Lucas Boon

Lucas Boon

Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune

Functie: redacteur

Biografie Sinds mei 2016 werk ik voor MarketingTribune en in het bijzonder voor het platform contentmarketing. Voor nieuw(tje)s, blogs, ideeën of gewoon een goede kop koffie ben ik altijd in, mail me op: lucas@marketingtribune.nl.

 

Recente artikelen van Lucas Boon

[interview] Top 12 meest iconische YouTube advertenties: 'Appie Today springt eruit'

18jan 201711:51
  • Content
  • 18529 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • TrendsVideoDigitaalContent

nieuws YouTube heeft zojuist de YouTube Ads Leaderboard-ranglijst bekend gemaakt, ofwel de meest populaire video reclames van Nederland in het afgelopen jaar. De ranking is bepaald aan de hand van de zogenaamde YouTube’s viewer choice; het aantal views en het percentage organische views vs paid views. Boukje Taphoorn, industry leader bij Google Amsterdam, licht het idee achter de lijst toe en geeft daarbij haar persoonlijke smaak. ’Ook zonder wereldsterren kun je content maken die mensen graag willen zien.’

Myrthe en Astrid hackten WeTransfer: 'Tikje brutaal om als Lode Schaeffer een mailtje te tikken'

16jan 201713:36
  • Algemeen
  • 12985 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ArbeidsmarktPersonen

nieuws De jonge creatieven Myrthe van Dijk en Astrid Warmer zijn op zoek naar een baan en lijken de traditionele manier van solliciteren zat te zijn. De oplossing: WeTransfer hacken. Bij het versturen van een WT-bestand kun je een e-mailadres als ontvanger maar ook als verzender invullen. 'En dus deden we ons voor als creatief directeur om gesprekken bij bureaus te regelen.'

Trio-voorzitterschap IAA neemt stokje Kyra Roest over

13jan 201710:59
  • Algemeen
  • 28681 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • DialoogEvenementInteractie

nieuws In een ramvol Tropentheater vond gisteren (12 januari) het jaarlijkse Koffiedik Kijken plaats, alwaar antwoord werd gegeven op de vraag: wie gaat het maken in het nieuwe jaar en wie valt er af? Dagvoorzitter Jort Kelder, een stoet aan diverse sprekers en organisator IAA waren verantwoordelijk voor een inhoudelijk interessant programma. En Kyra Roest van laatstgenoemde partij had nieuws te melden: na vier jaar nemen Willem-Albert Bol, Mariëlle Krouwel en Koen de Groot het stokje van haar over.

Willem-Albert Bol X Branded Content Event: 'De essentie van communicatie is aandacht'

12jan 201711:55
  • Content
  • 21721 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Branded Content EventBranded contentInteractieContentInterviewDialoog

nieuws Willem-Albert Bol van De Persgroep is een van de sprekers op het Branded Content Event, 2 februari in DeFabrique. Wat kunnen we verwachten van het event en van zijn talk? Een korte vooruitblik. 'Perceptie van doelgroepen beïnvloeden is een feest om te mogen doen. Hopelijk zal op het BCE ook die sfeer hangen.'

Kevin Raaijmakers (Philips): 'Data Driven Commerce leidt uiteindelijk tot betere commerciële prestaties'

12jan 201711:15
  • Algemeen
  • 37263 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • CommerceInteractieInterviewEvenement

nieuws Met nog maar anderhalve maand te gaan staat Data Driven Commerce alweer voor de deur, het event van BBP Media dat zich richt op de toekomst van data gedreven omnichannel commerce processen. Hoe kun je data inzetten om jouw klanten over alle kanalen heen dezelfde persoonlijke ervaring te bieden? Een vooruitblik met Kevin Raaijmakers, marketing manager b2b bij Philips en een van de sprekers op het event, donderdag 9 februari in DeFabrique te Utrecht.

Stelling van de week: Contentmarketeers die geen Snapchat of Instagram inzetten lopen hopeloos achter

11jan 201710:03
  • Content
  • 13077 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Social mediaStrategieDigitaalContent

nieuws Al enige tijd wordt geroepen dat contentmarketing hot is, en nog vaker hebben we gehoord dat social media the next big thing zou zijn. Contentmarketeers doen er dus verstandig aan om de nieuwste sociale kanalen in te zetten om hun merkpositie te verstevigen, maar de vraag is of dat voor álle social media geldt. Facebook en LinkedIn ligt voor de hand, maar hoe zit dat met (nog) nieuwere kanalen als Snapchat en Instagram? Zijn merken wel genoeg op de hoogte van het feit dat ook dáár de doelgroep zit of kan zitten?


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content