Lucas Boon

Lucas Boon

Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune

Functie: redacteur

Biografie Sinds mei 2016 werk ik voor MarketingTribune en in het bijzonder voor het platform contentmarketing. Voor nieuw(tje)s, blogs, ideeën of gewoon een goede kop koffie ben ik altijd in, mail me op: lucas@marketingtribune.nl.

 

Recente artikelen van Lucas Boon

Nieuwe marketplace vidaXL: 'Internet is volwassen geworden'

15dec 201610:00
  • Algemeen
  • 12817 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • InterviewE-commerceKlantenservice

nieuws VidaXL lanceert eind 2016 een eigen marketplace. Waar de online retailer oorspronkelijk louter eigen producten als meubels en tuinartikelen verkoopt, gaat het nu samenwerken met andere retailers. Daarbij heeft de goedlopende webwinkel dit jaar vanuit het niets een #36-positie in de Twinkle100 weten te behalen. Head of sales Kijo Oudshoorn maakt de balans op.

Branded Content Event X Tom Kniesmeijer: 'Niemand kan zonder toekomstplannen'

14dec 201614:29
  • Algemeen
  • 20159 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentBranded Content EventBranded contentInteractieEvenement

nieuws Het Branded Content Event staat voor de deur, op donderdag 2 februari in DeFabrique te Utrecht. Thema van dit jaar: 'content brands, hype or hero?' Ofwel: is contentmarketing nu echt de enige marketing die in de toekomst overblijft? We blikken vooruit met toekomstpsycholoog Tom Kniesmeijer, een van de sprekers op het event.

Omar Kbiri over YouTube: 'Een merk als Vodafone snapt het'

12dec 201613:22
  • Content
  • 11174 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Social mediaVloggenVideoDigitaalContent

nieuws PewDiePie, voor sommigen wellicht een onbekende naam maar voor wie regelmatig op YouTube te vinden is zal deze vlogger/influencer ongetwijfeld een belletje doen rinkelen. Niet zo vreemd ook, recent berichtte Forbes dat de Zweed met zijn video's het afgelopen jaar vijftien miljoen dollar (!) heeft binnengeharkt. We vroegen naar de mening van Omar Kbiri, co-founder van Maak, een bureau dat storymanagement doet: merken en influencers helpen bij het vertellen van hun verhaal.

Epica Awards 2016: 'Als we dit kunnen, kunnen we alles'

7dec 201612:27
  • Algemeen
  • 17967 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • AwardsEvenement

nieuws Met dit jaar een totaal van 3.800 inzendingen uit 66 landen regende het weer gouden, zilveren en bronzen prijzen, maar felbegeerd waren natuurlijk een van de vijf Grand Prix-awards in de categorieën Design, Digital, Film, Press en Outdoor. De prestigieuze prijs vierde zijn dertigste verjaardag en dat werd gevierd in Amsterdam, Club Panama om precies te zijn. Een thuiswedstrijd voor MarketingTribune dus, tevens traditiegetrouw deelnemend jurylid.

Kijken: Aftermovie ADE Dance & Brands 2016

5dec 201615:24
  • Algemeen
  • 12688 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • EvenementInteractieVideoDigitaalContent

nieuws Nog maar anderhalve maand geleden vond ADE Dance & Brands plaats, het stijf uitverkochte event van MarketingTribune en First Day of Spring. En zoals dat gaat bij succesvolle evenementen - zeker in de dance - is het het leukst hierop terug te blikken met een... aftermovie!

Namespotting: 'Opvallende merknaam is van groot belang'

2dec 201609:16
  • Content
  • 13236 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • UitgeversMakersContentOnderzoek

nieuws Vijfhonderd leuke, merkwaardige en opvallende merknamen verzamelen - ga er maar aan staan. De auteurs Hans Prummel (r) en Richard Otto deden het. Resultaat: het boek 'Namespotting', dat sinds deze week in de schappen ligt. En dat vraagt om enige toelichting. 'Wat opviel is dat de ene branche in hun naamomgeving veel creatiever is dan de andere.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content