Lucas Boon

Lucas Boon

Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune

Functie: redacteur

Biografie Sinds mei 2016 werk ik voor MarketingTribune en in het bijzonder voor het platform contentmarketing. Voor nieuw(tje)s, blogs, ideeën of gewoon een goede kop koffie ben ik altijd in, mail me op: lucas@marketingtribune.nl.

 

Recente artikelen van Lucas Boon

Designbureau Bravoure op ADE: ‘De industrie is geëxplodeerd’

3okt 201610:30
  • Design
  • 6999 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Digital design

nieuws Voor liefhebbers van elektronische muziek staat de derde week van oktober in het kader van het Amsterdam Dance Event (ADE), voor anderen is het wellicht niet geheel duidelijk wat het precies behelst. In een notendop: tijdens het ADE bezoeken gemiddeld 375.000 bezoekers uit 85 landen onze hoofdstad om te feesten, maar - eigenlijk nog interessanter - zich te laten inspireren door dance in de breedste zin van het woord. Zo zijn er verspreid over de stad honderden congressen, workshops en showcases te bezoeken. Ook op zakelijk gebied valt er dus genoeg te 'halen'. Belangrijke schakel in dit geheel is designbureau Bravoure, dat als ‘full service online platform’ sinds 2012 verantwoordelijk is voor de online strategie en digital visual presence van het evenement.

Zandbeek: 'Grand Prix perfecte kweekvijver'

26sep 201611:09
  • Content
  • 11919 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Grand Prix Content MarketingContentEvenementAwards

nieuws Het zal u niet ontgaan zijn: de Grand Prix Content Marketing staat voor de deur. Op donderdag 17 november worden in DeFabrique te Utrecht de beste contentmarketingcases in de Benelux van het afgelopen jaar uitgereikt. In aanloop naar deze feestelijke avond plaatsen we interviews met Gouden Vrienden van de Grand Prix en vandaag laten Jasper Zandbeek van bureau Zandbeek aan het woord.

De Speld op Dutch Digital Day: ‘Effe de boel op stang jagen’

20sep 201609:59
  • Content
  • 6942 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentStrategieDoelgroepenEvenement

nieuws Dutch Digital Day, afgelopen vrijdag in de Amsterdamse Undercurrent, bood een stampvol programma met sprekers variërend van bureaus als R/GA en Jam3 tot organisaties als de TU Delft. Het event werd afgesloten door De Speld Live, bekend van de populaire en satirische website. Hoe is De Speld interessant voor marketeers/merken en andersom? Even zitten met Jerome Kuijken, head of advertising van De Speld & Partners. ‘Wij bieden merken diepgang, met merkwaardige content.’

LVB Networks: 'Grand Prix inspiratie nieuw content-jaar'

19sep 201610:53
  • Content
  • 10863 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Grand Prix Content MarketingContentAwards

nieuws Het zal u niet ontgaan zijn: de Grand Prix Content Marketing staat voor de deur. Op donderdag 17 november worden in DeFabrique te Utrecht de beste contentmarketingcases in de Benelux van het afgelopen jaar uitgereikt. In aanloop naar deze feestelijke avond plaatsen we interviews met Gouden Vrienden van de Grand Prix en vandaag laten we Aart Lensink van LVB Networks aan het woord.

De Hangover Bar is ‘veel waardevoller dan suffe showroom’

15sep 201609:04
  • Food-en-retail
  • 12480 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ShowroomtrafficKlant

nieuws 's Werelds eerste Hangover Bar komt eraan. Op 23-25 september is 'de dag met een kater net zo leuk als de avond ervoor'. Het initiatief komt zoals wij vrijdag berichtten van Matt Sleeps, een nieuwe Nederlandse internet startup die met het Matt-matras de naar eigen zeggen achterhaalde matrassenindustrie wil wakker schudden. Daarbij is Matt Sleeps het eerste matrassenmerk met een eigen evenemententak waarvan de Hangover Bar het eerste event is. Een origineel concept, klinkt als een gat in de markt bijna, toch roept het de nodige vragen op.

Bureau Bruinzeel: genoeg 'rumour around the brand'

14sep 201615:35
  • Content
  • 12194 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentInteractieCommunicatie

nieuws Bureau Bruinzeel presenteert zichzelf als het management- en boekingsbureau voor de beste schrijvers van Nederland en België. Dat de reclamewereld gebruik maakt van schrijvers is immers geen nieuw verschijnsel: 'Cees Nooteboom is de bedenker van de term 'studioklank' voor Philips en Annie M.G. Schmidt schreef verhalen als 'Floddertje' voor Nutricia.' Het bureau vertegenwoordigt populaire schrijvers als Kluun en Özcan Akyol. Een aantal vragen aan Miranda Bruinzeel, in het verleden onder meer (samen met diezelfde Kluun) verantwoordelijk voor Nightwriters en sinds 2012 eigenaar van Bureau Bruinzeel.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content