Lucas Boon

Lucas Boon

Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune

Functie: redacteur

Biografie Sinds mei 2016 werk ik voor MarketingTribune en in het bijzonder voor het platform contentmarketing. Voor nieuw(tje)s, blogs, ideeën of gewoon een goede kop koffie ben ik altijd in, mail me op: lucas@marketingtribune.nl.

 

Recente artikelen van Lucas Boon

Roundup: contentmarketing 2016 in 10 interviews

28dec 201614:56
  • Content
  • 19447 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Content

nieuws Met nog maar een paar dagen te gaan ligt 2016 definitief achter ons, tijd om terug te blikken op een mooi contentmarketing-jaar. Een verzameling van interviews met en over belanghebbende bureaus, natuurlijk de Grand Prix Content Marketing, de Yuri-inhaker en nog veel meer. Veel leesplezier!

[Vooruitblik 2017] Wat zijn de trends in contentmarketing?

28dec 201613:00
  • Content
  • 28817 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • TrendsContentDigitaal

nieuws Het einde van het jaar nadert en dat betekent - ook bij MarketingTribune - lijstjes! Wat zijn de trends in de wereld van contentmarketing? Ons vijfkoppige panel blikt vooruit op 2017. 'Nederland gaat internationaal doorbreken.'

Nieuw bureau Hippr: 'Wij richten ons als eerste op influencers'

28dec 201610:58
  • Content
  • 15007 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • CommunicatieInterviewDigitaalContent

nieuws Rotterdam verwelkomt deze maand Hippr, een marketing en pr-bureau dat zich naar eigen zeggen als één van de eersten specialiseert in influencer marketing. Het bureau focust zich daarbij op lifestyle en hospitality. Oprichter Talitha Nöllen (28) werkte in het verleden voor Bijl PR, de Van Nelle Fabriek en het nhow Hotel en maakte recent de stap naar het ondernemerschap. We vroegen haar naar de plannen met Hippr. 'Influencers en pr-mensen zijn nog zoekende naar de juiste vorm van samenwerken.'

[Verdieping MT22] Meer vrouwen in marketingtop? Ondanks salarisverschil winnen dames terrein

23dec 201611:59
  • Algemeen
  • 17989 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • OnderscheidingPersonenInteractieCommunicatie

nieuws In de laatste MarketingTribune van 2016 doen we een 'ode aan de vrouw in marketing', maar waarom is dat eigenlijk nodig? Waarom geen ode aan de man? Nog altijd zijn er meer mannen dan vrouwen werkzaam in de top - en ze verdienen vaak ook nog eens beter. Maar er is hoop: zo winnen bij marketingopleidingen als Beeckestijn Business School en het Nederlands Instituut voor Marketing (Nima) vrouwelijke studenten langzaamaan terrein.

[interview] Dick van der Lecq is geen thuisfluiter

20dec 201612:01
  • Content
  • 19783 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • UitgeversPrintMakersContent

nieuws Al meer dan 25 jaar zit hij in het reclamevak, maar met de pen weet hij ook zijn weg. Zo schreef Dick van der Lecq in het verleden voor MarketingTribune en de afgelopen twee jaar verscheen er iedere zaterdag in Het Parool een column van zijn hand over reclame en media. Deze in totaal 62 columns zijn nu gebundeld in 'Spraakmakend'. Over zijn schrijfstijl: 'Puntig maar luchtig. We zitten in reclame, niet in hersenchirurgie.'

Onhandige actie levert DJ Jean vooral boekingen op

20dec 201611:24
  • Content
  • 13683 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentVideoBereik

weblog Pijnlijk en onhandig was het, DJ Jean die live bij RTL Boulevard wel even een lesje scratchen kwam geven. Het filmpje van anderhalve minuut gaat zoals dat dan gaat viral: tientallen lifestyle blogs schreven erover en kwamen superlatieven tekort: ‘meest gênante moment ever’. Vraag is echter of dat wel de juiste constatering is. Want wat betekent deze actie nu eigenlijk voor het merk DJ Jean?


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content