Lucas Boon

Lucas Boon

Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune

Functie: redacteur

Biografie Sinds mei 2016 werk ik voor MarketingTribune en in het bijzonder voor het platform contentmarketing. Voor nieuw(tje)s, blogs, ideeën of gewoon een goede kop koffie ben ik altijd in, mail me op: lucas@marketingtribune.nl.

 

Recente artikelen van Lucas Boon

Stelling van de week: komkommertijd of niet, een goed pr-bureau heeft altijd wat te melden

2aug 201610:28
  • Content
  • 14012 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • MarketingcommunicatieInteractieDialoogCommunicatieContent

nieuws Iedere (nieuws)redactie - zo ook die van MarketingTribune - heeft er in meer of mindere mate mee te maken: komkommertijd. Van Dale spreekt van een 'slappe tijd in de journalistiek, met name in augustus'. Maar is dit wel zo? En zoja, is deze maand dan niet de uitgelezen periode voor pr-bureaus om van zich te laten horen? Of zitten journalisten daar - juist nu - helemaal niet op te wachten?

Anthony Donner over Dutch DJs: ‘Marketingwise is Armin van Buuren de beste’

29jul 201615:41
  • Content
  • 28369 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • BereikUitgeversMakersPrintContent

nieuws Drie jaar deed Anthony Donner erover: het schrijven van Dutch DJs. Maar dan heb je ook wat: in het boek (let op: meer dan 3 kg zwaar) zijn 200 dj’s en 100 professionals opgenomen, stuk voor stuk werkzaam in de Nederlandse dance-industrie. Het boek is nu dan eindelijk gelanceerd, maar vakantie zit er voor Anthony voorlopig niet in. Dutch DJs wordt opgepakt door diverse media en Anthony hopt van interview naar interview. Brengt ons tot de vraag: hoe staat het met de marketingstrategie van Dutch DJs? In gesprek met de auteur himself.

VBAT: 'We hebben zelfs een EuroPride tram ontworpen'

29jul 201610:33
  • Design
  • 29616 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • InnovatieInteractieStrategieCommunicatie

nieuws Deze zomer is Amsterdam voor de tweede keer gastheer van de EuroPride. Het designbureau VBAT creëerde voor het evenement een identiteit die Amsterdam als een stad laat zien 'die seksuele diversiteit verwelkomt en steunt'. Mark van Egmond, board member bij VBAT, licht de plannen toe.

Thorvald van Wijnsberge: 'Met Fama Volat hoop ik prijzen in Cannes te pakken'

28jul 201615:20
  • Design
  • 14000 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Interview

nieuws Thorvald van Wijnsberge is als senior designer in dienst getreden bij de Eindhovense vestiging van Fama Volat. In zijn 25 jaar als designer heeft hij gewerkt bij onder meer Compass en Bovil/TBWA. Veel verder dan bovenstaande ging het persbericht niet, dus vroegen wij Van Wijnsberge naar een korte toelichting op dit heuglijke nieuws.

Stelling van de week: zonder inzet van media is contentmarketing niets waard

25jul 201611:52
  • Content
  • 13093 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • DoelgroepCommunicatieContentInteractie

nieuws Als merk/bedrijf kun je nog zoveel tijd en energie steken in je contentmarketing, als de boodschap vervolgens niet wordt opgepikt is dat zonde. Media kunnen daarin ondersteunen; wanneer een website na het lezen van jouw nieuwsbrief of persbericht overgaat op publicatie is dat alleen maar mooi meegenomen. Maar in hoeverre is deze inzet van media van waarde? Of kunnen (content)marketeers ook prima zonder?

Erik van Gruijthuijsen (directeur journalistiek ADR Nieuwsmedia): ‘We willen de wereld op een toegankelijke manier uitleggen’

21jul 201612:21
  • Content
  • 12857 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • TijdschriftenPrintJournalistiekContent

nieuws Sinds mei dit jaar profileert ADR Nieuwsmedia zich met één landelijk dagblad (het Algemeen Dagblad) en zeven regiotitels en 57 regionale edities (van de Persgroep) als de grootste nieuwsorganisatie van Nederland, dat in totaal door liefst 900 journalisten wordt gemaakt. Erik van Gruijthuijsen is directeur journalistiek, wat zoveel betekent dat hij zowel inhoudelijk als zakelijk verantwoordelijk is voor dit reusachtige platform.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content