Lucas Boon

Lucas Boon

Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune

Functie: redacteur

Biografie Sinds mei 2016 werk ik voor MarketingTribune en in het bijzonder voor het platform contentmarketing. Voor nieuw(tje)s, blogs, ideeën of gewoon een goede kop koffie ben ik altijd in, mail me op: lucas@marketingtribune.nl.

 

Recente artikelen van Lucas Boon

Uncommon: 'Opleiding ondergeschoven kind in bureauwereld'

27jan 201711:44
  • Bureaus
  • 29473 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • CreatieStrategieCommunicatie

nieuws Elf talenten zijn dit jaar begonnen aan de tweede editie van reclame traineeship: Uncommon. Achtung, Dawn, Natwerk en de dit jaar nieuwe bureaupartner Hagens hebben een aantal van hun jonge creatieven geselecteerd om deel te nemen aan het traineeship. Inge Ligthart, initiatiefnemer en tevens eigenaar van Dawn, licht de plannen toe. 'Opleiding is een beetje het ondergeschoven kindje van de reclamewereld.'

'Mensen bestellen een Jäger, niet een kruidenlikeur'

26jan 201713:45
  • Design
  • 16202 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • BrandingCampagnesSmaakprikkel

nieuws Jägermeister's credo 'Alleen als 'ie ijs- en ijskoud is' is al sinds jaar en dag bekend, toch gooit het drankmerk het over een andere boeg met de slogan: 'It's a matter of taste' - onderdeel van de nieuwe campagne van het drankmerk. En daar hoort ook een hernieuwd flesontwerp bij. Even bijpraten met Mirte Litjens, brand manager van het naar eigen zeggen karakteristieke merk.

Thierry van Engelen (Universal) op Branded Content Event: ‘Zodra de kijker voelt dat het reclame is, dan is het effect weg’

24jan 201715:03
  • Content
  • 12982 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Branded contentEvenementInteractieBranded Content EventContent

nieuws Thierry van Engelen is al zestien jaar actief in de muziekindustrie, waarvan de afgelopen jaren als director new business bij Universal Music. Hij is een van de sprekers op het Branded Content Event, donderdag 2 februari in DeFabrique te Utrecht. Wat kunnen we verwachten van zijn talk? Een korte vooruitblik. 'Een artiest heeft fans, terwijl een merk klanten heeft. Dat is een totaal andere beleving.'

Dolly van den Akker op Branded Content Event: ‘Behoefte aan food for thought? Kom naar mijn sessie!’

23jan 201710:36
  • Content
  • 9889 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Branded Content EventBranded contentContentEvenement

nieuws Contentmarketing is hot. Net als social media een aantal jaren geleden, springt iedereen nu op de contenttrein. Maar hoe ontwikkel je nu als merk goede content die geloofwaardig en authentiek en vooral ook relevant is voor de doelgroep? Op deze en meer vragen wordt antwoord gegeven tijdens het Branded Content Event, donderdag 2 februari in DeFabrique te Utrecht. Dolly van den Akker, strategy director bij MPG, is een van de sprekers op het event en geeft haar visie op het vak.

[Boek] Huub van Osch: ‘Mannen maken sneller beslissingen, maar vrouwen maken betere’

23jan 201709:46
  • Content
  • 6558 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • OnderzoekContentInterviewCommunicatie

nieuws Mannen kunnen maar één ding tegelijkertijd en vrouwen trekken zich alles persoonlijk aan… het zijn veelgehoorde - ietwat overdreven - uitspraken als er wordt gerefereerd aan de verschillen tussen beide geslachten. Tijd om dat wetenschappelijk te onderbouwen, moet Huub van Osch gedacht hebben bij het schrijven van 'Different brains, different approaches'. Het boek ligt sinds begin dit jaar in de schappen.

Stelling van de week: een goede pr-manager is zelf ook journalist geweest

20jan 201710:10
  • Content
  • 12887 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentPRCommunicatie

nieuws Contact met journalisten is voor pr-managers dagelijkse kost. Communicatie gaat veelal via persberichten, maar deze berichten worden lang niet altijd opgepikt door de desbetreffende redacteur. Onvolledig, geen echt nieuws, kop daagt niet uit - is dan veelgehoorde kritiek van de journalist. Maar hoe moet het dan wel?


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content