Lucas Boon

Lucas Boon

Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune

Functie: redacteur

Biografie Sinds mei 2016 werk ik voor MarketingTribune en in het bijzonder voor het platform contentmarketing. Voor nieuw(tje)s, blogs, ideeën of gewoon een goede kop koffie ben ik altijd in, mail me op: lucas@marketingtribune.nl.

 

Recente artikelen van Lucas Boon

[TK17] Zo springen (content)bureaus in op de verkiezingen

13mrt 201710:02
  • Content
  • 24660 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • CampagnesContentStrategie

nieuws Met de verkiezingen in aantocht voeren politici op de meest uiteenlopende manieren campagne. Maar hoe springen de (content)bureaus hier eigenlijk op in? Laten ze hun creatieve geest de vrije loop of nemen ze juist bewust afstand van het hele politieke circus? Creatieven aan het woord over hun keuze om al dan niet met politieke partijen in zee te gaan. 'Politiek ligt altijd gevoelig in combinatie met merken.'

5 vragen aan... Liam Tjoa (GoSpooky): 'Marketeers moeten meer focussen op Snapchat'

9mrt 201710:03
  • Content
  • 13403 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • CommunicatiePersonaliaContentSocial media

nieuws Met zijn bureau GoSpooky richt Liam Tjoa (19) zich op 'Snapchat marketing' en adviseert hij klanten als Hema en MTV op het gebied van strategie, analytics en adverteren op de populaire online dienst. 'We maken het klanten makkelijker om actief te worden op Snap, door content in te plannen en ze statistieken te laten inzien.' Genoeg te bespreken dus, in dit geval verpakt in vijf vragen.

[Jong in Marketing] Susanne Clermonts (Melkweg): 'Een offline element is leuk, maar daar heb je online wel voor nodig'

7mrt 201710:55
  • Algemeen
  • 12776 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • OnlineInterviewPersonalia

nieuws Susanne Clermonts (32) werkte jarenlang als artiest onder de naam Krause. Na daarna een korte carrière bij Logitech en Ultimate Ears kwam ze oktober 2016 weer terug in de muziekbusiness, maar dan aan bureauzijde als marketeer bij poppodium de Melkweg in Amsterdam. In deze nieuwe functie is ze altijd op zoek naar het verrassingselement. ‘Het draait grotendeels om awareness, het is mijn taak dat bekend wordt dat een artiest bij ons in de zaal staat.’

[TK17] D66 over verkiezingscampagne: 'We onderscheiden ons met boodschap van optimisme'

6mrt 201710:02
  • Algemeen
  • 37976 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • InteractieCommunicatieCampagnes

nieuws Nog minder dan twee weken te gaan voor de Tweede Kamerverkiezingen. Campagnetijd voor de politieke partijen dus, en dat is voor D66 niet anders. Aan het woord Sander Bus, manager marketing & communicatie bij Landelijk Bureau D66. Over de ROI van de D66-campagne, zijn visie op campagnes van commerciële merken en de slogan van zijn partij.

Edward van Dijk (Okay Fashion & Jeans): 'Mijn merk past goed bij de schaatscultuur: no-nonsense'

6mrt 201709:18
  • Sponsoring
  • 15027 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • SchaatsenSportSportmarketing

nieuws Edward van Dijk heeft een lange staat van dienst in zowel de retail- als sponsorwereld. In 2004 overgehaald door ex-schaatser Erik Hulzebosch om sponsor te worden, is hij nu, dertien jaar later, manager en hoofdsponsor van marathonschaatsteam Okay Fashion & Jeans en eigenaar van 38 winkels. In gesprek met MarketingTribune over het verschil tussen schaatsers en voetballers, de plek op het pak en de uitstraling van ‘zijn’ schaatsers. ‘Het moet er allemaal gesoigneerd uitzien.’

Spotify Audio: 'Drie keer zoveel impact als gewone radio'

3mrt 201714:55
  • Algemeen
  • 31411 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • LuistercijfersBereikInterviewCommunicatie

nieuws Spotify Audio is net even anders dan 'gewone' radio. Bij een (gratis) Spotify-account is het de adverteerder die betaalt voor de muziek en krijgt de gebruiker advertenties te horen. Spotify heeft verschillende advertentiemogelijkheden waarvan audio er één is.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content