Lucas Boon

Lucas Boon

Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune

Functie: redacteur

Biografie Sinds mei 2016 werk ik voor MarketingTribune en in het bijzonder voor het platform contentmarketing. Voor nieuw(tje)s, blogs, ideeën of gewoon een goede kop koffie ben ik altijd in, mail me op: lucas@marketingtribune.nl.

 

Recente artikelen van Lucas Boon

4 vragen aan... Esmee Trouw: 'Marketing via social media is nog teveel gericht op sales en korte acties'

20mrt 201710:14
  • Content
  • 16596 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentDigitaalStorytellingSocial media

nieuws Esmee Trouw (21) is heeft naast een goed bezocht Instagram-account (ruim 35k followers) een eigen blog, YouTube-kanaal én online marketing bureau genaamd Supermooi Media. Vier vragen aan deze drukke influencer uit Rotterdam.

[interview] De grandeur van 5 jaar Vogue

17mrt 201711:33
  • Media
  • 29461 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • StrategieMakersContent

nieuws Hante Anema stond in 2012 aan de wieg van de lancering van mode- en lifestylemagazine Vogue, dat deze maand het vijfjarig jubileum viert. Als brand manager ‘bouwt’ Anema aan het merk Vogue en voert ze graag een ‘ander soort marketing’ uit. In gesprek met MarketingTribune over het succes van Vogue, de hang naar luxe tijdens de crisis en de online strategie van het merk.

Lieneke van der Laan strategy director bij MPG.: 'Ervaring aan zowel bureau- als klantkant werkt voordelig'

16mrt 201711:29
  • Content
  • 14090 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Personalia

nieuws Lieneke van der Laan (32) is aangenomen als strategy director bij MPG. Ze gaat bij het contentmarketingbureau aan de slag met een focus op retail- en finance accounts. Hiervoor werkte Lieneke onder meer bij Rabobank, waar ze onder andere verantwoordelijk was voor de uitrol van Rabomobiel naar lokale banken. Een korte introductie. 'Ik nodigde mezelf uit en Dolly deed de rest.'

[TK17] Emilio de Haan (Indie Amsterdam) over !Mets - Kantel de macht: 'Wij spreken de taal van jongeren beter dan politici'

15mrt 201709:24
  • Algemeen
  • 20602 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • StrategieContentCampagnes

nieuws Jongeren stemmen steeds minder en dat moet veranderen, zo luidt de boodschap van '!Mets - Kantel de macht', van initiatiefnemers Indie Amsterdam, Maak, Top Notch en Noah's Ark. 'Drie kwart van de jongeren met een migrantenachtergrond gaat zelfs helemaal niet stemmen. Wij willen laten zien dat zij weldegelijk zelf over macht beschikken.' Aan het woord Emilio de Haan van Indie over hoe de (grotendeels online) campagne in korte tijd jongeren tóch naar de stembus lijkt weten te krijgen.

Richard Otto: 'De reclame-industrie neemt zichzelf te serieus'

14mrt 201711:09
  • Content
  • 12293 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • InterviewMakersContentPersonalia

nieuws Naast eigenaar van Tens Media is Richard Otto auteur van onder meer 'Verdwenen Merken', 'Namespotting' en het deze week verschenen 'Kutreclames'. Otto licht zijn activiteiten aan MarketingTribune toe. 'We moeten ook blij zijn dat we nog kunnen lachen om reclames.'

5 vragen aan... Merijn Aalbers (LVB Networks): 'Contentmarketing en advertising gaan hand in hand'

13mrt 201711:46
  • Content
  • 12249 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • InterviewPersonaliaContent

nieuws Merijn Aalbers (44) werkt inmiddels zeventien jaar in de Nederlandse media-industrie, onder meer bij Microsoft als head of publishing bij MSN.nl en als content director bij Brand New Telly. Sinds afgelopen zomer is hij international content director bij LVB Networks en blogt hij voor MarketingTribune. Én hij is met bijna 20K followers actief (en grappig) twitteraar. Genoeg te vragen dus!


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content