Lucas Boon

Lucas Boon

Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune

Functie: redacteur

Biografie Sinds mei 2016 werk ik voor MarketingTribune en in het bijzonder voor het platform contentmarketing. Voor nieuw(tje)s, blogs, ideeën of gewoon een goede kop koffie ben ik altijd in, mail me op: lucas@marketingtribune.nl.

 

Recente artikelen van Lucas Boon

[ADE Dance & Brands] Dennis Ruyer: ‘Er zit iets bijzonders in ons kraanwater’

10okt 201611:14
  • Algemeen
  • 12483 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • MarketingTrends

nieuws Je moet een volledig vakmedium zoals MarketingTribune lezen om ervan op de hoogte te zijn: met een line-up van in totaal 21 (!) sprekers, zit het programma van ADE Dance & Brands (op donderdag 20 oktober in het vernieuwde Hotel Arena) ramvol. Tijdens dit event leren marketeers en grootheden uit de dance-industrie van elkaar en kunnen slimme kruisverbanden leggen. Zorg er in ieder geval voor dat je om 12:40 uur binnen bent, want dan presenteert Dennis een Tomorrowland-case.

Richard Zijlma: 'ADE is een fijne roes'

10okt 201609:31
  • Content
  • 21482 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • EvenementCommunicatieInteractie

nieuws Met het festivalseizoen nog maar net achter de rug, kan Amsterdam zich alweer opmaken voor de 21ste editie van het Amsterdam Dance Event, dat over een een week zijn opwachting maakt. Het ADE draait al lang niet meer om louter en alleen vijf nachten uit je plaat gaan, zakelijk gezien is er (veelal overdag) ook genoeg te doen. Zo verwacht het ADE Conference in de derde week van oktober 400 sprekers voor 5.500 bezoekers, verspreid over negen locaties - waaronder het door MarketingTribune georganiseerde Dance & Brands - zie onderaan dit artikel. Een vooruitblik met Richard Zijlma, al sinds 2000 directeur van het Amsterdam Dance Event.

Met Google naar Parijs: kunst van (zeer) dichtbij

10okt 201609:00
  • Algemeen
  • 10520 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • CommunicatieInteractieKunst & Cultuur

nieuws Kunst wereldwijd voor iedereen toegankelijk maken, dat is de missie van Google's Cultural Institute, dat sinds afgelopen vijf jaar bestaat. Op een stralende middag in augustus nodigde het techbedrijf MarketingTribune uit voor een rondleiding in The Lab, direct gelegen naast het imposante Google-kantoor, hartje Parijs.

Giel (StukTV): 'Online en tv moet kruisbestuiving worden'

7okt 201616:33
  • Content
  • 26856 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentDigitaalVideoCrossmedia

nieuws StukTV trekt in bij producent CCCP in Amsterdam. Het is de bedoeling dat de twee mediabedrijven samen nieuwe formats gaan ontwikkelen voor zowel televisie als online. Een paar vragen over de toekomst van tv en online aan Giel de Winter (midden op de foto), een derde van het trio en tevens presentator van diverse programma's op RTL5. 'Het heeft geen zin om online programma's te maken voor een (oudere) doelgroep dit niet op internet zit.'

[Longread] Marcel Surendonk (Mojo) op Lowlands: ‘Marketeers die hier zijn staan vind ik moedig’

7okt 201616:26
  • Sponsoring
  • 33004 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • EntertainmentActivatieInterviewCommunicatie

nieuws Lowlands is genomineerd voor de European Festival Awards. Dit bijna 25-jarige festival omschrijven in een paar zinnen is eigenlijk onbegonnen werk voor Marcel Surendonk, sinds 2006 head of brand partnerships bij Mojo (onderdeel van Live Nation). Liever laat hij marketeers zelf langskomen op de festivals die hij representeert (onder meer Lowlands, maar ook Pinkpop en North Sea Jazz). Maar nog mooier is het als zij hun CEO’s en board members meenemen. Surendonk werkt namelijk graag samen met ‘moedige’ marketeers, die de moeite nemen hun meerdere te overtuigen van de (sponsor)waarde van een festival.

5 minuten met Gerrit Reinders (Marqeting): '9 van de 10 start-ups halen nooit het stadium van volwassenheid'

6okt 201615:10
  • Content
  • 12790 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • InterviewDigitaal

nieuws In de '5 minuten met'-rubriek geven we het woord aan marketeers. Wat zijn hun favoriete cases en waar halen zij hun inspiratie vandaan? Vandaag komt Gerrit Reinders aan het woord, oprichter van digital advertising bureau Marqeting, dat deze maand ook nog eens het vijfjarig jubileum viert.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content