Lucas Boon

Lucas Boon

Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune

Functie: redacteur

Biografie Sinds mei 2016 werk ik voor MarketingTribune en in het bijzonder voor het platform contentmarketing. Voor nieuw(tje)s, blogs, ideeën of gewoon een goede kop koffie ben ik altijd in, mail me op: lucas@marketingtribune.nl.

 

Recente artikelen van Lucas Boon

[TK17] VVD werkt samen met XXS: 'Logisch dat CDA pissig is op onze campagnespot'

27feb 201710:24
  • Algemeen
  • 14910 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Campagnes

nieuws Ook de bureauwereld stort zich in het politieke campagne-geweld. Zo is Joe Public verantwoordelijk voor de campagnespot van CDA die gisteravond op RTL4 en NPO1 werd uitgezonden. Zojuist heeft VVD aan MarketingTribune laten weten dat zij met XXS hebben samengewerkt voor hun antwoord daarop. 'Wie gaat de problemen nou echt aanpakken?'

Influencers op de Huishoudbeurs: 'We zijn jong en eigenwijs, begrijp dat'

24feb 201710:39
  • Content
  • 28804 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • TrendsVideoDigitaalContentEvenement

nieuws Influencer marketing, het is een even interessant als ietwat ongrijpbaar onderwerp. Goed dus dat het HICon Influencer Congres werd georganiseerd, gisteren (23 februari) in de Amsterdamse RAI. Inderdaad, gelijktijdig met de Huishoudbeurs. Want wie dacht dat hier louter en alleen wasmiddelen en strijkbouten worden verkocht heeft het mis, de veelbesproken beurs gaat met z’n tijd mee en zet ook hier vloggers, YouTubers en Instagrammers in.

Blik in de toekomst met 3 jonge marketeers

22feb 201710:45
  • Algemeen
  • 20414 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • StrategiePersonen

nieuws Wanneer er gevraagd wordt naar voorspellingen, is men al snel geneigd te kijken naar de oude rotten in het vak. Die draaien al zo lang mee, zij zullen vast wel weten hoe de toekomst eruitziet. In dit artikel gooien we het over een andere boeg en vragen we marketeers die nog kort (maar met succes) in het vak zitten. Wat staat ons (marketeers) te wachten en hoe dragen zij daaraan bij in hun dagelijkse werkzaamheden?

Koen Brakenhoff (Mauritshuis) over storytelling: 'Musea zijn schatkamers vol vertellingen'

21feb 201710:03
  • Content
  • 15229 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • StorytellingContentCreatie

nieuws Het Mauritshuis heeft samen met designbureau Energize een storytellingwebsite ontwikkeld. Hiermee wil het museum de achtergrond van bekende (en minder bekende) schilderijen naar een groot en internationaal publiek brengen. Aan het woord Koen Brakenhoff, hoofd marketing bij het Mauritshuis. 'We vertellen verhalen die in het museum onverteld blijven.'

Met Schaal+ '100% baangarantie' voor digitale talenten

20feb 201710:37
  • Algemeen
  • 15504 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • PersonenHRRecruitmentDigitaal

nieuws In deze digitale revolutie liggen volop kansen voor jonge (digitale) talenten, vindt recruitmentbureau SchaalX. Maar hoe verzilver je die? De oplossing: Schaal+. Digitale talenten die twee keer negen maanden aan de slag gaan bij een grote multinational om zodoende relevante werkervaring op te doen en dat levert honderd procent baangarantie op, zo stelt Rik de Boer, initiatiefnemer van het ambitieuze project en tevens eigenaar van SchaalX.

[longread] Marketingfacts wil de marketeer ook op zondagmiddag bedienen

17feb 201710:57
  • Content
  • 14536 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentDigitaalVideoMakers

nieuws Marketingfacts is er voor ‘je dagelijkse portie marketing’. Anders dan andere marketingmedia staat de titel niet in het teken van louter nieuwsvoorziening, als wel weblogs. Kennisdeling is de heilige graal. Dit maakt ook dat Bram Koster, ‘chief creatieve dingen’, weinig concurrentiegevoelig is. ‘De lezer checkt gewoon wat ‘ie voorgeschoteld krijgt in z’n RSS- en social feed.’ Over het nieuwe videokanaal, de positie in de markt en de cultuur van de populaire titel.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content