Lucas Boon

Lucas Boon

Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune

Functie: redacteur

Biografie Sinds mei 2016 werk ik voor MarketingTribune en in het bijzonder voor het platform contentmarketing. Voor nieuw(tje)s, blogs, ideeën of gewoon een goede kop koffie ben ik altijd in, mail me op: lucas@marketingtribune.nl.

 

Recente artikelen van Lucas Boon

Het rariteitenkabinet van The Chambers of the Curious

1dec 201610:28
  • Algemeen
  • 17032 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ActivatieInteractieSmaakprikkelDoelgroepConceptInspiratie

nieuws Een heuse pop-up bar van het Schotse ginmerk Hendrick’s is deze herfst geopend, in hartje Brussel. Hoewel popup-bar de lading niet volledig dekt, ook niet gin-liefhebbers kunnen er hun lol op. The Chambers of the Curious is meer een soort speeltuin voor volwassenen, een geweldige horeca-activatie waarbij je tussen de bedrijven door ook nog even een GT’tje kunt bestellen. MarketingTribune was aanwezig bij de opening van de pop-upbar en ging een avondje (nachtje) op en neer naar de Vlaamse hoofdstad, vergezeld door de ambassadeur van het bijzondere ginmerk.

[Verdieping MT19] Haute friture een hype? Trendy fastfood neemt Randstad over

25nov 201616:00
  • Food-en-retail
  • 26160 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • InspiratieConsumentenInnovatieFood

nieuws Had je pakweg tien jaar geleden trek in een vette bek maar wilde je vriend(in) liever uit eten, dan stond je tegenover een dilemma: no way dat er in de betere restaurants gefrituurd eten geserveerd werd. Laat staan dat sterrenchefs (!) boven de frituurpan hingen. Hoe anders is dat anno 2016: topkoks als Ron Blaauw en Sergio Herman houden het liever simpel en koken (frituren) snel, gezond én lekker.

[interview] Essent voegt 'house' toe aan actiecampagne

24nov 201611:30
  • Content
  • 13208 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • InterviewInteractieCommunicatieCampagnes

nieuws Het Amsterdamse Rembrandtplein is deze herfst het decor van... een housende mupi. Etcetera en JCDecaux ontwikkelden deze samen in het kader van Essent's House Party campagne. De house mupi kondigt hiermee de start aan van de Essent House Party campagne, waarin tijdelijk een aantal aanbiedingen in de etalage staat met het thema 'Tijdelijk elk house in Nederland vol voordeel'. Petra Reker, adviseur marketingcommunicatie bij Essent, licht de bijzondere campagne toe.

Deliveroo lanceert marketingstunt: 'Bouwen aan naamsbekendheid en merkvoorkeur'

23nov 201611:03
  • Algemeen
  • 14628 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • DoelgroepenActivatieVideoCampagnes

nieuws Bezorgservice Deliveroo heeft een nieuwe marketingstunt op poten gezet: Spot the Roo. Een interactieve video-game waarmee je punten (en daarmee korting) kunt verdienen door Deliveroo-elementen te spotten in het Amsterdamse straatbeeld. Deliveroo is naar eigen zeggen de eerste adverteerder die een dergelijke game heeft gelanceerd. Evelyne Muntjewerf, head of marketing, licht de marketingstunt toe.

Boek: 'Marketeers moeten in 2017 versnelling hoger'

21nov 201611:15
  • Content
  • 11895 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • UitgeversDoelgroepContent

nieuws Tussen de oude manier van denken over reclame en de mondige consument is een diepe kloof geslagen, zo stelt Koen Denolf, auteur van 'Content marketing - van marketeer tot uitgever'. Het boek ligt vanaf morgen (22 november) in de schappen en staat bol van de Belgische cases op het gebied van - natuurlijk - contentmarketing. MarketingTribune in gesprek met Denolf, die zijn boek ziet als 'een ware nood'. 'Gewoon 'iets' doen met contentmarketing heeft geen zin meer.'

5 minuten met: Henjo Guitjens, CEO van MSLGroup

14nov 201609:34
  • Content
  • 12246 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Interview

nieuws In de rubriek '5 minuten met' laten we marketeers aan het woord. Wat zijn hun favoriete cases en waar halen zij hun inspiratie vandaan? Vandaag: Henjo Guitjens, CEO van communicatiebureau MSLGroup. Over zijn bureau, de definitie van storytelling en de 'pijn' van merken waarmee hij samenwerkt. 'Veel organisaties zijn nog teveel met zichzelf bezig.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content