Lucas Boon

Lucas Boon

Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune

Functie: redacteur

Biografie Sinds mei 2016 werk ik voor MarketingTribune en in het bijzonder voor het platform contentmarketing. Voor nieuw(tje)s, blogs, ideeën of gewoon een goede kop koffie ben ik altijd in, mail me op: lucas@marketingtribune.nl.

 

Recente artikelen van Lucas Boon

[Interview T-Mobile en MassiveMusic] 'Merken hebben behoefte aan één duidelijke sound'

10nov 201610:53
  • Content
  • 14030 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentCommercialsReclameCommunicatieCampagnesDigitaal

nieuws MassiveMusic heeft in samenwerking met Etcetera een nieuwe campagne voor T-Mobile geproduceerd: 'het datavrije streamen'. Een vlotte commercial waarin muziek centraal staat. We vroegen T-Mobile en MassiveMusic naar de gedachte daar achter en naar de samenwerking tussen de drie partijen. 'Muziek en audio spelen een steeds belangrijkere rol in de overall communicatie-strategie van merken.'

Reacties op winst Trump: 'Schreeuwen werkt dus nog steeds'

9nov 201612:23
  • Algemeen
  • 13848 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • PolitiekInteractieCommunicatieCampagnes

nieuws De kogel is door de kerk: Donald Trump is de nieuwe president van de Verenigde Staten. De kranten en social media staan bol van het (schokkende?) nieuws, maar één ding is duidelijk: de op z'n zachts gezegd schreeuwerige campagne die Trump voerde heeft zo zijn vruchten afgeworpen. De uitgelezen marketingstrategie? Marketing Nederland reageert...

Waarom haalt platenbaas treitervlogger in huis?

2nov 201609:28
  • Algemeen
  • 21795 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • DoelgroepKijkcijfersDigitaalContent

weblog De septemberstorm rondom treitervlogger Ismail Ilgün leek nog maar net te gaan liggen, totdat de Volkskrant kopte: 'Omstreden vlogger tekent contract bij platenlabel'. Kees de Koning, sinds 1995 eigenaar van het van origine hiphoplabel Top Notch, komt wel vaker onverwachts uit de hoek, maar dit zagen we even niet aankomen. Vraag die het oproept is: waarom?

Vebego International over samenwerking Zandbeek: 'Nieuwe online stap in 21e eeuw'

1nov 201611:18
  • Content
  • 12891 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • StrategieContentDigitaalMarketingcommunicatieCommunicatie

nieuws Internationaal familiebedrijf Vebego International (in de facilitaire dienstverlening en sociale werkvoorziening, ruim 36.000 medewerkers) heeft de samenwerking met contentmarketingbureau Zandbeek en dochterbedrijf Nexwork verlengd voor een periode van vijf jaar. Waarom? Nina Brugman, manager corporate communications bij Vebego, licht de samenwerking toe. 'Ze nemen ons waar nodig aan de hand en luisteren goed.'

Nima's Next 50: vooruit kijken met respect voor historie

25okt 201610:58
  • Algemeen
  • 13097 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • CreatieOnderzoekCommunicatie

nieuws Nima bestaat vijftig jaar en om dat te vieren blikt het instituut liever vooruit dan terug en doet dat met The Next 50. Het ging het exameninstituut lang niet altijd voor de wind - bestuurscrisissen, wisselend imago – maar na al die jaren staat het nog altijd overeind. Sinds vier jaar zit het ledenaantal zelfs weer in de lift en Martin Huisman, net voor de tweede keer benoemd als voorzitter, is dan ook positief gestemd over de toekomst: ‘We gaan zwaar op volume.’

Hoe overbrug je een generatieverschil?

25okt 201610:08
  • Algemeen
  • 13684 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ConceptenDoelgroepenCampagnes

nieuws Verschillen in generaties hebben zonder twijfel hun impact op het gebruik van een product of dienst. Een achttienjarige gaat bijvoorbeeld totaal anders om met de smartphone (always on) dan een 50-plusser (functioneel). Ander kenmerkend voorbeeld: voor de één is bezit heilig, voor de ander gaat het om het gebruik. Een reguliere test is dan ook niet voldoende om generatieverschillen echt te doorgronden. Het bureau TrueTalk is zich van dit gegeven goed bewust en laat bedrijven ervaren hoe doelgroepen denken en leven.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content