement dat ervoor moet zorgen dat de vrouw meer 'schoonheid en glamour van binnenuit' ervaart. Het merk staat in Frankrijk al dertig jaar als een huis en nu is Nederland aan de beurt.

'Schaal+-programma staat gelijk aan zo’n 5 jaar werkervaring'

27okt 201712:39
  • Algemeen
  • 18617 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Geen tag

nieuws Voordat Michiel van Vliet aan de slag ging bij talent development programma Schaal+ had hij al enige werkervaring opgedaan, onder meer bij bol.com en reclamebureau RLVNT. Toch schreef hij zich in, ‘het avontuur’ van het initiatief van recruitmentbureau SchaalX sprak hem aan.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content