Lucas Boon

Lucas Boon

Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune

Functie: redacteur

Biografie Sinds mei 2016 werk ik voor MarketingTribune en in het bijzonder voor het platform contentmarketing. Voor nieuw(tje)s, blogs, ideeën of gewoon een goede kop koffie ben ik altijd in, mail me op: lucas@marketingtribune.nl.

 

Recente artikelen van Lucas Boon

Wink: 'Raise the Bull vertaalt zich in nodige hectoliters Jupiler'

12aug 201611:12
  • Design
  • 26984 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • InterviewBrandingInteractie

nieuws Wie deze zomer een van de vele festivals die ons land rijk is heeft bezocht, kan het niet ontgaan zijn: Raise The Bull van biermerk Jupiler. Een activatie bedacht door creatief bureau Wink, met als uitgangspunt om 'tot een bijzondere festival activatie' te komen. The Bull (let op: 5 meter hoog) steigert, briest, rookt, vlamt en dans met het publiek mee en is gemaakt van twee ton gerecycled staal en rubber. We schrijven mid augustus, langzaamaan kunnen we terugkijken op een stampvol festivalseizoen. Samen met Arne Koefoed, 'head of ideas' bij Wink, maakt MarketingTribune de balans op.

Grolsch: 'Yuri-inhaker gewaagd, maar niet over de grens'

10aug 201614:39
  • Algemeen
  • 18761 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • InteractieSocial mediaCommunicatieDialoog

nieuws De reacties op de Yuri-inhaker van (onder meer) Grolsch zijn niet van de lucht. Binnen 24 uur genereerde het biermerk met de Radler 0,0%-afbeelding ruim 42k likes; comments wisselden van 'geniaal' tot 'schandalig'. Jaap Suhre, marketing manager Radler, Kornuit & Portfolio brands bij Grolsch, reageert op de commotie van vandaag en gisteren. 'Die negativiteit hadden we niet voorzien.'

'Met Digital Out of Home krijgt boodschap direct breed bereik'

9aug 201616:26
  • Content
  • 15997 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • DoelgroepenCommunicatieReclameInterview

nieuws Exterion Media heeft 'Just DOOH it' (Digital Out-of-Home) afgetrapt, een project waarbij het bureaus met creatieve digitale content in laat haken op actuele thema's. Doel: 'de kracht van digitale buitenreclame laten zien en de mogelijkheden van dit medium optimaal benutten.' Afgelopen zaterdag (6 augustus) werd al ingehaakt op de Gay Pride en de Olympische Spelen. Erik Dol, key account manager bij Exterion Media, licht de plannen toe.

[Jong in Marketing MT11] Roos Brekelmans: ‘Ik zat huilend op de wc als ik geen 9 had gescoord’

9aug 201609:52
  • Algemeen
  • 10416 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • InterviewContentDigitaal

nieuws Roos Brekelmans (30) is channel manager digital services (’in normale mensentaal betekent dat gewoon online projectmanager’) bij Ziggo en tevens bestuurslid bij NIMA Young Professionals. Roos heeft een grote passie voor taal, zo studeerde ze onder meer literatuurwetenschappen in Utrecht en spreekt ze maar liefst zeven talen, waaronder Zweeds en Mandarijn. Maar het liefst werkt ze voor een groot internationeel bedrijf in Scandinavië.

Keith Ta (Widespace): 'We willen mensen de kans geven direct te reageren op advertenties’

9aug 201609:05
  • Content
  • 8232 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • InterviewContentDigitaalAdvertisingKlant

nieuws Keith Ta is country manager bij Widespace Nederland, het kantoor dat hij in 2012 heeft opgezet. Widespace, afkomstig uit Zweden, is in totaal tien Europese landen actief. Het bureau richt zich op een niche: mobile brand advertising, een markt die steeds meer aan terrein wint, hoewel het bureau adverteerders daar nog altijd bewust van moet zien te maken. ‘We gaan bij ze langs en denken met ze mee.’

Zo won BrandDeli de Nespresso pitch op het Branded Content Event

2aug 201615:16
  • Content
  • 18044 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentBranded Content EventPitchesCampagnesBranded content

nieuws Waar komt de koffie in ons kopje eigenlijk vandaan? Op die vraag geeft Nespresso in samenwerking met fotografe Sacha de Boer antwoord met de campagne 'De Boer & de boer. Van koffiebes tot kopje'. De campagne is opgezet door BrandDeli, nadat zij een pitch wonnen op het Branded Content Event 2015, georganiseerd door MarketingTribune en BBP Media. Kirby Beckman (manager strategy & creative) en Roos Simons (sales manager brand partnerships) stonden aan de basis van de samenwerking met Nespresso. Een korte terugblik op de winnende pitch.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content