Lucas Boon

Lucas Boon

Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune

Functie: redacteur

Biografie Sinds mei 2016 werk ik voor MarketingTribune en in het bijzonder voor het platform contentmarketing. Voor nieuw(tje)s, blogs, ideeën of gewoon een goede kop koffie ben ik altijd in, mail me op: lucas@marketingtribune.nl.

 

Recente artikelen van Lucas Boon

Stelling van de week: kosteloos pitchen voor bureaus is de normaalste zaak van de wereld

13feb 201710:57
  • Content
  • 16757 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentPitches

nieuws Documentairemaker Teun van de Keuken is op z'n zachtst gezegd niet blij. Maar bureau eigenaar Jasper van Zandbeek ook niet. Eerstgenoemde beschuldigt het bureau ervan te moeten betalen voor een pitch, terwijl Zandbeek Van de Keuken slechts heeft gevraagd of hij open zou staan voor een mogelijke samenwerking.

Online platform Concentrate: 'Influencer word je niet zomaar'

9feb 201711:52
  • Content
  • 9720 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • VloggenVideoContentDigitaal

nieuws Het gaat goed met de Nederlandse influencers, in ieder geval reden genoeg voor Lenovo en RTL om de videoproductie Project C te lanceren - geïnspireerd op de jaarlijkse YouTube Rewind uit de Verenigde Staten. Project C is als het ware een ode aan de Nederlandse YouTube-community. 'In plaats van terugblikken op de hoogtepunten van het afgelopen jaar, richt Project C zich op de toekomst.' Maar wat staat ons dan precies te wachten? Sanne Veldhoven, senior communicatieadviseur bij RTL, licht het project toe. 'Onder de doelgroep 18-34 jaar zijn online videomakers populairder dan de meeste tv-sterren.'

Arjen Hettinga (Oogst): 'Data Driven Commerce gaat om het echt begrijpen van je klant'

9feb 201710:40
  • Algemeen
  • 11677 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • CommunicatieCommerceEvenement

nieuws Data Driven Commerce is op dit moment (9 januari) in volle gang, het event dat zich richt op de toekomst van data gedreven omnichannel commerce processen. Hoe kun je data inzetten om jouw klanten over alle kanalen heen dezelfde persoonlijke ervaring te bieden? In aanloop naar het event blikken we vooruit met Arjen Hettinga, client services director bij Oogst en een van de sprekers op het event.

Valentijn Bras (Scoupy) op Data Driven Commerce: 'Data maakt ook offline business effectiever'

8feb 201715:22
  • Algemeen
  • 11873 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • StrategieEvenementInterview

nieuws Data Driven Commerce vindt morgen (9 februari) alweer plaats, het event dat zich richt op de toekomst van data gedreven omnichannel commerce processen. Hoe kun je data inzetten om jouw klanten over alle kanalen heen dezelfde persoonlijke ervaring te bieden? In aanloop naar het event blikken we vooruit met Valentijn Bras, ceo van Scoupy en een van de sprekers op het event.

Het ei van Columbus: 'Wij dagen marketeers uit om anders te denken'

7feb 201714:42
  • Algemeen
  • 13106 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • CreatieEvenement

nieuws ‘Wil je een vernieuwend concept ontwikkelen? Kom dan op donderdag 1 juni naar het Amstel Hotel. Je checkt in met een vraag en checkt uit met een innovatief concept’ - de promotekst op de website van Het ei van Columbus klinkt uitdagend en ietwat moeilijk te plaatsen tegelijkertijd. De lijst van ‘out of the box-denkers’ is in ieder geval indrukwekkend te noemen, met namen als Erik Scherder, Alexander Klöpping en Nalden.

210KG: 'Om op te vallen, moet je gekke dingen doen'

6feb 201711:04
  • Content
  • 14840 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • InspiratieConceptenContent

nieuws Hamburger-zaak Thrill Grill van Robert Kranenborg staat bekend om de simpele maar kwalitatief hoogstaande keuken: 'for the love of burgers'. Ofwel hippe haute friture. Ook de kaart is vernieuwend te noemen: geen bordeauxrood boekje met wat lijstjes erin opgesteld, maar een heuse krant met daarin een interview met Kranenborg, veel beeld, Instagram acties, en oja - ook nog een opsomming van het eten dat wordt geserveerd. Contentmarketing ten voeten uit dus, en een idee van het Amsterdamse bureau 210KG. Aan het woord, Roger Matena, 'very creative director' van het bureau.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content