Lucas Boon

Lucas Boon

Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune

Functie: redacteur

Biografie Sinds mei 2016 werk ik voor MarketingTribune en in het bijzonder voor het platform contentmarketing. Voor nieuw(tje)s, blogs, ideeën of gewoon een goede kop koffie ben ik altijd in, mail me op: lucas@marketingtribune.nl.

 

Recente artikelen van Lucas Boon

Maureen Baas (Nespresso) op Branded Content Event: 'Consument laat zich niet misleiden door mooi marketingverhaal'

10jan 201709:37
  • Content
  • 7161 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Branded contentBranded Content EventContentEvenementInterview

nieuws Maureen Baas, marketing director bij Nespresso, is een van de sprekers op het Branded Content Event, 2 februari in DeFabrique. Wat kunnen we verwachten van het event en van haar talk? Een korte vooruitblik. 'Branded content is een mogelijkheid om een mooi verhaal te vertellen, maar het sleutelwoord is authenticiteit.'

Fit For Free over marketingmix: 'Stukje gezelligheid en meer persoonlijke benadering'

9jan 201709:55
  • Algemeen
  • 13423 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • CommunicatiePRInteractie

nieuws Sportschoolketen Fit For Free opende in het laatste kwartaal van 2016 twee nieuwe vestigingen en drie hernieuwde vestigingen en dat was reden voor een feestje: onder meer ex-wielrenster Leontien van Moorsel en freestyle voetballer Soufiane Touzani openden de locaties. Marketing director Jos Traa over de marketingmix van Fit For Free, de doelstellingen voor volgend jaar en de pr-strategie.

Men At Work: '3Daboutme-app moet klant innovatie bieden'

5jan 201711:18
  • Content
  • 16036 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • AppsDigitaalContent

nieuws Online de juiste maat schoenen kopen zonder te passen, Men At Work maakt het mogelijk. Het kledingmerk lanceert in samenwerking met 3Daboutme een size advisor speciaal voor schoenen. Met behulp van je smartphone maak je een 3D-scan van je voet en vervolgens worden jouw maten online gekoppeld aan de merken van Men At Work. E-commerce manager Martijn Hoeksema over het idee achter de app: 'De tool moet helpen bij het vergroten van ons online aanbod.'

VI over samenwerking FourFourTwo: 'Op het gebied van video leren zij van ons'

4jan 201710:04
  • Media
  • 14573 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • UitgeversNieuwsmediaContentVideo

nieuws Voetbal International is een samenwerking aangegaan met FourFourTwo, een Brits voetbalmediamerk met een magazine en website in zeventien landen. Doel is om meer verhalen uit het internationale topvoetbal te brengen. Maarten Roomer, head of marketing bij VI, licht de plannen toe. 'Dit moet gaan leiden tot merkvoorkeur en -behoud.'

Annelouk Kriele (Ogilvy & Mather): ‘Vrouwen hebben het onderling minder goed geregeld’

30dec 201610:15
  • Algemeen
  • 15114 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Geen tag

nieuws Annelouk Kriele is als client services director bij Ogilvy & Mather verantwoordelijk voor een klantenpakket dat bestaat uit onder meer Rabobank en Coca-Cola Global. Met Ogilvy gaat het goed, zo won het recent twee Effies, maar het bureau uit Amsterdam wil nog altijd af van de reputatie van ‘traditioneel bureau’. Daarnaast is het bij Ogilvy met de man/vrouw-verhouding goed gesteld, hoewel Kriele zelf helemaal niets met ‘dat feministische geleuter’ heeft. ‘Meer aandacht geven aan vrouwen vind ik sympathiek, maar niet vanuit een overtuiging dat dat zou moeten.’

Contentmarketing 2016 in 10 blogs

30dec 201609:49
  • Content
  • 21023 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Content

nieuws In het jaar 2016 zijn er op marketingtribune.nl/content in totaal liefst 76 weblogs verschenen. Variërend van vaste auteurs als Sak van den Boom en Patrick Severein tot eenmalige gastbloggers. Over YouTube, Instagram, de Grand Prix en leugenaars en bullshitters. Met natuurlijk ook de trends en voorspellingen voor dit jaar en voor komend jaar. En om nog maar even in de lijstjes-traditie te blijven bij dezen een roundup van de beste blogs van 2016. Veel leesplezier!


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content