Lucas Boon

Lucas Boon

Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune

Functie: redacteur

Biografie Sinds mei 2016 werk ik voor MarketingTribune en in het bijzonder voor het platform contentmarketing. Voor nieuw(tje)s, blogs, ideeën of gewoon een goede kop koffie ben ik altijd in, mail me op: lucas@marketingtribune.nl.

 

Recente artikelen van Lucas Boon

Michael Hekking (marketeer Sensation): 'In de rest van de wereld touren we voorlopig nog even door'

2mrt 201711:38
  • Algemeen
  • 12701 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • StrategieEvenementPR

nieuws Sensation in Nederland stopt ermee, het immense dance-feest dat zeventien jaar lang 50.000 bezoekers naar de Amsterdam Arena wist te trekken. De laatste editie, aankomende zomer, raakte binnen een paar uur uitverkocht. 'Go out with a bang.' Marketeer Michael Hekking over het succes van het feest, de witte dresscode en de marketingmix van organisator ID&T.

Mark de Greeff (Eindhoven365): 'Influencer marketing is van alle tijden'

2mrt 201711:21
  • Content
  • 20242 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • VideoStrategieContentAward

nieuws Bureau Zandbeek en opdrachtgever Eindhoven365 zijn met hun internationale influencercampagne Another City Trip genomineerd voor de NRW Marketing Awards, de jaarlijkse bekroning voor effectieve marketinginspanningen voor een winkelgebied. Een eerste reactie van Mark de Greeff, head of strategy bij Eindhoven365. 'Als het geen extra bezoekers voor Eindhoven oplevert, is het alsnog weggegooid geld.'

Counter Content: 'Personeelsmanagement is een tijdrovende activiteit'

1mrt 201709:33
  • Content
  • 17294 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentArbeidsmarktHR

nieuws Counter Content werkt samen met Persoonality voor de lancering van Jouw Online Personeelsmanager (Jop). Het bureau uit Zaandam is verantwoordelijk voor de content en strategie van de campagne. Doel van de campagne is het genereren van landelijke bekendheid en leads voor het nieuwe portaal. Aan het woord Raymond Bresching, partner bij Counter Content, over waarom werkgevers Jop zouden moeten inzetten, de focus op 'binden en boeien' en de arbeidsmarkt anno nu.

[roundup] Dit was contentmarketing in februari 2017

28feb 201710:31
  • Content
  • 18706 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Content

nieuws Op het vlak van contentmarketing was februari 2017 een drukke en bovenal interessante maand. Zo was er het goedbezochte Branded Content Event, stelden wij samen met ZB de jaarlijkse Top 19 Nederlandse Contentmarketing samen, lanceerde Marketingfacts een eigen videokanaal en werd Zandbeek genomineerd voor de NRW Marketing Awards én kreeg het (ietwat gedenkwaardige) aandacht in de Volkskrant. En natuurlijk publiceerden we talloze interessante interviews, onder meer met de marketeer van het Mauritshuis en met (content)bureaus als Chunk, Counter Content en 210KG. Veel leesplezier!

Google: personalisatie ten voeten uit

28feb 201710:02
  • Content
  • 16275 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • InterviewOnline advertisingContent

nieuws Google is zo ongeveer de bekendste website, of in ieder geval de grootste zoekmachine ter wereld. Onpersoonlijk wellicht in eerste optiek, maar met Google Adwords wordt weldegelijk personalisatie toegepast. In een notendop zorgt Adwords ervoor dat een website op Google beter gevonden wordt, op het moment dat potentiële klanten zoeken naar een product of dienst dat een bepaald merk aanbiedt.

[TK17] XXS over campagnespot VVD: 'Met inhaken is snelheid van schakelen cruciaal'

28feb 201709:14
  • Bureaus
  • 16988 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • VideoCampagnes

nieuws Bureau XXS Amsterdam is verantwoordelijk voor de campagnespot van de VVD, die afgelopen zondagavond als reactie op het CDA-filmpje werd uitgezonden op RTL4 en NPO1. Piet Hein Smit, eigenaar van het bureau, licht de totstandkoming van het filmpje toe.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content